19/05/2026
Η Γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου αποτελεί έναν σκοτεινό κεφάλαιο στην ιστορία του 20ού αιώνα. Την περίοδο από το 1914 έως το 1923, η Οθωμανική Αυτοκρατορία, με την υποστήριξη των Τούρκων εθνικιστών, πραγματοποίησε συστηματικές σφαγές, εκδίωξη και εξόντωση των Ελλήνων κατοίκων του Πόντου. Χιλιάδες αθώοι Έλληνες έχασαν τη ζωή τους σε αυτήν την τραγική περίοδο, ενώ πολλοί άλλοι υπέστησαν ανείπωτα βασανιστήρια και εκδιώξεις. Αναφέρεται σε σφαγές και εκτοπισμούς εναντίον Ελληνικών πληθυσμών στην περιοχή του Πόντου που πραγματοποιήθηκαν από το κίνημα των Νεότουρκων κατά την περίοδο 1914-1923. Οι μέθοδοι που χρησιμοποιήθηκαν ήταν η εκτόπιση, η εξάντληση από έκθεση σε κακουχίες, τα βασανιστήρια, η πείνα και η δίψα, οι πορείες θανάτου στην έρημο και συχνότατα οι εν ψυχρό δολοφονίες ή εκτελέσεις.
Οι Έλληνες του Πόντου υπέφεραν από τη στρατηγική της εθνοτικής καθαρίσεως, με προορισμό την εκμετάλλευση τους και την ανάδειξη της τουρκικής εθνικής ταυτότητας στην περιοχή. Η Γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου αποτελεί μια από τις πλέον σκληρές εκφάνσεις του εθνοτικού μίσους και της ανθρώπινης αδικίας στην παγκόσμια ιστορία. Η μνήμη των θυμάτων αυτής της τραγωδίας πρέπει να διατηρηθεί ζωντανή, προκειμένου να μην επαναληφθούν ποτέ ξανά παρόμοιες τραγωδίες.
Η διεθνής κοινότητα έχει αναγνωρίσει τη Γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου, μαζί με τη Γενοκτονία των Αρμενίων και των Ασσυρίων, ως ένα από τα πιο σκοτεινά κεφάλαια στην ιστορία της ανθρωπότητας. Η αναγνώριση αυτών των εγκλημάτων αποτελεί σημαντικό βήμα για τη διασφάλιση της δικαιοσύνης και της μνήμης των θυμάτων.