Ευρυτάνες Άγιοι

Ευρυτάνες Άγιοι Ο Ιερός Ναός των Ευρυτάνων Αγίων στο Καρπενήσι

23/05/2026
27/04/2026

Η προσευχή του Αγίου Γεωργίου του Μεγαλομάρτυρα και Τροπαιοφόρου λίγο πριν τον αποκεφαλίσουν, οι ειδωλολάτρες για την πίστη του, όπως καταγράφεται από τον άγιο Συμεών το Μεταφραστή.

Ακολουθεί η προσευχή του Αγίου Γεωργίου του Μεγαλομάρτυρα και Τροπαιοφόρου πριν τον αποκεφαλισμό του.

Κύριε και Θεέ μου, Εσύ, στον οποίο εκ γενετής ανήκω και στον οποίο έχω στηρίξει τις ελπίδες μου· Εσύ που μου έδωσες θάρρος και με ετοίμασες γι’ αυτόν τον αγώνα· Εσύ που είσαι η γλυκιά μου ελπίδα, η αψευδής υπόσχεση, ο αναλλοίωτος έρωτας των ιερών ψυχών· Εσύ που κοιτάζεις με προσοχή τις προθέσεις των καρδιών μας και ικανοποιείς τις επιθυμίες μας, προτού ακόμη σου απευθύνουμε με την προσευχή τα αιτήματα μας.

Εσύ, λέγω, βοήθησέ με να φέρω σε αίσιο πέρας αυτόν τον αγώνα, τον οποίο ανέλαβα για την ομολογία του ονόματός σου, και δέξου την ψυχή μου και αφού την διαφυλάξεις ανώτερη από τα πονηρά πνεύματα, συναρίθμησέ την με αυτούς πού από αιώνες ευαρέστησαν σε Εσένα.

Συγχώρεσε δε, Δέσποτα, στο λαό αυτό όσα από άγνοια διέπραξαν σε βάρος μου και αξίωσέ τους αληθώς να Σε γνωρίσουν, διότι είσαι Ευλογητός στους αιώνες των αιώνων».

Ἀπολυτίκιον Ἦχος δ’. Αγίου Γεωργίου του Μεγαλομάρτυρα και Τροπαιοφόρου

Ὡς τῶν αἰχμαλώτων ἐλευθερωτής, καὶ τῶν πτωχῶν ὑπερασπιστής, ἀσθενούντων ἰατρός, βασιλέων ὑπέρμαχος, Τροπαιοφόρε Μεγαλομάρτυς Γεώργιε, πρέσβευε Χριστῷ τῷ Θεῷ, σωθῆναι τὰς ψυχὰς ἡμῶν. Φωτο: Αγιος Γεωργιος Ζωφριας.

07/04/2026
02/04/2026

Η Μεγαλη εβδομάδα στο Άγιον Όρος και οι δώδεκαώρες καθημερινές ακολουθίες.

Η Μεγάλη Εβδομάδα στο Άγιον Όρος δεν είναι απλώς μια θρησκευτική εμπειρία, αλλά μια μετάβαση σε έναν άλλο χρόνο και κόσμο. Εκεί, ο ήχος του ξύλινου σήμαντρου αντικαθιστά τα ρολόγια και το φως των κεριών τη θέση του ηλεκτρισμού. Είναι η περίοδος που η «σιωπή» του Άθω γίνεται πιο ηχηρή από ποτέ.

​Στο Άγιον Όρος, η Μεγάλη Εβδομάδα ακολουθεί το βυζαντινό τυπικό με απόλυτη ακρίβεια. Οι ακολουθίες διαρκούν 10 έως 12 ώρες την ημέρα, με τους μοναχούς και τους προσκυνητές να στέκονται στα στασίδια μέσα σε ημίφως, όπου η μόνη πηγή φωτός είναι τα καντήλια που τρεμοπαίζουν.

Την Μεγάλη Πέμπτη στα μοναστήρια, η ανάγνωση των 12 Ευαγγελίων γίνεται μέσα σε μια ατμόσφαιρα βαθιάς θλίψης. Οι μοναχοί ψάλλουν το "Σήμερον κρεμάται επί ξύλου" με μια αργή, δωρική μελωδία που μοιάζει να έρχεται από τους αιώνες.

Η Μεγάλη Παρασκευή Είναι η ημέρα της απόλυτης νηστείας και σιωπής. Η περιφορά του Επιταφίου δεν γίνεται στους δρόμους με φιλαρμονικές, αλλά γύρω από το Καθολικό της μονής, πάνω στα πέτρινα καλντερίμια, με τους ψαλμούς να αντηχούν στις χαράδρες του Άθωνα.

​Το Μεγάλο Σάββατο Η προσμονή είναι διάχυτη. Στις Καρυές και στις μεγάλες Μονές (όπως η Βατοπαιδίου ή η Ιβήρων), η προετοιμασία για την Ανάσταση γίνεται με μια εσωτερική γαλήνη που προκαλεί δέος.

​Όταν φτάνει το μεσονύκτιο, η ατμόσφαιρα αλλάζει ριζικά. Το "Χριστός Ανέστη" στο Άγιον Όρος δεν συνοδεύεται από πυροτεχνήματα, αλλά από τις καμπάνες που χτυπούν δαιμονιωδώς και τους μοναχούς που αγκαλιάζονται με δάκρυα χαράς.

Όταν φτάνει η Δευτέρα και η Τρίτη του Πάσχα το Άγιον όρος πανηγυρίζει με τις λαμπρές λιτανείες των Ιερών εικόνων της Υπεραγίας Θεοτόκου

​"Στο Όρος, η Ανάσταση δεν είναι το τέλος μιας εβδομάδας, αλλά η νίκη επί του θανάτου που την νιώθεις στο πετσί σου μετά από τόσες ώρες ορθοστασίας και προσευχής."

Αξίζει να νιώσεις αυτήν την πνευματική εμπειρία έστω και μια φορά στην ζωή σου.

02/04/2026

- Πάτερ με ρωτάει κάποια είναι δίκαιο εγώ να νηστεύω 48 ημέρες για να κοινωνήσω το Πάσχα και κάποιος άλλος μόνο την Μεγάλη Εβδομάδα κ να κοινωνάει εξίσου ; Μήπως είναι άδικο; και είμαι κορόιδο;

Απάντηση

Παιδί μου, η ερώτηση αυτή είναι ανθρώπινη, αλλά κρύβει μια παγίδα που μπορεί να μας στερήσει όλη την ωφέλεια του πνευματικού μας αγώνα. Ας βάλουμε τα πράγματα σε μια σειρά με αγάπη και ειλικρίνεια.

Η Νηστεία δεν είναι «Εισητήριο», αλλά «Θεραπεία»

​Η Θεία Κοινωνία δεν είναι μια ανταμοιβή που την «αγοράζουμε» με ημέρες αφαγίας. Αν ήταν έτσι, κανείς δεν θα ήταν ποτέ άξιος. Η νηστεία είναι το γυμναστήριο της ψυχής. Εσύ που νηστεύεις 48 ημέρες, προπονείς τη θέλησή σου, καθαρίζεις το νου σου και προετοιμάζεις το «σπίτι» της ψυχής σου για να υποδεχτεί τον Χριστό.

​Το «Κορόιδο» και ο Πατέρας.

​Στην παραβολή του Ασώτου Υιού, ο μεγάλος αδελφός ένιωσε «κορόιδο» επειδή δούλευε χρόνια και ο πατέρας του δέχτηκε τον άσωτο με γλέντια. Ο πατέρας όμως του απάντησε: «Παιδί μου, εσύ είσαι πάντα μαζί μου και όλα τα δικά μου είναι δικά σου».
​Εσύ που νηστεύεις όλη τη Σαρακοστή, απολαμβάνεις την παρέα του Χριστού 48 μέρες παραπάνω.
​Έχεις τη χαρά της προσμονής και της πνευματικής εγρήγορσης.
Γιατί να ζηλεύεις κάποιον που έρχεται την τελευταία στιγμή και χάνει όλη αυτή τη διαδρομή;

​Ο Λόγος του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου
​Στον Κατηχητικό Λόγο της Αναστάσεως, που διαβάζουμε το βράδυ του Πάσχα, ο Άγιος είναι σαφής.

​«Αν κάποιος εργάστηκε από την πρώτη ώρα, ας λάβει το δίκαιο μισθό του. Αν κάποιος ήρθε την ενδέκατη ώρα, ας μη φοβηθεί την καθυστέρηση... Ο Δεσπότης δέχεται και τον τελευταίο όπως και τον πρώτο.»

​Ο Θεός δεν είναι λογιστής να μετράει θερμίδες και μέρες· είναι Πατέρας που λαχταρά να δει τα παιδιά του στο τραπέζι Του.

​Αν νιώθεις «κορόιδο», σημαίνει πως η νηστεία σου έγινε αγγαρεία και όχι αγάπη.
​Αν νηστεύεις για να «υπερέχεις» από τον διπλανό σου, τότε η νηστεία σου πάει χαμένη λόγω υπερηφάνειας.
​Αν νηστεύεις από αγάπη για τον Χριστό, τότε θα χαίρεσαι που και ο αδελφός σου —έστω και την τελευταία στιγμή— βρήκε τη δύναμη να πλησιάσει το Ποτήριο της Ζωής.
​Μην κοιτάς το πιάτο του άλλου, κοίτα την καρδιά σου. Εσύ κερδίζεις την υγεία της ψυχής σου. Αυτός που νηστεύει μόνο μια εβδομάδα, απλώς στερείται την ευλογία των υπόλοιπων σαράντα ημερών.

Η προσευχή είναι το μόνο βάλσαμο της ψυχής !
21/03/2026

Η προσευχή είναι το μόνο βάλσαμο της ψυχής !

21/11/2025

ΣΗΜΕΡΟΝ 21 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ ΕΟΡΤΑΖΕΙ Η ΠΑΝΑΓΙΑ Η ΥΠΑΡΧΟΥΣΑ.

Η εικόνα αυτή αγιογραφήθηκε μετά από αποκάλυψη της Υπεραγίας Θεοτόκου το 1995 σε μίαν κοπέλα στα Ιεροσόλυμα που ήταν πρωτύτερα μουσουλμάνα, η οποία καθοδηγημένη κατόπιν υπό της Θεοτόκου βαπτίστηκε Ορθόδοξη Χριστιανή.

Το θέλημα της Θεοτόκου είχε ως εξής:
“Θέλω να μου φτιάξετε μιαν εικόνα όπου το πρόσωπόν μου θα είναι λυπημένον, τα ενδύματα μου μαύρα και τα τρία πρώτα δάκτυλα του δεξιού χεριού μου ενωμένα, το δε όνομα της εικόνος θα είναι «Η ΥΠΑΡΧΟΥΣΑ»”.

Η εικόνα εθαυματούργησε την ημέρα των Εισοδίων της Θεοτόκου 2002 βγάζοντας δάκρυα. Έκτοτε έχει τους οφθαλμούς βουρκωμένους.

Το λυπημένον της Πρόσωπο, τα μαύρα της ρούχα, μαζί με τα δάκρυά της δείχνουν την αποστασίαν της ανθρωπότητας και προμηνύουν τα επερχόμενα δεινά και την παρουσία του Αντιχρίστου.

Τα τρία πρώτα δάχτυλα του δεξιού χεριού φανερώνουν την Αγίαν Τριάδα, τον μόνον αιώνιον και αληθινόν Θεόν.

Το δε όνομα «ΥΠΑΡΧΟΥΣΑ» υποδηλώνει ότι όντως υπάρχει μητέρα του Θεού και έχει το Σώζειν δια της τοσαύτης χάριτος όπου τυγχάνει. Και αν την βλασφημούν οι αιρετικοί και οι αντίχριστοι ότι δεν υπάρχει, εμείς θα ομολογούμεν πάντοτε: «Συ υπάρχεις Θεοτόκε, και Εσένα έχουμε μεσίτρια οι αμαρτωλοί προς τον Κύριον».

Address

Χρυσής Κατσάμπα & Αισώπου
Karpenísi
36100

Alerts

Be the first to know and let us send you an email when Ευρυτάνες Άγιοι posts news and promotions. Your email address will not be used for any other purpose, and you can unsubscribe at any time.

Share