13/06/2018
ΣΗΜΕΙΑ ΣΥΝΟΨΗΣ ΤΗΣ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗΣ ΤΟΥ ΠΑΝΟΥ ΚΑΜΜΕΝΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΣΚΟΠΙΑΝΟ
ΣΤΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ ΣΤΙΣ 13/6/2018
Η θέση των Ανεξαρτήτων Ελλήνων για την ονομασία των Σκοπίων είναι πάγια από το Ιδρυτικό Συνέδριο, είναι ξεκάθαρη και δεν αλλάζει: Δεν συμφωνούμε και ούτε ψηφίζουμε χρήση του όρου Μακεδονία.
Η συμφωνία περιέχει καλύτερους όρους από την πρόταση Καραμανλή το 2008, δηλαδή σύνθετη ονομασία με γεωγραφικό προσδιορισμό για όλες τις χρήσεις (erga omnes) με την οποία όμως ως βουλευτής της ΝΔ τότε ο Πάνος Καμμένος δεν είχε συμφωνήσει.
Μετά θα έρθει στη δική μας Βουλή, όπου η ψήφος μας θα είναι αρνητική ή θα εφαρμοστεί άλλη διαδικασία όπως θα αποφασιστεί τότε. Πρέπει όμως τότε να συγκληθεί συμβούλιο πολιτικών αρχηγών υπό τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, ούτως ώστε να αλλάξει η απόφαση του συμβουλίου πολιτικών αρχηγών του 1992. Σημειώνουμε ότι επειδή το ζήτημα της ονομασίας ξεκαθαρίστηκε από το Ιδρυτικό Συνέδριο, θα τεθεί θέμα κομματικής πειθαρχίας από εμάς και όποιος δεν ακολουθήσει την θέση των Ανεξαρτήτων Ελλήνων θα διαγραφεί και φυσικά, δεν θα είναι υποψήφιος με το κόμμα στις εκλογές.
Από την πλευρά των γειτόνων, η συμφωνία είναι δύσκολο να γίνει δεκτή από τον Πρόεδρο Ιβανόφ, ή να εγκριθεί στη Βουλή ή μέσα από δημοψήφισμα. Για την ακρίβεια είναι αβέβαιο αν θα φτάσει τελικά στην δική μας Βουλή αυτή η συμφωνία και αν ναι, θα απαιτηθεί πολύς χρόνος, γιατί είναι πολλά τα στάδια και οι απαιτήσεις. Κανονικά θα πρέπει ο σημερινός πρωθυπουργός της FYROM να προσφύγει σε εκλογές και να τις κερδίσει. Στη συνέχεια για τη συμφωνία, οι γείτονες μας καλούνται να:
- την περάσουν με πλειοψηφία στην Βουλή τους,
- κάνουν δημοψήφισμα,
- επανέλθουν στη Βουλή τους λαμβάνοντας τα 2/3 των ψήφων για την τροποποίηση του Συντάγματος
Η δική μας πλευρά πέτυχε ωστόσο: .- Να αποδείξει στη Διεθνή Κοινότητα ότι δεν είμαστε εμείς που , αποκόπτουμε τους γείτονες από την ευρωπαϊκή και ευρωατλαντική προοπτική, .- Να αποδείξει ότι δεν είναι εκείνη το πρόβλημα, εφόσον προσέρχεται στις διαπραγματεύσεις με προτάσεις και λύσεις.
Υπάρχει εμπιστοσύνη απέναντι στον Κοτζιά, είναι εξαιρετικός διαπραγματευτής και έχει πετύχει πράγματα που δεν έχουν πετύχει άλλοι Έλληνες υπουργοί Εξωτερικών. Όταν ο υπουργός Εξωτερικών διαπραγματεύεται για λογαριασμό της χώρας δεν θα τον υπονομεύσουμε εμείς. Παρ’ όλα αυτά η διαφωνία μας στο ζήτημα της ονομασίας υπάρχει και ήταν γνωστή από την πρώτη στιγμή, παρ’ ότι -επαναλαμβάνουμε- η συμφωνία περιέχει στοιχεία που δεν υπήρχαν άλλοτε (απομάκρυνση των γειτόνων από την ιστορική αρχαία κληρονομιά της Μακεδονίας, συγκατάταξη της ταυτότητας και της γλώσσας τους στις νότιες σλαβικές κ.ο.κ.)
Τα υπόλοιπα κόμματα πρέπει δημοσίως να ξεκαθαρίσουν τη θέση τους. Ειδικά η ΝΔ. Πρέπει να πουν οι βουλευτές της τι θα κάνουν. Ειδικά εκείνοι που διαφωνούν με την πρόταση Καραμανλή, θα ψηφίσουν την σημερινή συμφωνία στη Βουλή; Τι θα κάνουν οι διάφορες και διαφορετικές τάσεις όπως εκφράζονται από προβεβλημένα στελέχη (Μπακογιάννη, Γεωργιάδης κ.α.); Επίσης η ΝΔ πρέπει να παύσει, αλλάζοντας συνεχώς στάση, να υπονομεύει τη συνολική διαπραγματευτική προσπάθεια της χώρας. Δεν μπορεί ο υπεύθυνος της ΝΔ στα θέματα εξωτερικής πολιτικής Κουμουτσάκος να λέει ναι σε συμφωνία αν ισχύσουν το erga omnes και η αλλαγή Συντάγματος και μετά να τα αλλάζει και να λέει άλλα.
Σύμφωνα με την πορεία των διαπραγματεύσεων με τους εταίρους μας, από τον Αύγουστο θα έχουμε βγει οριστικά από τα μνημόνια. Αυτός ήταν ένας από τους λόγους που δημιουργήθηκαν οι Ανεξάρτητοι Έλληνες και μπήκαμε στη συνεργασία με το ΣΥΡΙΖΑ. Μία συνεργασία έντιμη, όπου καθένας έχει τηρήσει τις δικές του κόκκινες γραμμές και μαζί έχουμε πει στον ελληνικό λαό την αλήθεια. Είναι γνωστό ότι ως Ανεξάρτητοι Έλληνες, στα σχέδια νόμου που έχουμε διαφωνήσει έχουμε ψηφίσει κατά. Δεν μπορούμε όμως να υπονομεύσουμε την έξοδο της χώρας από τα Μνημόνια και το πέρασμα σε μία καλύτερη, μεταμνημονιακή εποχή, μολονότι θα σταθούμε συνεπείς στις δεσμεύσεις μας απέναντι στο λαό για το θέμα της ονομασίας των Σκοπίων, ψηφίζοντας κατά. Σύμφωνα όμως με τη ροή της εκπλήρωσης των προαπαιτουμένων από την πλευρά των Σκοπίων και όσα χρειάζονται να γίνουν πάνω σε αυτό (Βουλή, δημοψήφισμα, ξανά Βουλή, πιθανότατα εθνικές εκλογές στη FYROM πριν απ’ όλα τα προηγούμενα κ.ο.κ.), εκτίμηση είναι ότι δεν θα φτάσουμε στο σημείο που η απόφασή μας να στηρίζουμε την κυβέρνηση θα μας φέρει ενάντια στις αρχές μας για το Σκοπιανό. Τα ανάλογα ισχύουν σε ότι αφορά την έναρξη ενταξιακών ενεργειών για ΝΑΤΟ και ΕΕ.
Υπάρχουν όμως και άλλα Εθνικά Θέματα, όπως εκείνο της ανακήρυξης της ΑΟΖ, της εκμετάλλευσης του υποθαλάσσιου πλούτου μας και της εφαρμογής του Δικαίου της Θάλασσας. Εξίσου σημαντικά με το θέμα του ονόματος Μακεδονία. Πάνω σε αυτά μίλησα με σαφήνεια από τα Ψαρά.