19/09/2025
https://www.facebook.com/share/p/1D5mZLAD97/
Ιανός: Πέντε χρόνια μετά δεν άλλαξε τίποτα
Πέρασαν ήδη πέντε χρόνια από τη βιβλική καταστροφή της Καρδίτσας. Όσα χρόνια κι αν περάσουν οι θλιβερές εικόνες της πλημμυρισμένης από τον Ιανό πόλης δεν σβήνονται από τη μνήμη όσων αγαπούν και νοιάζονται για την πόλη και τον τόπο μας.
Η οικονομική καταστροφή τεράστια και το ψυχολογικό σοκ αγιάτρευτο. Πέρα απ’ τους νεκρούς που ήταν και η πιο σημαντική απώλεια.
Πέντε χρόνια μετά και όπως είναι γνωστό κανένας δεν μπορεί να βγει σήμερα και να πει ότι η Καρδίτσα οχυρώθηκε και δεν κινδυνεύει πλέον. Δυστυχώς αυτή είναι η αλήθεια που φανερώνει και κάτι άλλο. Την τραγική αφέλεια στις επιλογές μας. Γιατί ας είμαστε ειλικρινείς, εμείς φταίμε που παραμένουμε ανοχύρωτοι. Εμείς με τις επιλογές μας.
Για να γίνω πιο κατανοητός, σας παροτρύνω να σκεφτείτε, πέντε χρόνια μετά τον Ιανό, να βρείτε κάτι θετικό, κάτι που να σηματοδοτεί την πρόοδο, κάτι που να ωφέλησε και να ανέδειξε την Καρδίτσα. Δυστυχώς δεν υπάρχει κάτι, αντιθέτως αν ψάξουμε για αρνητικά θα βρούμε πάρα πολλά.
Αρχικά από τα κονδύλια για την αποκατάσταση των ζημιών του Ιανού, την επόμενη της καταστροφής δηλαδή ξεκινάει η γάγγραινα.
Τα χρήματα για την αποκατάσταση των υποδομών άλλαξαν σκοπό κι έγιναν άσφαλτος. Τρόφιμα έφευγαν απ’ την πόλη για να βρεθούν σε αποθήκες στα ψηλά βουνά, υποσχέσεις που παραμένουν ως σήμερα, καταγγελίες για αποζημιώσεις πλημμυροπαθών του τρίτου ορόφου και άλλα πολλά που αν δεν ήταν τραγικά θα ήταν πολύ αστεία.
Αναρωτηθήκατε ποτέ οι εκπρόσωποί μας στη Βουλή και την Αυτοδιοίκηση αν έχουν στο βιογραφικό τους κάτι θετικό για την Καρδίτσα; Δεν θα βρείτε.
Εκείνο που θα βρείτε είναι η καταστροφή του πρωτογενούς τομέα με την τελευταία πράξη - που είναι το ξεκλήρισμα των κτηνοτρόφων - να διαδραματίζεται αυτές τις μέρες, θα βρείτε παρέλαση του Αυγενάκη στην Καρδίτσα αρκετές φορές, αφού τον συνδέει βαθιά φιλία με τον κ. Τσιάκο και τον κ. Τσιάρα με υποσχέσεις για κονδύλια και φωτογραφίες. Επίσης θα βρείτε μια πλατεία στα μαύρα της τα χάλια, μια πόλη γεμάτη σκουπίδια με τις υποδομές να βρίσκονται στο όριο και πάντα τον κίνδυνο της πλημμύρας να καραδοκεί, ενώ οι ντόπιοι “άριστοι” σκεφτόταν αναπλάσεις αμφιβόλου ποιότητας και αισθητηκής με κόστος φυσικά πολλών εκατομμυρίων.
Όσο για τις προοπτικές του μέλλοντος, αλλά για πιο μέλλον να μιλήσουμε; Η επιχειρηματικότητα στην πόλη έπιασε πάτο και κανείς δεν προτίθεται να αναλάβει τέτοιες πρωτοβουλίες αφού είναι κοινό μυστικό πλέον ότι στην Καρδίτσα “δεν υπάρχει ελπίδα”. Δυστυχώς αυτή η φράση ακούγεται πολύ συχνά τελευταία. Στον πολυδιαφημιζόμενο (μεταξύ μας) τουρισμό η Καρδίτσα έπιασε κι εκεί πάτο. Ότι γίνεται οφείλεται στο Δήμο Πλαστήρα που καταβάλλει φιλότιμες προσπάθειες. Η Καρδίτσα αρκείται μόνο σε ότι περισσεύει από Το Μύλο των Ξωτικών, όσο διάστημα αυτός λειτουργεί.
Πέντε χρόνια μετά τον Ιανό αυτή είναι η ζοφερή πραγματικότητα της Καρδίτσας για την οποία δεν ευθύνονται μόνο οι διοικούντες. Μεγάλο μερίδιο ευθύνης έχουν κι αυτοί που ενώ γνώριζαν το ποιόν και την ανικανότητά τους, δεν τους καταδίκασαν, αλλά τους επέλεξαν ξανά. Μόνοι μας λοιπόν βγάζουμε τα μάτια μας, γιατί αγνοούμε πως ο λογαριασμός στο τέλος μας αφορά όλους.
Υ.Γ.: Έγραψα πως “Όσα χρόνια κι αν περάσουν οι θλιβερές εικόνες της πλημμυρισμένης από τον Ιανό πόλης δεν σβήνονται από τη μνήμη όσων αγαπούν και νοιάζονται για την πόλη και τον τόπο μας”. Γιατί υπάρχουν κι αυτοί που - για μικροσυμφέροντα - πολύ νωρίς ξέχασαν τον Ιανό και ξαναψήφισαν τους ίδιους που μας κατέστρεψαν. Είναι οι ίδιοι που σήμερα παραπονιούνται πως στην Καρδίτσα δε γίνεται τίποτα. Νόμιζαν πως όταν δυστυχεί ένας τόπος αυτοί θα μείνουν στο απυρόβλητο, αλλά τώρα κατάλαβαν πόσο σκληρή είναι η πραγματικότητα. Ας πρόσεχαν...
Κώστας Γκαβογιάννης
Δημοτικός Σύμβουλος Καρδίτσας