25/04/2026
🔻Ερώτηση βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, με πρωτοβουλία του Α. Παναγιωτόπουλου: «Υπό διάλυση οι παθολογικές κλινικές των δημόσιων νοσοκομείων της Καλαμάτας και της Σπάρτης λόγω της συστηματικής υποστελέχωσης»
Ερώτηση προς τον υπουργό Υγείας Σπυρίδωνα - Άδωνι Γεωργιάδη με θέμα «Σε αναστολή λειτουργίας οι παθολογικές κλινικές του Γ.Ν. Καλαμάτας – Στην ίδια κατάσταση υποστελέχωσης και οι παθολογικές κλινικές του Γ.Ν. Λακωνίας» κατέθεσε με δέκα (10) συνυπογραφές ο Βουλευτής Αχαΐας και Τομεάρχης Υγείας της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ - ΠΣ Ανδρέας Παναγιωτόπουλος.
Η ερώτηση καταδεικνύει την εξαθλίωση και απαξίωση την οποία επιφυλάσσει εδώ και σχεδόν μια επταετία η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη και η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υγείας στο Εθνικό Σύστημα Υγείας (ΕΣΥ) και στα νοσοκομεία του.
Συγκεκριμένα, ανεστάλη η λειτουργία των παθολογικών κλινικών του Γ.Ν. Καλαμάτας εξαιτίας της στοχευμένης υποστελέχωσης του νοσοκομείου, της υπερεντατικοποίησης της εργασίας και της εξάντλησης των επαγγελματιών υγείας που αυτή συνεπάγεται, όπως δυστυχώς επιβεβαιώθηκε από το λιποθυμικό επεισόδιο μιας γιατρού εν ώρα εφημερίας.
Συνέπεια της δυστοπικής αυτής κατάστασης είναι τα ανυπέρβλητα εμπόδια στην πρόσβαση των ασθενών σε δωρεάν και υψηλής ποιότητας υπηρεσίες υγείας εντός της περιφερειακής ενότητας Μεσσηνίας, ενώ ταυτόχρονα παραπλεύρως πλήττεται και το Γ.Ν. Λακωνίας, στο οποίο διακομίζονται τα περιστατικά που χρήζουν νοσηλείας, καθώς και αυτό πάσχει από υποστελέχωση, δηλαδή βρίσκεται υπό διάλυση.
Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ επιμένει στην πρότασή του για ριζική αντιμετώπιση της υποστελέχωσης που μαστίζει το ΕΣΥ με κάλυψη όλων των κενών οργανικών θέσεων με μόνιμο προσωπικό, βάσει επικαιροποιημένων οργανισμών λειτουργίας όλων των δομών του ΕΣΥ, το οποίο πρέπει να αποκτήσει εκ νέου την αίγλη και ελκυστικότητά του, εάν θέλει να προσελκύει και να διατηρεί στις τάξεις του τους νέους επιστήμονες.