17/12/2025
🌍 «Μαζί διαμορφώνουμε το μέλλον» – Όταν το σχολείο γίνεται ενεργός Ευρωπαίος πολίτης
Το σχολείο μας, πιστό στο όραμα της εκπαίδευσης που ξεπερνά τα όρια της σχολικής αίθουσας, συμμετείχε δυναμικά κατά τα σχολικά έτη 2024–2025 στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ KA220-SCH με τίτλο «Μαζί διαμορφώνουμε το μέλλον – συμβάλλοντας βιώσιμα στον κόσμο και προωθώντας την αλλαγή»
Στο πλαίσιο του προγράμματος, οι μαθητές και οι μαθήτριές μας, με την καθοδήγηση και την έμπνευση των εκπαιδευτικών τους, ανέπτυξαν ένα πλούσιο πλέγμα δράσεων που συνέδεσαν τη γνώση με την πράξη, την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση με την υπεύθυνη πολιτειότητα και τη σχολική καθημερινότητα με τα μεγάλα ζητήματα του σύγχρονου κόσμου.
🌱 Δράσεις με επίκεντρο την αειφορία και τη βιωσιμότητα
Από ερευνητικές εργασίες και βιωματικές επισκέψεις (Βοτανικός Κήπος Λάρισας, ΚΠΕ Ελασσόνας, δράσεις βιολογικής γεωργίας), μέχρι καλλιτεχνικές και τεχνολογικές δημιουργίες, δενδροφυτεύσεις, ανακύκλωση, εργαστήρια φυσικών προϊόντων και καινοτόμα projects (ηλιακό αυτοκίνητο, ανεμόμυλοι, επιτραπέζια παιχνίδια ανακύκλωσης), το σχολείο μας μετατράπηκε σε έναν ζωντανό οργανισμό μάθησης και οικολογικής δράσης
🌱 Μέ τη χρηματοδότηση και τις δράσεις του προγράμματος στο σχολείο μας γεννήθηκε μια Αειφόρος Αίθουσα, ένας χώρος που δημιουργήθηκε με αγάπη, φαντασία και συνεργασία και κουβαλά το αποτύπωμα των μαθητών και των μαθητριών μας. Κάθε γωνιά της αφηγείται μια ιστορία ευθύνης απέναντι στο περιβάλλον, κάθε κατασκευή από ανακυκλώσιμα υλικά θυμίζει ότι η αλλαγή ξεκινά από μικρές, συνειδητές επιλογές. Η αίθουσα αυτή δεν θα αποτελέσει απλώς ένας χώρο διδασκαλίας· αλλά θα είναι ένας τόπος έμπνευσης, διαλόγου και ονείρων για ένα πιο βιώσιμο μέλλον, ένα ζωντανό σύμβολο της συλλογικής μας προσπάθειας, που εκπροσώπησε το σχολείο μας και παρουσιάστηκε με περηφάνια στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.
🤝 Ευρωπαϊκές συνεργασίες – κοινό όραμα, κοινή δράση
Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε σε συνεργασία με το Nyíregyházi Evangélikus Kossuth Lajos Gimnázium, Liceo Scientifico "E. Fermi" - Sciacca - AG και το SOŠ polytechnická Ul. SNP2 Zlaté Moravce σχολεία από την Ουγγαρία, την Ιταλία και την Σλοβακία, μέσα από μετακινήσεις μαθητών και εκπαιδευτικών, ανταλλαγή καλών πρακτικών και κοινές εκπαιδευτικές εμπειρίες. Κάθε συνάντηση αποτέλεσε ένα ακόμη βήμα προς την κατανόηση της ευρωπαϊκής ταυτότητας και της συλλογικής ευθύνης απέναντι στο περιβάλλον και την κοινωνία
🏛️ Κορύφωση στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο – η φωνή των μαθητών μας στην Ευρώπη
Η κορυφαία στιγμή του προγράμματος ήταν η τελική συνάντηση στο Στρασβούργο ( στις 16 Δεκέμβριου 2025), όπου τα αποτελέσματα της κοινής μας προσπάθειας παρουσιάστηκαν σε αίθουσα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, ενώπιον 5 Ευρωβουλευτών των συμμετεχουσών χωρών από τις 21 μαθητικές φωνές που έδωσαν ένα ηχηρό μήνυμα :"Ας δημιουργήσουμε μαζί ένα αειφόρο για όλους μας μέλλον" Από ελληνικής πλευράς την παρουσίαση παρακολούθησε ο Δημήτρης Τσιόδρας, με τις ενέργειες του οποίου οργανώθηκε η εκδήλωση στο Κοινοβούλιο- τον ευχαριστούμε πολύ🙏❤️
Οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να παρουσιάσουν τα τελικά προϊόντα του έργου, τις «αειφόρες αίθουσες» κάθε χώρας και να αναδείξουν τον ρόλο του σχολείου ως φορέα αλλαγής και ενεργό κύτταρο της ευρωπαϊκής δημοκρατίας. Η εμπειρία αυτή αποτέλεσε για όλους μια βαθιά παιδαγωγική και πολιτισμική εμπειρία, που ενίσχυσε την αυτοπεποίθηση, τον λόγο και την ενεργή συμμετοχή των μαθητών στα κοινά.
✨ Ένα σχολείο που μαθαίνει, συνεργάζεται, οραματίζεται
Το ταξίδι αυτό δεν ήταν απλώς μια σειρά δράσεων, αλλά μια συλλογική μαθησιακή διαδρομή. Ένα σχολείο που μαθαίνει να σέβεται το περιβάλλον, να συνεργάζεται πέρα από σύνορα και να διαμορφώνει πολίτες με κριτική σκέψη, ευαισθησία και όραμα για το μέλλον.