17/05/2026
16ο Συνέδριο Νέας Δημοκρατίας.
234 ομιλητές συνεισέφεραν τις απόψεις τους, τις σκέψεις τους, τις προτάσεις τους.
Από την ομιλία του Πρωθυπουργού και Προέδρου της Νέας Δημοκρατίας Κυριάκου Μητσοτάκη κατά τη λήξη του 16ου Τακτικού Συνεδρίου της Νέας Δημοκρατίας......
Έχουμε δίκιο να είμαστε υπερήφανοι γι’ αυτά τα οποία έχει κάνει η παράταξή μας αυτά τα επτά χρόνια.
Κυρίως, όμως, είδα στα μάτια όλων των συνέδρων μας την ακλόνητη πεποίθηση ότι η Ελλάδα αξίζει να συνεχίσει να κατακτά στόχους που μόνο η Νέα Δημοκρατία μπορεί να κάνει πράξη.
Συζητήσαμε πολύ για ένα σύγχρονο κράτος, το οποίο θα εξυπηρετεί τον πολίτη, χωρίς να τον ταλαιπωρεί.
Γνωρίζοντας, ωστόσο, ότι την ιστορία τη γράφουν πάντα οι παρόντες και οι συμμετέχοντες στους αγώνες τους. Εμείς μαζί θα γράψουμε το επόμενο κεφάλαιο της ιστορίας της Νέας Δημοκρατίας.
Είμαστε πιο ενωμένοι από ποτέ. Με το παρελθόν να δείχνει πάντα ότι όταν η Νέα Δημοκρατία ενώνεται, μπορεί να ενώνει και την Ελλάδα. Όταν η Νέα Δημοκρατία νικά, μπορεί να νικά και η πατρίδα.
Η δική μας συσπείρωση, άλλωστε, δεν είναι μια εντολή που δίνεται από την κορυφή. Είναι μια επιλογή από την καρδιά, από τις διαχρονικές αξίες μας, από τις κατακτήσεις του σήμερα, από τις διεκδικήσεις του αύριο.
Δεν μπορούμε να τάξουμε στους πολίτες μαγικές λύσεις που δεν υπάρχουν. Το ενισχυμένο εισόδημα, οι διαρκείς αυξήσεις των μισθών, ονομαστικές αυξήσεις μισθών ή μειώσεις φόρων είναι το οριστικό ανάχωμα απέναντι στην ακρίβεια, και το οποίο θα εξακολουθεί να αυξάνεται σταθερά, ακόμα και όταν οι πρόσφατες ανατιμήσεις αρχίζουν να αποκλιμακώνονται. Πιστέψτε με, όποια άλλη συνταγή ακολουθήθηκε σε άλλα κράτη, απέτυχε παταγωδώς.
Μιλήσαμε για μεγάλα έργα υποδομής. Η Ελλάδα έχει μετατραπεί επί των ημερών μας, όπως είχαμε δεσμευθεί, σε ένα απέραντο εργοτάξιο και πολλά από αυτά τα έργα τώρα έχει έρθει η ώρα να τα εγκαινιάσουμε, σε όλη την επικράτεια, μικρά, μεσαία, μεγάλα, έργα υποδομής, ενεργειακά έργα, τα οποία μας μετατρέπουν σε ένα διεθνές σταυροδρόμι.
Έχουμε πολλά επιχειρήματα για να μιλήσουμε στους πολίτες και να τους εξηγήσουμε τι έχουμε κάνει και γιατί μπορούμε να πετύχουμε ακόμα μία εκλογική νίκη. Έχουμε πίστη στην κριτική σκέψη τού κάθε νοικοκύρη πολίτη.
Εκείνο στο οποίο επιμένω είναι ότι αυτό το «συμβόλαιο αλήθειας» το οποίο υπογράψαμε με τους πολίτες, τώρα πρέπει να ξαναγραφτεί ως ένα «συμβόλαιο αποτελέσματος», ώστε στους δύο πρώτους κύκλους των κυβερνητικών θητειών να ανοίξουμε έναν τρίτο, εκείνον που θα λέει το σύνθημά μας, όπως το λέει: «Μαζί για την ισχυρή Ελλάδα του 2030».
Εσείς ένα να θυμάστε: αυτή η κυβέρνηση δεν ανήκει σε κανέναν μόνο, ανήκει σε όλες τις Ελληνίδες, ανήκει σε όλους τους Έλληνες.
Μην περιμένουμε την προεκλογική περίοδο, έχουμε πολλούς μήνες μπροστά μας. Βγείτε εκεί έξω, μιλήστε με την κοινωνία, μεταφέρετε τη «φωτιά» και την ενέργεια αυτού του συνεδρίου. Γίνετε «η φωνή» της ελπίδας, της δράσης, της ενότητας.
Να είστε καλά, καλή επιτυχία. Ζήτω η Νέα Δημοκρατία, ζήτω η μεγάλη μας παράταξη. Πάμε μαζί για την Ελλάδα του 2030.