01/05/2026
1η του Μάη, Εργατική Πρωτομαγιά
📣 Σύμβολο, δικαιολογημένα, του εργατικού κινήματος σε όλον τον κόσμο η Πρωτομαγιά.
Από τότε στο Σικάγο με το αίτημα
των τριών οκτώ.
Οκτώ ώρες δουλειά, οκτώ ώρες ανάπαυση, οκτώ ώρες ελεύθερος χρόνος.
Ήταν το σύνθημα τότε.Την Πρωτομαγιά του 1886.
👉🏼 Στο πέρασμα του ενάμιση αιώνα περίπου από τότε, οι εργαζόμενοι, ανάλογα με τις ιστορικές συγκυρίες, αγωνίζονται για δουλειά, ασφάλιση, κατοχύρωση συνδικαλιστικών ελευθεριών, για παιδεία, για ελευθερία.
⏳ Και βέβαια, για αυτούς τους λόγους η Πρωτομαγιά ουκ ολίγες φορές αιματοκυλίστηκε και στην πατρίδα μας.
Το 1936 σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη,στις μεγάλες απεργίες, τότε επί Μεταξά.
Το 1944 στην Καισαριανή, όταν
διακόσιοι δημοκράτες πατριώτες αγωνιστές εκτελούνται από τους ναζιστές κατακτητές.
📌 Στις μέρες μας, το εργατικό κίνημα είναι σε διαρκή υποχώρηση, με αποτέλεσμα την απώλεια ή την περικοπή πολλών δικαιωμάτων.
Οι ελαστικές μορφές εργασίας κυριαρχούν.
Η "μαύρη", ανασφάλιστη εργασία,
η απλήρωτη εργασία, η χαμηλά αμοιβομένη απασχόληση, οι απολύσεις,οι εκβιασμοί,ο κυβερνητικός ή εργοδοτικός συνδικαλισμός, η εξαγορά συνειδήσεων...
💪🏻 Ωστόσο, η 1η του Μάη κάθε χρόνο είναι εδώ!
Για να μας θυμίζει τους αγώνες των εργαζομένων στο παρελθόν για μας!
Για να μας θυμίζει το δικό μας χρέος, για τους δικούς μας αγώνες, για το μέλλον των παιδιών μας και των παιδιών των παιδιών μας!
Ζήτω η 1η του Μάη!
Ζήτω η Εργατική Πρωτομαγιά!