Προς το παρόν βάζω εδώ ως About το κείμενο που είχα αναρτήσει στο προφίλ μου ως πρώτη δημόσια αναφορά για τη βιβλιοθήκη:
-----------------------
(ξεκινάει μακάβρια αλλά μη δίνετε σημασία, το post είναι για καλό, διαβάστε)
Μετά το θάνατο του πατέρα μου, καθόμουν στο μνήμα και σκεφτόμουν πως δεν μπορεί να φεύγει ο άνθρωπος από αυτό τον κόσμο και να μην μένει στην κοινωνία τίποτα απτό από αυτόν. Άρ
χιζα να σκέφτομαι τι κουβαλούσε ο πατέρας μου στο κεφάλι του και ποια από αυτά θα μπορούσα εγώ να πάρω και να δώσω στον κόσμο. Και ένα από αυτά ήταν βεβαίως τα βιβλία...
Στην ΕΣΣΔ είχαμε μεγάλη και πολύ καλή οικογενειακή βιβλιοθήκη. Όταν το 1991 ετοιμαζόμασταν να φύγουμε στην Ελλάδα, οι γονείς μου μού είπαν: «Κράτα τα καλύτερα βιβλία, τα υπόλοιπα πήγαινέ τα στη βιβλιοθήκη του σχολείου και αντάλλαξέ τα με σχολικά βιβλία». Έτσι και έκανα.
Όλα αυτά τα βιβλία τα φέραμε στην Ελλάδα και για 25 χρόνια τα είχαμε σε κούτες από δω και από κει. Είναι ένα περιουσιακό στοιχείο που είναι αμαρτία να το πετάξεις, αλλά και δεν έχει καμιά αξία αν δεν χρησιμοποιείται. Έτσι αποφάσισα εκείνη τη μέρα να φτιάξω με αυτά τα βιβλία τη «Ρωσική Βιβλιοθήκη του Γεώργιου Σεμπελίδη».
Δυστυχώς μέσα στα άλλα τρεχάματα μου πήρε χρόνο να βρω τα βιβλία, να τα καταγράψω, και ακόμα δεν τα έχω βρει και συγκεντρώσει όλα, η δουλειά συνεχίζεται, αλλά ο πρώτος ενδεικτικός κατάλογος βιβλίων είναι ήδη έτοιμος, είναι πολύ αξιόλογος και είναι διαθέσιμος προς δανεισμό.
Πως μπορείτε να τα δανειστείτε; Προς το παρόν από δω μέσα, θα φτιάξω μια σελίδα στο FB, όπου θα έχω τον κατάλογο των διαθέσιμων βιβλίων που θα μπορείτε να δανείζεστε. Στην πορεία θα δείξει πως ακριβώς θα λειτουργεί η βιβλιοθήκη, σε ποιόν χώρο και με ποιες διαδικασίες. Ίσως να την φιλοξενήσω για αρχή στο γραφείο μου. Ελπίζω ο κατάλογος των βιβλίων να εμπλουτιστεί και από δωρεές άλλων ανθρώπων που έχουν βιβλία στα ρωσικά και θελήσουν να τα αξιοποιήσουν, πολλά εξαρτώνται και από την συμμετοχή και αποδοχή του ενδιαφερόμενου κοινού.
Ποιος μπορεί να ενδιαφέρεται για μια τέτοια βιβλιοθήκη; Όλοι οι ρωσόφωνοι κάτοικοι της περιοχής, οι φοιτητές ΔΠΘ του Τμήματος Παρευξείνιων Χωρών, όσοι μαθαίνουν ρώσικα και ποιος ξέρει ποιος άλλος. Εμένα ο σκοπός μου είναι να τα δώσω να κυκλοφορούν, και όσοι ενδιαφέρονται θα βρεθούν. Καλή ανάγνωση!