10/01/2023
ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ -16χρονη Πόλη
Παρέμβαση – κάλεσμα προοδευτικής ανασυγκρότησης.
Συμπληρώθηκαν ήδη περισσότερα από 3 έτη παρουσίας της Διοίκησης που προέκυψε από τις δημοτικές εκλογές του 2019.
Σε παράλληλο χρόνο, διανύουμε τον 41ο μήνα διακυβέρνησης Μητσοτάκη, μια περίοδο πολυεπίπεδα προβληματικής πορείας και εξέλιξης, η οποία αποτελεί απόρροια όχι μόνο της προέλευσης και κατεύθυνσης αυτής της εξουσίας αλλά και ως αποτέλεσμα της πρόχειρης καιροσκοπικής και αδίστακτης μορφής διαχείρισης. Είναι μια εποχή ουσιαστικά χρονικής και ποιοτικής παράτασης για τα κοινωνικά τραύματα των μνημονίων, συνεχίζει τη βαθιά αδικία στην κατανομή του πλούτου, προσημειώνει την μελλοντική πορεία της ανάπτυξης υπέρ στενών ομάδων. Μια κακοποιητική εποχή για βασικές αξίες της δημοκρατίας, με τη συστηματική καταρράκωση της θεσμικής λειτουργίας και αξιοπιστίας, με παράλληλη απροκάλυπτη συστηματική παραβίαση ατομικών δικαιωμάτων και αναίρεση κοινωνικών κατακτήσεων.
Εξαιτίας αυτών των χαρακτηριστικών της κεντρικής εξουσίας, περιορίζονται τα όρια αντιμετώπισης της επιτεινόμενης ενεργειακής κρίσης και της επέλασης της ακρίβειας, συνθήκες που επεκτείνουν τα ποσοστά φτωχοποίησης-περιθωριοποίησης, διαμορφώνοντας ένα εκρηκτικό περιβάλλον. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο ορίζονται οι αυξημένες απαιτήσεις για το ρόλο των δημοτικών και περιφερειακών συμβουλίων.
Το αυταρχικό, ψευδο-εκσυγχρονιστικό μοντέλο Μητσοτάκη, εφάρμοσε στην Αυτοδιοίκηση ένα θεσμικό πλαίσιο επιθετικής μεταρρύθμισης με συνέπειες. Δυστυχώς αυτό το πλαίσιο όχι μόνο δεν αμφισβητήθηκε από τη σημερινή Δημοτική Αρχή και βασικούς συνοδοιπόρους αλλά υποστηρίχθηκε και αξιοποιήθηκε εμπράκτως. Είναι το νεοφιλελεύθερο μοντέλο «δήμου Α.Ε.», η δυνατότητα μεγάλου αριθμού ανεξέλεγκτων απευθείας αναθέσεων, είναι η μονοδιάστατη αντίληψη του «Δήμου διεκπεραιωτή», οριοθετημένου στο ρόλο ενός μηχανισμού μεταβίβασης και υλοποίησης του κυβερνητικού σχεδιασμού. Η αντίληψη αυτή αποξενώνει τη λειτουργία της αυτοδιοίκησης από τον κοινωνικό - συμμετοχικό χαρακτήρα της, τη λαϊκή συμμετοχή, το δημοκρατικό προγραμματισμό. Η αφαίρεση αρμοδιοτήτων από τα Συμβούλια, η αντιδημοκρατική εισαγωγή του πλαφόν 3% για την εκπροσώπηση στο Δημοτικό Συμβούλιο, η θεσμοθέτηση ενισχυμένου εκλογικού συστήματος με όριο το 43% για τη δημιουργία διοίκησης από την πρώτη Κυριακή, εξασθενούν τον κοινωνικό έλεγχο, αλλοιώνουν τη σύνθεση των Δημοτικών Συμβουλίων και νοθεύουν τη λαϊκή κυριαρχία. Η κυβερνητική προώθηση του ρόλου και των έργων ΣΔΙΤ, αποτελεί το μηχανισμό μεταφοράς και οικονομικής παράδοσης του δημόσιου τομέα στον ιδιωτικό.
Η σημερινή δημοτική αρχή ευτύχησε να λειτουργεί ουσιαστικά σχεδόν χωρίς καθόλου αντιπολίτευση.
Οι πολίτες θυμούνται την πιο ισχυρή υπόσχεση του κ. Χουρσαλά: «να κλείσει τον κύκλο συναλλαγής των αδιάκοπα εναλλασσόμενων – και ψευδο-συγκρουόμενων παραγόντων της παλιάς σχολής…».
Όμως η πραγματικότητα, έχει διαψεύσει αυτή την υπόσχεση και αυτό συνιστά ένα ειδικό στοιχείο απογοήτευσης. Ο κύριος Δήμαρχος συνδιοικεί με τον πιο βασικό της κατηγορίας «ανταγωνιστή» αλλά και σταδιακά «συγχωνεύει» στη συμμαχία του το «παλαιωμένο σύστημα» με αρκετή επιτυχία, ώστε σχεδόν όλοι οι «κρίσιμοι αντίπαλοι» να εμφανίζονται πλέον «φίλοι».
Μια αποτελεσματική απάντηση προβλημάτων της πόλης απαιτεί οργανωμένο συνεκτικό σχέδιο και συστηματική δράση.
Ιδιαίτερα, με παραδείγματα:
• Η άφιξη του ΜΕΤΡΟ στην πόλη, αποτελεί μια κατάκτηση, για την οποία τα αυτοδιοικητικά πρόσωπα επιδιώκουν να συνδέουν θετικά τη συμβολή τους αλλά επιθυμούν να αποσυνδέουν την ευθύνη τους για οτιδήποτε δεν προνοήθηκε και δε λειτουργεί σωστά.
• Το έργο «απομάκρυνσης» των φυλακών, αποτελεί κατάκτηση και σπεύδει να ταυτιστεί κάθε ηγεσία όταν εξαγγέλλεται, όμως όταν προκύπτει ότι πρόκειται για τον αβέβαιο ορίζοντα δεκαετιών του μέλλοντος, η ηγεσία αποστασιοποιείται σιωπηρά από το αυτονόητο.
• Σημερινοί και προγενέστεροι υπεύθυνοι αυτοδιοικητικοί παράγοντες διαχρονικά επικαλούνται θετικό προσωπικό ρόλο στην εξέλιξη της υπόθεσης της έκτασης των πρώην λατομείων ενώ αποσυνδέουν την ευθύνη τους όταν όλα στραβώνουν. Η αξιοποίηση της έκτασης συνδέεται με την απόδοση του δημόσιου χαρακτήρα και την παράδοση με λειτουργικό και ωφέλιμο τρόπο στους δημότες.
• H προβληματική κατάσταση των συγκοινωνιών, το κυκλοφοριακό, η απουσία χώρων στάθμευσης δε φαίνεται να αντιμετωπίζεται με κάποιο σχέδιο.
• Η επεξεργασία προγραμμάτων κοινωνικής προστασίας - υποστήριξης, η παρουσία αλληλεγγύης και στήριξης απέχουν απελπιστικά σε σχέση με τις απαιτήσεις.
Η πολιτική επικοινωνία βιτρίνας, οι κινήσεις εντυπωσιασμού, οι αναδιατάξεις συμμαχιών, οι επαναστρατεύσεις εξαντλημένων προσώπων αποτελούν παλαιά συνταγή.
Δύο αξιωματούχοι της δημοτικής πλειοψηφίας, που αποχώρησαν, έκαναν λόγο σε δημόσιες αναφορές τους για παράνομες αναθέσεις και διαχειριστικές παρατυπίες της Διοίκησης. Δεν υιοθετούμε κάποιο ισχυρισμό, ωστόσο είναι ενδεικτικό γεγονός για το είδος της εσωτερικής ρήξης και τα ποιοτικά στοιχεία της αντιπαράθεσης.
Η συμμετοχή της 16χρονης Πόλης σε κοινό ψηφοδέλτιο με το «Κορυδαλλός Ένα Βήμα Μπροστά» σε μια αμιγώς αυτοδιοικητική συμφωνία, υπήρξε μια ανιδιοτελής πράξη προσφοράς που διαμορφώθηκε υπό συγκεκριμένους όρους του 2019, έχουν ερμηνευθεί στη διακήρυξή μας, έχουν διατυπωθεί στο κοινό δελτίο τύπου της 9ης Απριλίου 2019 και σε διαδοχικές παρεμβάσεις, συνεντεύξεις και δηλώσεις στελεχών μας. Η συλλογικότητα, η δημοσιότητα και η λογοδοσία είναι προϋποθέσεις της γνησιότητας, για αυτό πολλοί μπορεί να υποστηρίζουν ότι κάναμε λάθη, όμως κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει τη γνησιότητα και τα κίνητρα μας.
Είναι εμφανές, είναι και αποκαλυπτικό για την αλήθεια, το γεγονός ότι ενώ συμβάλαμε αποφασιστικά για την εκλογική νίκη του σημερινού Δημάρχου, δεν έχει συμβεί το ίδιο για τη δημοτική πολιτική που ασκήθηκε, ως τρόπο δράσης και φιλοσοφίας. Η περίοδος αυτή δε φέρει την συν-υπογραφή της 16χρονης πόλης. Στο βαθμό που αποκλίνει από το κοινό προγραμματικό πλαίσιο του 2019 αλλά και με τις προσθήκες της σημερινής παρέμβασης, διαμορφώνονται οι αποστάσεις και οι αντιθέσεις μας.
Η δυνατότητα της πόλης να αποκτήσει για το μέλλον της μια οραματική - προοδευτική διοίκηση η οποία θα ανταποκρίνεται στο πλαίσιο των αναγκών και των απαιτήσεων ήταν είναι και παραμένει υπόθεση των πολιτών. Ωστόσο ο πολυκερματισμός των προοδευτικών στελεχών, ως αποτέλεσμα των τραυματικών διαδικασιών και διεργασιών και λανθασμένων επιλογών του 2019 έχουν ισχυρές επιπτώσεις που διατηρούνται σήμερα, με ιδιαίτερες συνέπειες. Ο χρόνος για προοδευτική προσπάθεια, δεν τελειώνει ποτέ, όμως η προϋπόθεση για αποτέλεσμα με θετικό πρόσημο έχει προϋποθέσεις. Η πρώτη προϋπόθεση είναι η αναίρεση του πολυκερματισμού. Η συνεύρεση ΟΛΩΝ των προοδευτικών στελεχών της πόλης σε ένα κοινό πλαίσιο συζήτησης με κατάληξη. Η δεύτερη προϋπόθεση είναι ο ανοιχτός, συμμετοχικός και ισότιμος τρόπος συμμετοχής όλων των διαθέσιμων δυνάμεων, χωρίς πρώτους και δεύτερους, με άμεσες δημοκρατικές διαδικασίες. Η τρίτη προϋπόθεση είναι η σαφής και ειλικρινής προγραμματική διατύπωση με ρεαλιστικές, μη δογματικές, προοδευτικές προωθημένες απαντήσεις για την πόλη.
Η πόλη διαθέτει προοδευτική πλειοψηφία! Συνεπώς η όποια αδυναμία δεν είναι προϊόν αρνητικού συσχετισμού δυνάμεων αλλά απουσίας θετικού και γόνιμου τρόπου συνύπαρξης στελεχών με προοδευτική δράση και ταυτότητα. Αυτό αποτελεί μια ευθύνη που βαραίνει την κάθε δύναμη και την κάθε προσωπικότητα εντός του προοδευτικού χάρτη, με αυτονόητη αναγωγή αναλογιών, που αφορά όσους φέρουν αξιώματα. Η συμμετοχή στελεχών της 16χρονης πόλης, η οποία στο σημείο αυτό έχει εξαντλήσει τη δυνατότητα προσφοράς και το διάστημα αυτόνομης οργανωτικής υπόστασης θα εξετάζεται και εξαρτάται από το είδος των απαντήσεων που θα δοθούν στα παραπάνω ζητήματα.
[26-11-2022-ομόφωνα]
Αγωνιστικά
Κορυδαλλός- 16Χρονη Πόλη