Ελεύθερα Κύθηρα

Ελεύθερα Κύθηρα Καλωσορίσατε στην Επίσημη Σελίδα της Πολιτικής Ομάδας Ελεύθερα Κύθηρα !

Είμαστε εδώ για να σας παρουσιάσουμε τις αξίες, τους στόχους και τις προτάσεις μας για την ανάπτυξη του τόπου μας. Η ομάδα μας απαρτίζεται από αφοσιωμένους και ενσυνείδητους πολίτες που εργάζονται για την ευημερία και την ανάπτυξη της τοπικής κοινότητας.

Στόχος μας είναι η προώθηση μιας δίκαιης, διαφανούς και ανοικτής διακυβέρνησης, όπου η γνώμη και οι ανησυχίες των πολιτών μας ακούγονται και λα

μβάνονται υπόψη.

Πιστεύουμε στη συνεργασία και την ανοιχτή συζήτηση για την εξεύρεση λύσεων που θα βελτιώσουν τη ζωή και την ευεξία των κατοίκων μας.

Μέσω αυτής της σελίδας, θα σας ενημερώνουμε για τις πολιτικές μας προτάσεις, τις πρωτοβουλίες που αναλαμβάνουμε και τις εκδηλώσεις που διοργανώνουμε. Επίσης, θα έχετε την ευκαιρία να μοιραστείτε τις απόψεις και τις ανησυχίες σας μαζί μας, καθώς και τη γνώμη σας.

Δελτίο Τύπου Ελεύθερα Κύθηρα 28/05/2026                    ΓΑΛΑΖΙΑ ΣΗΜΑΙΑΣτις 14/05/2026 ανακοινώθηκε η λίστα των βραβευ...
28/05/2026

Δελτίο Τύπου
Ελεύθερα Κύθηρα
28/05/2026

ΓΑΛΑΖΙΑ ΣΗΜΑΙΑ

Στις 14/05/2026 ανακοινώθηκε η λίστα των βραβευμένων ακτών της χώρας με το διεθνώς αναγνωρισμένο πρόγραμμα «Γαλάζια Σημαία». Δυστυχώς, για ακόμη μία χρονιά καμία παραλία των Κυθήρων δεν συμπεριλήφθηκε στις βραβευμένες ακτές της Ελλάδας.

Το γεγονός αυτό δεν αποτελεί ούτε σύμπτωση ούτε ατυχία. Αντίθετα, αποτελεί ακόμη μία επιβεβαίωση όσων εδώ και τρία χρόνια επισημαίνουμε δημόσια ως συνδυασμός. Της πλήρους αδιαφορίας της Δημοτικής Αρχής Κυθήρων (ως ιδιοκτήτες) και της Εγχωρίου Περιουσίας Κυθήρων και Αντικυθήρων (ως διαχειριστές) απέναντι σε ζητήματα τουριστικής ανάπτυξης, οργάνωσης και προβολής του τόπου μας καθώς και η λειτουργία τους χωρίς ουσιαστικό σχεδιασμό και περιβαλλοντική ευαισθησία. Ούτε να ασχοληθούν δεν μπορούσαν.

Η «Γαλάζια Σημαία» δεν αποτελεί μόνο μια τιμητική διάκριση. Τα τελευταία χρόνια έχει εξελιχθεί σε ένα διεθνές σύμβολο ποιότητας και αξιοπιστίας για έναν τουριστικό προορισμό. Συνδέεται άμεσα με την καθαρότητα των υδάτων, την οργάνωση των παραλιών, την ασφάλεια των λουομένων, την προσβασιμότητα και τη σωστή περιβαλλοντική διαχείριση. Παράλληλα, λειτουργεί ως σημαντικό εργαλείο τουριστικής προβολής, καθώς ενισχύει την εμπιστοσύνη των επισκεπτών, των οικογενειών, των ανθρώπων μεγαλύτερης ηλικίας αλλά και των ξένων τουριστικών αγορών και των tour operators, οι οποίοι πλέον αξιολογούν ιδιαίτερα τέτοιου είδους πιστοποιήσεις.

Σε όλη την Ελλάδα, οι Δήμοι διεκδικούν και αξιοποιούν τις Γαλάζιες Σημαίες ως μέσο ενίσχυσης της τοπικής οικονομίας και αναβάθμισης της τουριστικής τους εικόνας. Στα Κύθηρα όμως, η Δημοτική Αρχή δείχνει να θεωρεί τέτοιες παρεμβάσεις δευτερεύουσες ή ασήμαντες. Δυστυχώς, η σημερινή διοίκηση έχει αποδείξει ότι δεν διαθέτει ούτε σχέδιο ούτε ουσιαστικό ενδιαφέρον για τη στήριξη της τοπικής επιχειρηματικότητας και την τουριστική αναβάθμιση του νησιού.

Και για να αποσαφηνιστεί πλήρως η πραγματικότητα, σε οργανωμένες και δημοφιλείς παραλίες των Κυθήρων, όπως το Καψάλι, η Αγία Πελαγία, το Διακόφτι, η Παλαιόπολη και άλλες, όπου αντικειμενικά θα μπορούσαν να διεκδικηθούν οι προϋποθέσεις για Γαλάζια Σημαία, η Δημοτική Αρχή δεν επέδειξε ποτέ ουσιαστικό ενδιαφέρον ή πρωτοβουλία, ενώ σε απάτητες και προστατευόμενες από το νόμο παραλίες του νησιού, αντί να υπάρχει αυστηρή προστασία του φυσικού περιβάλλοντος, αφήνει την ΕΕΠΚΑ να αυθαιρετεί και να κατστρέφει το περιβάλλον.

Η θέση των Ελεύθερων Κυθήρων: Πολιτική με διαβάθμιση όσον αφορά την ανθρώπινη παρέμβαση στο φυσικό τοπία με απεύθυνση σε όλα τα προφίλ επισκεπτών. Από πλήρως οργανωμένες παραλίες που να μπορούν να λάβουν τη Γαλάζια Σημαία, έως απάτητες παραλίες με παρθένα φυσική ομορφιά και μηδενική ανθρωπογενή επέμβαση. Τους θέλουμε όλους στο νησί μας αρκεί να τους προσελκύσουμε.

Τα Κύθηρα διαθέτουν μοναδικό φυσικό πλούτο και παραλίες εξαιρετικής ομορφιάς. Αυτό που δυστυχώς απουσιάζει είναι η πολιτική βούληση, ο σχεδιασμός και η σοβαρότητα που απαιτούνται ώστε το νησί μας να αποκτήσει τη θέση που πραγματικά του αξίζει στον τουριστικό χάρτη της χώρας.

Η παραίτηση από τα ασήμαντα και η πρόταξη της αγάπης προς όλους ήταν συνειδητή επιλογή ενός σπινθηροβόλου ανθρώπου. Ιδιο...
23/05/2026

Η παραίτηση από τα ασήμαντα και η πρόταξη της αγάπης προς όλους ήταν συνειδητή επιλογή ενός σπινθηροβόλου ανθρώπου. Ιδιοφυής χειρουργός, τεράστιο δώρο για το μικρό μας νησί. Ως διευθυντής δε του Νοσοκομείου και ως πρόεδρος της Εγχωρίου, άφησε βαριά, ασήκωτη παρακαταθήκη ανιδιοτέλειας και τιμιότητας.
Σε ευχαριστούμε για ολα Γιατρέ Κώστα Μαριάτο.

Τα Ελεύθερα Κύθηρα συλλυπούμαστε ειλικρινώς την οικογένεια του και τον Δημοτικό Σύμβουλο του συνδυασμού μας Ανδρέα Μαριάτο.

25/04/2026

Γραμμή του Πολίτη
(τηλέφωνο/Viber: +30 6989161577 email:[email protected])

Σας μεταφέρουμε αυτούσια τα βίντεο συμπολιτών μας, οι οποίοι επικοινώνησαν με την παράταξή μας και τη «Γραμμή του Πολίτη», εκφράζοντας την αγανάκτησή τους για την κατάσταση που επικρατεί, αλλά και για την πλήρη απουσία ανταπόκρισης από τη δημοτική αρχή.

Όπως μας ανέφεραν, από τον Οκτώβριο έως σήμερα η κατάσταση στον δρόμο από τον Καλαμό προς το Καψάλι παραμένει ίδια και επικίνδυνη. Στο ένα βίντεο καταγράφονται οι επιπτώσεις από τα έργα του αποχετευτικού, ενώ στο άλλο διακρίνεται καθίζηση του οδοστρώματος.
Η ανησυχία των πολιτών δεν περιορίζεται μόνο στην εξέλιξη των έργων, αλλά κυρίως στην αδιαφορία που αντιμετώπισαν, παρά τις επανειλημμένες προσπάθειές τους να επικοινωνήσουν με τον Δήμο. Παράλληλα, επισημαίνουν τις ζημιές που έχουν υποστεί τα οχήματά τους όλο αυτό το διάστημα.

Ως παράταξη, έχουμε δεσμευθεί ότι κάθε δίκαιο αίτημα συμπολίτη μας θα αναδεικνύεται δημόσια. Δυστυχώς, έχει παγιωθεί η αντίληψη ότι η δημοτική αρχή κινητοποιείται μόνο όταν ένα ζήτημα λάβει δημοσιότητα.

Η θέση μας είναι σαφής:
Η σωστή οργάνωση, τόσο σε διοικητικό όσο και σε επιχειρησιακό επίπεδο, αποτελεί βασική προϋπόθεση για τη λειτουργία ενός Δήμου. Η ουσιαστική επίβλεψη των έργων είναι απαραίτητη, ενώ η καθημερινότητα και η ασφάλεια των πολιτών πρέπει να βρίσκονται στο επίκεντρο κάθε διοικητικής απόφασης.

Η Ανάσταση δεν είναι μόνο μια στιγμή. Είναι το φως που όλοι αναζητούμε.Σε μια εποχή που το σκοτάδι πολλές φορές μοιάζει ...
11/04/2026

Η Ανάσταση δεν είναι μόνο μια στιγμή. Είναι το φως που όλοι αναζητούμε.

Σε μια εποχή που το σκοτάδι πολλές φορές μοιάζει πιο έντονο από ποτέ, η Ανάσταση έρχεται να μας θυμίσει ότι η ελπίδα δεν χάνεται απλώς περιμένει να την ανάψουμε ξανά μέσα μας.

Είναι η υπενθύμιση ότι η αγάπη, η πίστη και το δικαίωμα στο όνειρο ανήκουν σε όλους μας. Ότι μπορούμε να ξαναγεννηθούμε, να αλλάξουμε, να προχωρήσουμε μπροστά με φως, με αλήθεια και με καρδιά ανοιχτή.

Ας κρατήσουμε αυτό το φως ζωντανό.
Για το Τσιρίγο μας, για εμάς, για τους ανθρώπους μας, για την κοινωνία μας που αξίζει περισσότερη καλοσύνη, περισσότερη σύνδεση, περισσότερη ευημερία.

Καλή Ανάσταση & Καλό Πάσχα από τα Ελεύθερα Κύθηρα ✨

400 χρόνια σκλαβιάς δεν στάθηκαν αρκετά για να λυγίσουν το φρόνημα ενός λαού. Οι Έλληνες δεν φοβήθηκαν, δεν συμβιβάστηκα...
25/03/2026

400 χρόνια σκλαβιάς δεν στάθηκαν αρκετά για να λυγίσουν το φρόνημα ενός λαού. Οι Έλληνες δεν φοβήθηκαν, δεν συμβιβάστηκαν, δεν υποτάχθηκαν. Σήκωσαν το ανάστημά τους και έγραψαν ιστορία με θάρρος, πίστη και αξιοπρέπεια.

Οι ήρωες του 1821 δεν είναι απλώς μορφές του παρελθόντος αλλά διαρκής υπενθύμιση ότι η ελευθερία απέναντι σε κάθε σύγχρονη υποδούλωση κατακτάται. Και η αξιοπρέπεια δεν διαπραγματεύεται. Εμπνέουν κάθε άνθρωπο που επιλέγει το ηθικό απέναντι στο βολικό, το δίκαιο απέναντι στο εύκολο.

Σήμερα τιμούμε τη θυσία τους και κρατάμε ζωντανή τη φλόγα τους μέσα μας.

Ζήτω η Ελλάδα μας 🇬🇷
Ζήτω τα Κύθηρα και τα Αντικύθηρα μας.

Απάντηση στο Δήμαρχο Κυθήρων ΤΑ ΙΔΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΙΔΙΑ Όταν ο δήμαρχος Κυθήρων αδυνατεί να απαντήσει στα ουσιώδη, καταφεύγει σ...
20/02/2026

Απάντηση στο Δήμαρχο Κυθήρων

ΤΑ ΙΔΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΙΔΙΑ

Όταν ο δήμαρχος Κυθήρων αδυνατεί να απαντήσει στα ουσιώδη, καταφεύγει στη γνώριμη τακτική:

Πρώτα η γλώσσα του διχασμού
Δήμαρχε, καταλαβαίνουμε οτι έχεις στριμωχτεί αλλά η τακτική της πόλωσης δεν «πιάνει» στον μικρό μας τόπο, εδώ που όλοι ξέρουμε όλους. Σταμάτα να προσπαθείς να διχάσεις το νησί. Σταμάτα να καλλιεργείς το «εμείς και οι άλλοι». Μόνο συμπλεγματικοί και πνευματικά ασθενείς άνθρωποι μπορεί να πέσουν σε αυτή την παγίδα.
Η διχόνοια δεν είναι σημάδι υγείας μιας κοινωνίας, αλλά αδυναμίας. Η αδυναμία οδηγεί στον μαρασμό και ο μαρασμός φέρνει την ερημοποίηση.
Για εμάς –όπως και για όλους τους σώφρονες- δεν υπάρχει Βορράς και Νότος. Υπάρχουν μόνο τα Κύθηρα. Ένα νησί ενιαίο, που σήμερα δοκιμάζεται από την εγκατάλειψη, την ερήμωση και τη φυγή των ανθρώπων του. Κανείς δεν θα δει τα προβλήματα και θα τα κατατάξει γεωγραφικά. Τα προβλήματα είναι κοινά — και απαιτούν κοινές λύσεις.
Όλους μας θλίβει εξίσου η εγκατάλειψη του Καψαλίου, του Διακοφτιού της Αγίας Πελαγίας. Της Παλιόχωρας, της Κάτω Χώρας, του Κάστρου της Χώρας. Η οδοποιία στον Κάλαμο, στα Φράτσια, στον Καραβά.
Είναι η πόλωση το τελευταίο σου όπλο; Μήπως να προσπαθούσεςς να λύσεις κανένα πρόβλημα;

Ύστερα, τα «στοιχεία».
Τολμάς δήμαρχε των κοντέινερς στα σχολεία, των παρατάσεων και των προστίμων (με χρήματα των πολιτών) για απλήρωτους αναδόχους, να κάνεις και ... υπόδειξη για το πως εκτελούνται τα δημόσια έργα;
Άσκοπα, δυσλειτουργικά έργα μεγάλου προϋπολογισμού εγκρίνονται με διαδικασίες express - κι όποιος κατάλαβε κατάλαβε.
Έφτιαξες τόσα μέτρα αγωγών για να μεταφέρονται τα λύματα στον «βιολογικό των 7000 κατοίκων», δεν μπορείς να βάλεις ένα λεωφορείο να μεταφέρονται και οι τουρίστες από το λιμάνι;
Δεν έχεις καταφέρει να «ωριμάσεις» με το χρυσοπληρωμένο σου Δίκτυο ούτε μια αίθουσα 30 τετραγωνικών στα σχολεία αντί των σκουριασμένων προκάτ.

Και μιας και καίγεσαι για το μέλλον του Δικτύου Νήσων, μάθε πώς από τη στιγμή που θα αναλάβουμε τη διοίκηση, το δίκτυο θα υποχρεωθεί (στο μέτρο των πόρων που του διαθέτει ο Δήμος) να απασχολεί επιστημονικό προσωπικό από τα Κύθηρα και να διατηρεί γραφεία με φυσική παρουσία στο νησί.
Αν δεν επιθυμεί να λειτουργεί με αυτό το πλαίσιο ανταποδοτικότητας και τοπικής ενίσχυσης, τότε θα αναζητήσει αλλού συνεργασίες και χρηματοδότηση. Κορόιδα σαν την διοίκηση σας υπάρχουν πολλά.
Τα χρήματα του τόπου πρέπει να επιστρέφουν στον τόπο.
Τέλος οι δικαστικές απειλές.
Τα πολλά θαυμαστικά και οι δικαστικοί εκφοβισμοί προδίδουν ανασφάλεια. Η παράταξή μας θα συνεχίσει να μιλά με στοιχεία, να ελέγχει με επιχειρήματα και να διεκδικεί για ολόκληρο το νησί. Όποιος επιλέγει τον δημόσιο βίο, οφείλει να αντέχει τη δημόσια κριτική. Η διαφάνεια δεν είναι απειλή — είναι υποχρέωση.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥΕΛΕΥΘΕΡΑ ΚΥΘΗΡΑ 10/02/2026«Φύτεψε χαντάκι για το παιδί σουκαι γιαπί για το εγγόνι σου»Ούτε μια, ούτε δύο, αλ...
10/02/2026

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΕΛΕΥΘΕΡΑ ΚΥΘΗΡΑ 10/02/2026

«Φύτεψε χαντάκι για το παιδί σου
και γιαπί για το εγγόνι σου»

Ούτε μια, ούτε δύο, αλλά τρεις παρατάσεις έργων εισάγονται προς ψήφιση στη σημερινή Δημοτική Επιτροπή. Αυτό βαφτίζεται σοβαρή διοίκηση. Τελικά, ομολογουμένως, η διοίκηση ενός Δήμου είναι πολύ εύκολη υπόθεση.

Η πρώτη παράταση της ημέρας αφορά την περίφημη ανάπλαση του Αυλαίμωνα και είναι απαραίτητη διότι η ΔΕΔΔΗΕ δεν... απαντούσε στα τηλέφωνα για 11 μήνες. Δεν φταίει κανείς, η ΔΕΔΔΗΕ είναι «Αυτόνομος φορέας» άρα άμα δεν θέλει, δεν θέλει, τι να σου κάνει ο Δήμος; Εξάλλου το λέει: «δεν υπάρχουν μαγικές λύσεις».
Η δεύτερη παράταση της ημέρας αφορά τη μικρή ανάπλαση στα Κυπριωτιάνικα: λόγω μη πληρωμής 1ου λογαριασμού του έργου. Εντάξει, συμβαίνουν αυτά, εδώ κοτζάμ Αγία Πελαγία απέμεινε σαν νταμάρι επειδή δεν πληρώθηκε ο ανάδοχος (ο οποίος πήρε και αποζημίωση κι έφυγε). Όλα καλά, διότι «η ταλαιπωρία είναι προσωρινή, αλλά τα έργα είναι μόνιμα».
Η τρίτη παράταση της ημέρας είναι για το έργο της ύδρευσης από Πετρούνι ως Ποταμό. Αυτό που ήδη έχει πάρει άλλες 2 παρατάσεις. Αυτό που ξεκίνησε κατακαλόκαιρο, μέσα σε 3 μήνες ολοκληρώθηκε το 95% και μετά για άγνωστο λόγο σταμάτησε. Ζητήσαμε από τον Αύγουστο στο Δημοτικό Συμβούλιο να κλείσουν με άσφαλτο τα χαντάκια πριν πιάσουν τα κρύα, και δεσμεύτηκε η δημοτική αρχή οτι θα έχουν κλείσει εντός του Νοεμβρίου που πέρασε. Και τώρα ο ανάδοχος ζητάει τη Διακοπή των Εργασιών λόγω άπρακτης παρέλευσης του προβλεπόμενου χρονικού διαστήματος για την εμπρόθεσμη εξόφληση του εγκεκριμένου 3ου Λογαριασμού. Ο άγνωστος λόγος διακοπής τελικά ήταν πάλι οτι δεν πληρώθηκαν. Κατά τα άλλα, «εμείς μιλάμε με έργα».
Ίσως ακόμα ευελπιστεί ο καλόπιστος τσιριγώτης ότι το κατεστραμμένο οδικό δίκτυο από το έργο της αποχέτευσης θα έχει κουτσά-στραβά μπαλωθεί μέχρι το καλοκαίρι. Λυπούμαστε αλλά δεν υπάρχει καμία ελπίδα, όχι όταν απόλυτη προτεραιότητα είναι να βγουν κονδύλια και όχι να εκτελεστούν και να παραδοθούν χρήσιμα, σωστά κατασκευασμένα έργα. Και δεν είναι οτι δεν θέλουν, απλά δεν μπορούν. Όταν στόχος δεν είναι η δημιουργία αλλά το χρήμα, η εργασία γίνεται πάρεργο.

Αλλά όσο εκνευριστικό κι αν είναι έργα κανονικής διάρκειας 3 μηνών να διαρκούν 3 χρόνια (πχ τα γήπεδα), βλέπουμε τον τελευταίο καιρό ότι αρχίζει να παγιώνεται μια πιο εφιαλτική για τους πολίτες εκδοχή της επιτελικής ανικανότητας: μετά την εξάντληση των παρατάσεων, από το πιο μικρό ως το πιο μεγάλο, τα έργα τελματώνουν και εγκατάλειπονται (ύδρευση Αγ.Πελαγίας, δρόμος Αγ.Αναστασίας, ασφαλτόστρωση στις Καλοκαιρινές κλπ).

Δυστυχώς, ένας δήμαρχος έρμαιο και γρανάζι μαζί αυτού του παθογενούς συστήματος, δύναται να φορτώσει στις παρούσες και στις επόμενες γενιές απίστευτα βάρη για την αποκατάσταση των ζημιών από κακοφτιαγμένα, ημιτελή ή παρατημένα έργα. Αρκεί να είναι άσσος στο ψέμα, τζιμάνι στις υποσχέσεις, πρωταθλητής στην αδιαφορία - και να φύγει στο παρά πέντε.

ΕΚ 10-02-2026

Υ.Γ.1 Ενδεικτικό της απόστασης των συγκεκριμένων αιρετών από τα πραγματικά άγχη επιβίωσης των πολιτών είναι ότι η Δημοτική Επιτροπή συνεδριάζει σε εργάσιμες ώρες. Δηλαδή σε ώρες που κανένας εργαζόμενος δεν μπορεί να συμμετέχει. Το μήνυμα που περνάει –προφανώς εσκεμμένα- είναι ότι η ενασχόληση με τα κοινά είναι προνόμιο των αργόσχολων.

Υ.Γ.2 Πολλά διαμαρτυρόμενοι «‘Ολοι μαζί», στη Δημοτική Επιτροπή και αυτή τη φορά θα φηφίσετε ναι σε όλα;

Υ.Γ.3 Το (αισθητικής κοντέινερ) γυμναστήριο στη Χώρα, ευτυχώς θα παραμείνει ανέκδοτο. Διότι αλλιώς φανταστείτε, ακόμα κι αν δεν το παρατήσει ο ανάδοχος στα μπετά (η πρωτεύουσά μας έχει ήδη πλούσιο ιστορικό εγκαταλελειμμένων μεγαλόπνοων γιαπιών στην ίδια γειτονιά), για πόσα χρόνια θα παρκάρουν οι φίλοι μας οι Χωραΐτες στο Μανιτοχώρι με τόσες παρατάσεις.

Υ.Γ.4 Ακολουθώντας κι εμείς τον δήμαρχο στο πνεύμα των ημερών, θα παρουσιάσουμε μακέτα έργου διαστημικού σταθμού στον Κουμάρο, του οποίου «η μελέτη βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο».

07/02/2026

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 07/02/2026
ΕΛΕΥΘΕΡΑ ΚΥΘΗΡΑ
Γραμμή του Πολίτη
(τηλέφωνο/Viber: +30 6989161577 email:[email protected])

Αν και επανειλημμένα έχουμε αναφερθεί στην αδιαφορία που επιδεικνύει η δημοτική αρχή απέναντι στην καθημερινότητα και την ποιότητα ζωής των μόνιμων κατοίκων του νησιού, σήμερα επιλέγουμε να δώσουμε φωνή στην αγανάκτηση ενός συμπολίτη μας.
Ένας πολίτης που δεν απευθύνεται σε εμάς από αντιπαράθεση, αλλά από ανάγκη. Από την ανάγκη να ακουστεί. Με την άδειά του, παραθέτουμε αυτούσιο το κείμενο που μας απέστειλε ένα 24ωρο νωρίτερα της σημερινής:

«Καλησπέρα,θα ήθελα να ενημερώσω πώς ο Κάλαμος απο σήμερα το πρωί,λόγω του αποχετευτικού έργου και των εργασιών που γίνονται,δεν έχει νερό.Το νερό κόπηκε χωρίς προειδοποίηση,δε γνωρίζουμε αν οφείλεται σε βλάβη ή σε ζημια,καθώς επίσης και πότε θα επανέλθει.Δεν έχει βρεθεί κανένας να ενημερώσει τους κατοίκους αν και πότε θα έχουμε ξανα νερό.Επίσης με την έναρξη των εργασιών ο κεντρικός δρόμος του χωριού έκλεισε και κληθήκαμε οι κάτοικοι να περνάμε από παράδρομους που είναι το λιγότερο ακατάλληλοι για ένα συμβατικό αμάξι.Δεν προνόησε κανεις να φέρει κάποιο μηχανημα,να προσπαθήσει έστω να ισιώσει τους παράδρομους αυτούς ωστέ να είμαστε ασφαλείς και εμείς και τα οχήματα μας.Δυστυχώς είμαστε ένα χωριό που έχει ταλαιπωρηθεί αρκετά με τις μετακινήσεις λόγω των έργων και σαφώς ποτέ δεν έχουμε ενημέρωση για το δρόμο που θα πρέπει να ακολουθήσουμε για να κάνουμε το πιο απλό,να φτάσουμε στις δουλειές μας.Από τον δήμο δεν περίμενω προσωπικά τίποτα,έχει πολλές φορές αποδείξει την ανεπάρκειά του αλλά τουλάχιστον είναι σημαντικό να υπάρχει ένα μέσο που να μπορεί να καταγράφει τα οποιαδήποτε προβλήματα αντιμετωπίζουμε.Σας ευχαριστώ πολύ»

Η θέση μας

Το κείμενο αυτό δεν είναι μια μεμονωμένη διαμαρτυρία. Είναι η αποτύπωση μιας πραγματικότητας που όλοι καθημερινά βιώνουμε και αναγνωρίζουμε.

Η δημοτική αρχή, έχοντας η ίδια πλήρη επίγνωση της τεχνικής και οργανωτικής της ανικανότητας έχει συνειδητά εγκαταλείψει τις υπηρεσίες του Δήμου στον αυτόματο, στο φιλότιμο των εργαζομένων και ασχολείται με προσωπικές διασφαλίσεις για την επόμενη μέρα.
Επειδή αυτή η μέρα δεν αργεί, σας καλούμε όλους σε ενεργή συμμετοχή στα κοινά. Η παραίτηση από τη στοιχειώδη ποιότητα ζωής δεν θα γίνει κανονικότητα. Ζούμε σε έναν παράδεισο, ας μην αφήσουμε κανέναν τυχοδιώκτη να μας πείσει οτι δεν τον αξίζουμε.
Για εμάς, η ποιότητα ζωής στους οικισμούς μας δεν είναι σύνθημα είναι μέγιστη προτεραιότητα. Είναι δέσμευση απέναντι στους ανθρώπους του τόπου μας και αφορά πράξεις, όχι λόγια.

30/01/2026

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΕΛΕΥΘΕΡΑ ΚΥΘΗΡΑ 30/01/2026
Γραμμή του Πολίτη
(τηλέφωνο/Viber: +30 6989161577 email:[email protected])

Η απόδειξη των λεγομένων μας ότι στον Δήμο μας απαιτείται μια ριζική και δομική αλλαγή, βασισμένη σε ανθρώπους με τεχνοκρατική γνώση, σωστό σχεδιασμό, ιεράρχηση έργων και,το σημαντικότερο, ουσιαστικό έλεγχο, έρχεται μέσα από το παρακάτω βίντεο που απέστειλε συμπολίτης μας στη Γραμμή του Πολίτη.
Όπως όλοι μπορούμε να δούμε, πρόκειται για το γεφύρι στο Μάκρωνα. Ένα έργο που ταλαιπώρησε για τρία ολόκληρα χρόνια κυρίως τους κατοίκους της Παλαιόπολης και του Αυλαίμωνα, αλλά και συνολικά τους κατοίκους και επισκέπτες των Κυθήρων. Παράλληλα, κόστισε περίπου 2.000.000 ευρώ.
Και μόλις έναν χρόνο μετά την ολοκλήρωσή του, τα πρώτα σημάδια (αποδεικτικά της παθογένειας του καθεστώτος των δημοσίων έργων) έκαναν την εμφάνισή τους.
Για όσους αναρωτιούνται «τι θα γίνει», η απάντηση δυστυχώς βρίσκεται μπροστά στα μάτια μας : ρίξτε μια ματιά στα γεφύρια της παράκαμψης του Ποταμού ή και των Φριλιγκιανίκων και βγάλετε τα συμπεράσματά σας.

Η θέση μας

Όπως είχαμε δηλώσει ξεκάθαρα και δημόσια προεκλογικά, ο τρόπος διοίκησης του Δήμου Κυθήρων, όταν οι πολίτες μας δώσουν τη δύναμη, θα είναι εντελώς διαφορετικός από αυτόν που η σημερινή δημοτική αρχή προσπαθεί να παρουσιάσει ως «κανονικότητα».
Τα έργα θα ελέγχονται ουσιαστικά και η παραλαβή τους θα γίνεται από ντόπιους μηχανικούς, ανθρώπους που ζουν εδώ και έχουν λογο, πραγματικό ενδιαφέρον και ευθύνη για την τοπική κοινωνία.
Όταν ο φορολογούμενος πληρώνει για ένα έργο, αυτό πρέπει να παραδίδεται ακέραιο χωρίς περικοπές. Τεχνικά και αισθητικά σωστό και ανθεκτικό στον χρόνο, ώστε να μη χρειαστεί να πληρωθεί ξανά και ξανά.
Τα δημόσια έργα πρέπει να αποτελούν αναπτυξιακή παρακαταθήκη, όχι να προσθέτουν κίνδυνο στους πολίτες, ούτε να υποθηκεύουν τα οικονομικά του Δήμου μας.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ  23/01/2026ΕΛΕΥΘΕΡΑ ΚΥΘΗΡΑΓραμμή του ΠολίτηΔεν θα ήταν ρεαλιστικό να προσδοκούμε από έναν Δήμο εν μέσω διακ...
23/01/2026

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 23/01/2026
ΕΛΕΥΘΕΡΑ ΚΥΘΗΡΑ

Γραμμή του Πολίτη

Δεν θα ήταν ρεαλιστικό να προσδοκούμε από έναν Δήμο εν μέσω διακοπών να βρει τις λύσεις που δεν μπορεί να δώσει ενώσω βρίσκεται σε πλήρη λειτουργία. Σε συνδυασμό με την ευκαιρία που μας παρέχει η περίοδος εορτών να γαληνέψουμε και να ευθυμήσουμε, κάτι που όλοι λίγο-πολύ έχουμε ανάγκη, αποφασίσαμε να μην επιβαρύνουμε το κλίμα με τον αντιπολιτευτικό μας λόγο και έτσι δεν τοποθετηθήκαμε δημόσια για τα αιτήματα όλων όσων επικοινωνήσατε μαζί μας τηλεφωνικά ή στείλατε emails στη «Γραμμή του Πολίτη» (η οποία λειτουργεί από τις 10/12/2025). Όμως οι γιορτές πέρασαν και τα προβλήματα παραμένουν.
Το ποια είναι η κυρίαρχη θεματολογία, δεν αποτελεί έκπληξη: η συντριπτική πλειονότητα των διαμαρτυριών αφορά την πολύμηνη ταλαιπωρία των κατοίκων στις περιοχές όπου εκτελούνται έργα επί του οδικού δικτύου: το σταματημένο και παρατημένο έργο αντικατάστασης αγωγών ύδρευσης από Γερακάρι μέχρι Ποταμό και κυρίως το αποχετευτικό έργο του Νοτίου Τμήματος του νησιού.
Τα παράπονα είναι πολλά και αποκαλύπτουν διαφορετικές πτυχές του προβλήματος. Οι περισσότεροι συμπολίτες μας ανέφεραν την καθημερινή δυσκολία στις μετακινήσεις τους. Αναγκάζονται, κυριολεκτικά, να διασχίζουν ελαιώνες για να φτάσουν στα σπίτια τους, λόγω του ταυτόχρονου κλεισίματος όλων των οδών. Παράλληλα, ένας συμπολίτης μας που εκτελεί οικοδομικές εργασίες στην περιοχή του Καλάμου μέσω χρηματοδοτούμενου προγράμματος, μας ενημέρωσε ότι τα συνεργεία και τα φορτηγά αδυνατούν να προσεγγίσουν τα εργοτάξια, καθώς τα μεγάλα οχήματα δεν μπορούν να διέλθουν από τις λασπωμένες εναλλακτικές διόδους που έχουν ανοιχθεί μέσα από τα χωράφια. Όλοι τόνισαν το ίδιο, με την ίδια αγωνία:«Δεν γίνεται να μη μιλάει κανείς για αυτό.»

Η θέση μας

Εδώ και καιρό επισημαίνουμε την έλλειψη οργάνωσης στη διοίκηση του Δήμου Κυθήρων. Είναι ιδιαίτερα σημαντικό να αναφερθεί ότι από τα περίπου 27.000.000 ευρώ του προϋπολογισμού του έργου, ΔΕΝ προβλέφτηκε ούτε ένα ευρώ για τη σύνταξη μιας στοιχειώδους συγκοινωνιακής μελέτης. Μιας μελέτης που θα όριζε τη διαδοχή των εργασιών ώστε όταν θα εκτελείται κάθε τμήμα του έργου, να προσφέρονται ασφαλείς και ικανές εναλλακτικές διαδρομές εξυπηρέτησης.
ΔΕΝ καταβλήθηκε ούτε ο ελάχιστος κόπος για τον έλεγχο της σήμανσης και των πινακίδων, με αποτέλεσμα να σημειωθούν και να εξακολουθούν να προκαλούνται τροχαία ατυχήματα (μάλιστα ένα εξ αυτών με τραυματισμό).
Κρυπτόμενοι πίσω από το «είμεθα άνθρωποι των έργων», θεώρησαν ότι αυτό αρκεί, ακόμη κι αν συνοδεύεται από ελλιπή ή ανύπαρκτη ενημέρωση για τα κλεισίματα των οδών, ακόμα κι αν τα έργα καταστρέφουν λάστιχα, ζάντες κι αναρτήσεις, αν ζημιώνουν την οικονομία (θυμηθείτε μόνο την κατάσταση μπροστά από τα λιοτρίβεια κατά το δίμηνο της λειτουργίας τους), αν ταλαιπωρούν κι εκνευρίζουν εργαζόμενους, μαθητές, ηλικιωμένους, τουρίστες (το έργο της ύδρευσης στην Αγία Αναστασία* ξεκίνησε μαζί με την τουριστική σεζόν, λες επίτηδες για να εκνευρίσει όσο το δυνατόν περισσότερους!).

Αυτή η κατάσταση δεν είναι κανονική, όσο δεν είναι και τυχαία. Είναι αποτέλεσμα της ταυτόχρονης και ανοργάνωτης διακοπής της κυκλοφορίας στις οδούς, χωρίς σχέδιο, χωρίς συντονισμό και κυρίως χωρίς έγνοια για την ταλαιπωρία, χωρίς σεβασμό στην καθημερινότητα των ανθρώπων.
Αναρωτιέται κανείς τι πραγματικά αφορά η περιβόητη «ωρίμανση» που προσφέρει το Δίκτυο του δημάρχου μας. Μήπως αυτός ο όψιμος επικοινωνιακός όρος απλά είναι αφορμή να παρακάμπτεται με νομότυπο τρόπο η ορθή μελέτη, στο ίδιο πλαίσιο όπου η υπεύθυνη επίβλεψη από ανεξάρτητους έμπειρους μηχανικούς (που ίσως κοστίζει στους εργολάβους αλλά προσφέρει ποιοτικό έλεγχο στα δημόσια έργα) αντικαθίσταται από ημέτερο επιβλέποντα «καθ’υπόδειξιν του αναδόχου»**;

Τα αποτελέσματα αυτών των επιλογών αποτυπώνονται ξεκάθαρα στις φωτογραφίες που μας απέστειλαν συμπολίτες μας και απεικονίζουν τις τριτοκοσμικές καταστάσεις που όλοι καθημερινά βιώνουμε.

Αγαπημένοι μας συμπολίτες, ας ΜΗΝ ΣΥΝΗΘΙΣΟΥΜΕ αυτές τις εικόνες. Όσο κι αν προσπαθούν να μας πείσουν για το αντίθετο, αυτό το χάλι στην εκτέλεση των δημοσίων έργων ΔΕΝ αποτελεί κανονικότητα. Είναι ίσως το επιχειρησιακό ταβάνι ενός συνδυασμού που ανάμεσα σε 75 υποψηφίους φρόντισε να μην έχει ούτε έναν μηχανικό. Ενός δημάρχου που αντί να στηριχτεί στο ικανότατο ντόπιο επιστημονικό δυναμικό επιλέγει να ορίσει ως ειδικό συνεργάτη για τεχνικά θέματα έναν συνταξιούχο υπομηχανικό απομακρυσμένων Τεχνικών Υπηρεσιών με βιογραφικό στις υπερκοστολογήσεις, ενός συστήματος που έχει επικαθίσει στα νησιά μας και αφαιρεί την επίβλεψη των έργων από τους μελετητές που τα έχουν σχεδιάσει ώστε να μπορούν οι μελέτες να καταστρατηγούνται κατά το δοκούν.

Αυτή η κατάσταση θα αλλάξει. Ειλικρινά επιθυμούμε, αν και έχουμε πάψει να το ελπίζουμε, έστω και τώρα, η δημοτική αρχή να ακούσει τις προτάσεις των συμβούλων της παράταξής μας, οι οποίοι εδώ και μήνες ζητούν δομημένο, επιστημονικό σχεδιασμό σε κάθε τομέα. Όσο όμως η λογική της μικροπολιτικής συνεχίσει να αναπαράγεται, εμείς τουλάχιστον θα φροντίζουμε να ακούγεται η αγωνία των συμπολιτών μας.

* Για 4 μήνες το έργο έχει σταματήσει και το οδόστρωμα δεν έχει αποκατασταθεί. Η ερώτηση των ΕΚ προς το δήμαρχο ήταν «ελπίζουμε να μην μας πείτε πάλι ότι το χειμώνα δεν ρίχνουμε άσφαλτο» για να πάρουμε την απάντηση ότι θα έχει ασφαλτοστρωθεί μέχρι τέλος Νοεμβρίου. Αν κρίνουμε από τα εγκαίνια του γηπέδου του Ποταμού για το οποίο ο δήμαρχος έλεγε ότι θα παραδοθεί την άνοιξη του ... 2024, έχουμε μπροστά μας ακόμα 2 χρόνια «προσωρινής ταλαιπωρίας»).

** Δεν αποτελεί έκπληξη αλλά το αναφέρουμε διότι δεν πρέπει να σταματήσει να προκαλεί αγανάκτηση στον φορολογούμενο πολίτη που έχει αναθέσει με τεράστιο κόστος την παροχή ποιοτικών βασικών αγαθών -όπως οι ασφαλείς δρόμοι- στη διοίκηση: όπως ομολογήθηκε στο Δημοτικό Συμβούλιο, για το πανάκριβο έργο της αποχέτευσης «ο εργολάβος έχει ορίσει τον επιβλέποντα μηχανικό».

01/01/2026

Το 2026 να φέρει υγεία σε όλους με χαρούμενες στιγμές!!
Στέλνουμε τις ευχές μας σε όλους τους Κυθήριους, τους Αντικυθήριους και σε όλον το κόσμο!!
ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ !!!

Address

Χώρα, Κύθηρα
Kíthira
80100

Alerts

Be the first to know and let us send you an email when Ελεύθερα Κύθηρα posts news and promotions. Your email address will not be used for any other purpose, and you can unsubscribe at any time.

Contact The Organization

Send a message to Ελεύθερα Κύθηρα:

Share