01/05/2026
Πρωτομαγιά, πρώτη μέρα του μήνα Μάιου… στεφάνια (εδώ στα Μέγαρα έχουμε και το έθιμο του Μάη που πάει την παραμονή η νύφη στην πεθερά)...λουλούδια …Άνοιξη… γιορτή...ή δεν είναι αργία είναι απεργία ;
Αν πάρουμε την ιστορία της Πρωτομαγιάς θα δούμε:
1) Ιστορικά η γιορτή έχει ρίζες στα αρχαία χρόνια σαν μέρα της Άνοιξης, είναι ανάμεσα στην Ισημερία και το Θερινό Ηλιοστάσιο. Πρώτοι οι Κέλτες γιόρταζαν την Πρωτομαγιά ως εωσφορική γιορτή της ΝΥΧΤΑΣ. Μετά οι Ρωμαίοι την είχαν σαν γιορτή της Άνοιξης. Τελικά ο Χριστιανισμός εξευμένισε την γιορτή η οποία φυσικά γιορτάζεται μόνο μέρα. Τα Μαγιάτικα στεφάνια τα λουλούδια η έξοδος στην φύση κ.λ.π. ανήκουν στον Χριστιανικό εορτασμό. Όπως και το έθιμο των Μεγάρων την παραμονή.
2) Στο Σικάγο το 1886 ζητούσαν οι εργαζόμενοι 8ώρες δουλειά 8 ώρες ανάπαυση και 8 ώρες ύπνο (αυτό έχει ονομαστεί ο αγών για το οκτάωρο) την 1 Μαΐου σε μια μεγάλη απεργία για το 8ωρο, κάποιοι ρίχνουν μιά βόμβα έξω από ένα εργοστάσιο που αργότερα είπαν ότι ήταν επίτηδες. Οι αστυνομία αρχίζει να πυροβολάει τους απεργούς και εκεί υπήρχαν αρκετοί νεκροί.
Αποτέλεσμα ήταν μετά από αυτό η 1 Μαΐου να καθιερωθεί σε όλο τον κόσμο σαν εργατική απεργία.
Καλή Πρωτομαγιά σε όλους.