Λαϊκή Συσπείρωση Δάφνης - Υμηττού

  • Home
  • Greece
  • Dáfni
  • Λαϊκή Συσπείρωση Δάφνης - Υμηττού

Λαϊκή Συσπείρωση Δάφνης - Υμηττού Επίσημος λογαριασμός της Λαϊκής Συσπείρωσης Δάφνης - Υμηττού: https://lasydafnisymittou.wordpress.com

22/06/2026
17/06/2026

Το ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας είναι έργο που υπηρέτησαν διαχρονικά όλες οι κυβερνήσεις. Η έκταση στο Χαλικάκι, όπως και πολλά άλλα οικόπεδα και ακίνητα σε όλη τη χώρα, πέρασαν στην ΕΤΑΔ με απόφαση της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, με τη συμφωνία του ΠΑΣΟΚ και στη συνέχεια με διατήρηση τους και από την κυβέρνηση της ΝΔ. Οι κάτοικοι της Δάφνης και του Υμηττού άλλωστε γνωρίζουν από πρώτο χέρι, καθώς παρόμοια είναι η κατάσταση στον λόφο Κοπανά όπου όλοι μαζί αποδέχονται ως λύση την απαλλοτρίωση του χώρου, δηλαδή να (ξανά)πληρώσουν το μάρμαρο, αναγνωρίζοντας επί της ουσίας ιδιοκτησία ιδιωτών στο χώρο.

Η έλλειψη ελεύθερων χώρων, άθλησης, πολιτισμού δεν είναι ιδιομορφία της Δάφνης, αλλά είναι συνειδητή επιλογή του κεντρικού κράτους που στην λογική του «κόστους - οφέλους» τα δίνει όλα βορά στο κεφάλαιο δίχως να λογαριάζει τις ανάγκες των κατοίκων. Τελικά τις αποφάσεις αυτές καλείται να υλοποιήσει η τοπική διοίκηση που λειτουργεί ως το μακρύ χέρι του κεντρικού κράτους στις γειτονίες μας. Το ΚΚΕ συμβάλει με όλες του τις δυνάμεις να δυναμώσει ο αγώνας του λαού γιατί μόνο αυτός μπορεί να επιβάλει με την οργανωμένη διεκδίκηση το δίκιο του και την κάλυψη των σύγχρονων αναγκών του.

Ερωτήσεις που έχει κάνει το ΚΚΕ για τα ακίνητα και τις δημόσιες εκτάσεις που εκχωρήθηκαν σε ΕΤΑΔ - ΤΑΙΠΕΔ και πρέπει να αποδοθούν στους δήμους και στους δημότες:
https://www.902.gr/eidisi/voyli/173167/shetika-me-tin-ekhorisi-tis-akinitis-dimosias-perioysias-se-etad-taiped
http://902.gr/eidisi/voyli/234123/na-apodothoyn-stoys-dimoys-ta-akinita-kai-oi-dimosies-ektaseis-poy-ekhorithikan

📌 ΚΚΕ: Η δημιουργική απασχόληση και οι διακοπές των παιδιών δεν είναι πολυτέλεια - Είναι δικαίωμα!«Η δημιουργική απασχόλ...
17/06/2026

📌 ΚΚΕ: Η δημιουργική απασχόληση και οι διακοπές των παιδιών δεν είναι πολυτέλεια - Είναι δικαίωμα!

«Η δημιουργική απασχόληση και οι διακοπές των παιδιών δεν είναι πολυτέλεια - Είναι δικαίωμα» τονίζει το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ σε ανακοίνωσή του, σημειώνοντας τα εξής:

«Με το κλείσιμο των σχολείων, χιλιάδες εργαζόμενοι γονείς βρίσκονται αντιμέτωποι με το ίδιο αδιέξοδο: Πού θα αφήσουν τα παιδιά τους τους καλοκαιρινούς μήνες και πώς αυτά θα έχουν πρόσβαση σε δημιουργικές δραστηριότητες, στον αθλητισμό, στον πολιτισμό, στη φύση, σε όσα δηλαδή έχουν ανάγκη για την ολόπλευρη ανάπτυξή τους.

Η κυβέρνηση της ΝΔ, αλλά και οι προηγούμενες κυβερνήσεις, για άλλη μια φορά ρίχνουν την ευθύνη στην οικογένεια, τη στιγμή που πρόκειται για μια ανάγκη που θα έπρεπε να ικανοποιείται και να κατοχυρώνεται ως κοινωνικό δικαίωμα από το κράτος.

Οι συνέπειες είναι αντιπαιδαγωγικές και κοινωνικά άδικες και αναδεικνύουν για άλλη μια φορά την εχθρική φύση του αστικού κράτους, τις προτεραιότητες για την κατεύθυνση των χρηματοδοτήσεων.

Έτσι, οι εργαζόμενοι γονείς αναγκάζονται να προσαρμόζουν τα ωράρια εργασίας τους, να εξαντλούν τις άδειές τους, να στηρίζονται στην πολύτιμη βοήθεια των παππούδων και των γιαγιάδων ή να βάζουν βαθιά το χέρι στην τσέπη για ιδιωτικά ή και δημόσια (αλλά επί πληρωμή) προγράμματα καλοκαιρινής απασχόλησης.

Την ίδια ώρα που η κυβέρνηση πανηγυρίζει για τα νέα ρεκόρ του τουρισμού και τα αυξημένα κέρδη των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων του κλάδου, η πραγματικότητα για τις λαϊκές οικογένειες και τα παιδιά τους είναι εντελώς διαφορετική. Σχεδόν ένας στους δύο εργαζόμενους δηλώνει ότι αδυνατεί να καλύψει το κόστος έστω και μίας εβδομάδας διακοπών μακριά από το σπίτι. Χιλιάδες οικογένειες γνωρίζουν ήδη ότι ούτε φέτος θα μπορέσουν να προσφέρουν στα παιδιά τους λίγες ημέρες ξεκούρασης, αναψυχής και επαφής με τη φύση. Σε μια χώρα που διαφημίζεται διεθνώς ως "τουριστικός παράδεισος", οι εργαζόμενοι και τα παιδιά τους αποκλείονται από ένα στοιχειώδες δικαίωμα.

Την ίδια στιγμή, τα δημοτικά προγράμματα καλοκαιρινής απασχόλησης παραμένουν ελάχιστα και ανεπαρκή. Οι θέσεις δεν καλύπτουν τις πραγματικές ανάγκες, οι όροι συμμετοχής αποκλείουν παιδιά, οι υποδομές είναι συχνά ακατάλληλες και οι εργαζόμενοι δουλεύουν με επισφαλείς σχέσεις εργασίας. Από την άλλη πλευρά, τα ιδιωτικά camp πολλαπλασιάζονται, μετατρέποντας την ανάγκη των παιδιών για δημιουργική απασχόληση σε πεδίο επιχειρηματικής κερδοφορίας, με κόστος που φτάνει εκατοντάδες ευρώ για κάθε οικογένεια.

Το αποτέλεσμα είναι χιλιάδες παιδιά να περνούν τους καλοκαιρινούς μήνες είτε σε υποβαθμισμένες δομές είτε απομονωμένα μπροστά σε μια οθόνη, στερούμενα πολύτιμες εμπειρίες συλλογικής ζωής, άθλησης, πολιτισμού και δημιουργίας.

Η δημιουργική απασχόληση των παιδιών, οι διακοπές, η επαφή με τον αθλητισμό, τον πολιτισμό, το βιβλίο και τη φύση δεν αποτελούν πολυτέλεια. Είναι αναγκαίοι όροι για την ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητάς τους και αναφαίρετο δικαίωμα κάθε παιδιού.

Εδώ και τώρα η κυβέρνηση να αντιμετωπίσει το ζήτημα με έκτακτη κρατική επιχορήγηση ώστε:

- Να αναπτυχθούν δημόσια και δωρεάν προγράμματα καλοκαιρινής δημιουργικής απασχόλησης για όλα τα παιδιά, χωρίς αποκλεισμούς.

- Να γίνουν άμεσα προσλήψεις του αναγκαίου μόνιμου προσωπικού όλων των ειδικοτήτων.

- Να γενικευθούν και να αναβαθμιστούν οι δημόσιες και δωρεάν κατασκηνώσεις για όλα τα παιδιά.

- Να υπάρχει ειδική μέριμνα για τα παιδιά με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

- Να αναπτυχθούν απογευματινά προγράμματα δημιουργικής απασχόλησης καθ' όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.

Το ΚΚΕ καλεί τους γονείς, τους εκπαιδευτικούς και όλους τους εργαζόμενους να δυναμώσουν τη συλλογική διεκδίκηση ώστε να μπει στο επίκεντρο η ικανοποίηση των σύγχρονων αναγκών των παιδιών και όχι το κόστος και η κερδοφορία των επιχειρηματικών ομίλων.

Στον 21ο αιώνα, με τις τεράστιες δυνατότητες της επιστήμης, της τεχνολογίας και του παραγόμενου πλούτου, είναι πρόκληση τα παιδιά να στερούνται όσα έχουν ανάγκη για να ζήσουν δημιουργικά, χαρούμενα και ολοκληρωμένα. Η διεκδίκηση αυτών των δικαιωμάτων είναι υπόθεση όλων μας».

🔗https://www.902.gr/eidisi/politiki/422715/kke-i-dimioyrgiki-apasholisi-kai-oi-diakopes-ton-paidion-den-einai-polyteleia

📌 Εκδήλωση τιμής και μνήμης για τους τρεις ήρωες, νεολαίους μαχητές της ΕΠΟΝ του Κάστρου του ΥμηττούΕκδήλωση τιμής και μ...
15/06/2026

📌 Εκδήλωση τιμής και μνήμης για τους τρεις ήρωες, νεολαίους μαχητές της ΕΠΟΝ του Κάστρου του Υμηττού

Εκδήλωση τιμής και μνήμης για το Κάστρο του Υμηττού (Αγραίων 47) και τους 3 ΕΠΟΝιτες ήρωες Δημήτρη Αυγέρη, 18 ετών, διμοιρίτη του 2ου λόχου του ΕΛΑΣ Υμηττού και ιδρυτικό μέλος της ΕΠΟΝ Υμηττού, Κώστα Φολτόπουλου, 17 ετών, μαχητή του 2ου λόχου του ΕΛΑΣ Υμηττού, Θάνου Κιοκμενίδη, 17 ετών, μαχητή του 2ου λόχου ΕΛΑΣ Υμηττού πραγματοποίησαν οι Οργανώσεις Δάφνης - Υμηττού του ΚΚΕ και της ΚΝΕ και το Παράρτημα Δάφνης - Υμηττού της ΠΕΑΕΑ - ΔΣΕ την Κυριακή 14 Ιούνη. Στην εκδήλωση παραβρέθηκαν ο Γιώργος Τάτσης μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ και η Βούλα Σταμέλου γενική γραμματέας της ΠΕΑΕΑ - ΔΣΕ.

Η εκδήλωση ξεκίνησε με πορεία από την πλατεία του Υμηττού προς το Κάστρο του Υμηττού. Την εκδήλωση άνοιξε η Ευθυμία Γραμματικάκη, στέλεχος της ΚΝΕ. Στον χαιρετισμό της αφού περιέγραψε το χρονικό της μάχης του Κάστρου του Υμηττού, μεταξύ άλλων σημείωσε πως «η τόλμη, η αυτοθυσία, το παράδειγμα τους που έδειξε ότι κανένας αντίπαλος όσο ισχυρός και αν φαντάζει δεν είναι ανίκητος, ήταν αποτέλεσμα της πίστης στη δύναμη του οργανωμένου λαού που πολεμάει για το δίκιο του. Η ανυπότακτη στάση ζωής των ΕΠΟΝιτών, η διαπαιδαγώγηση σε ανώτερες αξίες και ιδανικά είναι που μετέτρεψαν το σπιτάκι αυτό σε Κάστρο Αντίστασης και να μείνει ως ένα άσβεστο μνημείο της σύγχρονης ελληνικής ιστορίας, γνωστό ως το «Κάστρο του Υμηττού» γράφοντας τη δική του ξεχωριστή συμβολή στην απελευθέρωση της Αθήνας που ήρθε λίγους μήνες αργότερα τον Οκτώβρη του 1944».

Στην ομιλία της η Ναυσικά Τόλια - Κηπουρού, αντιπρόεδρος του Παραρτήματος Δάφνης - Υμηττού της ΠΕΑΕΑ - ΔΣΕ, αφού συνόψισε το ιστορικό πλαίσιο της μάχης ανέδειξε πως «σήμερα η πράξη των τριών ΕΠΟΝιτών δεν είναι απλά μια ιστορία του παρελθόντος αλλά είναι φάρος νέων αγώνων, πηγή έμπνευσης, αναφορά παραδείγματος στάσης ζωής και δράσης για τις νέες γενιές. Για αυτό και τα προσκόμματα της Δημοτικής αρχής στην απονομή τιμής στο πρόσωπο τους με την ονοματοδοσία δρόμου ή πλατείας. Αλλά όσο και να προσπαθούν να ρίξουν στην λήθη το παράδειγμα τους ο ελληνικός λαός κάθε χρόνο θα στέκεται μπροστά στο τόπο θυσίας βροντοφωνάζοντας “τιμή και δόξα στους ήρωες ΕΠΟΝίτες”». Ακολούθησε απαγγελία του ποιήματος «Σαν θρύλος» της Σοφία Μαυροειδή - Παπαδάκη.

Στην κεντρική ομιλία ο Άρης Πλωμαρίτης, μέλος του Γρ. Περιοχής της ΚΟ Αττικής, σημείωσε πως το Κάστρο του Υμηττού «μαγνητίζει γιατί αυτοί οι ήρωες δεν δίστασαν να χύσουν ακόμα και το αίμα τους για τη λευτεριά του λαού μας και της πατρίδας μας αλλά και γιατί εκείνη την περίοδο ο λαός μας πίστεψε στις δυνάμεις του, έγινε πρωταγωνιστής των εξελίξεων, βγήκε στο προσκήνιο της ιστορίας και κατάφερε να γίνει ο “Ήρωας Λαός”». Ανέδειξε τους δυο κόσμους της περιόδου που από τη μια μεριά είχε τον αγωνιστή εργάτη, τον νεολαίο της εργατικής τάξης και του λαού που ονειρεύεται ένα καλύτερο μέλλον και πάλεψε για αυτό με οργανωτή και καθοδηγητή το ΚΚΕ και από την άλλη μεριά την αστική τάξη που είτε συνεργάστηκε με τους Γερμανούς είτε έφυγε στο εξωτερικό καθώς και τους ταγματασφαλίτες και τους δωσίλογους που έχουν μείνει στη συλλογική μνήμη της περιοχής μας σαν το χειρότερο που μπορεί να σου τύχει.

82 χρόνια μετά αυτοί οι δύο κόσμοι συνεχίζουν και συγκρούονται. Σήμερα που ο σάπιος κόσμος τους αναβλύζει από παντού τη μπόχα τους, τα καθημερινά εγκλήματά που γίνονται στο βωμό των κερδών των μιας χούφτας μεγάλων ομίλων, που τα σύννεφα του πολέμου πυκνώνουν γύρω μας, όταν οι ιμπεριαλιστές σαν έτοιμοι από καιρό ξαναμοιράζουν την λεία από την εκμετάλλευση του εργαζόμενου λαού ετοιμάζοντας να φέρουν νέα δεινά.

Σήμερα ανοίγονται μπροστά δύο δρόμοι για το λαό. Ο δρόμος της υποταγής σε αυτήν τη βαρβαρότητα και της διαχείρισης αυτού του σάπιου συστήματος από κάθε λογής «σωτήρα» ή ο δρόμος της αμφισβήτησης, της οργάνωσης και της ρήξης σε συμπόρευση με το ΚΚΕ στους αγώνες αλλά και στις εκλογικές μάχες καθώς «μέχρι σήμερα, ό,τι κερδήθηκε, δεν το χάρισε καμία κυβέρνηση, το επέβαλαν οι εργαζόμενοι με την πάλη τους και με το ΚΚΕ στην πρώτη γραμμή. Αυτή η κατεύθυνση χρειάζεται να ενισχυθεί και όχι να κοιτάζουμε προς τα πίσω, σε δοκιμασμένες και αποτυχημένες επιλογές, σε αυταπάτες που δεν μας πάνε πουθενά».

Η ομιλία έκλεισε με την βαθιά πεποίθηση πως οι ταξικοί αγώνες θα κινήσουν και πάλι την ιστορία προς τα εμπρός, ότι οι εργατικές - λαϊκές δυνάμεις θα ανατρέψουν την καπιταλιστική εξουσία και πως «η ιστορία των νέων σοσιαλιστικών επαναστάσεων στον 21ο αιώνα είναι μπροστά μας και κρίνεται σήμερα από τη δική μας αποφασιστική στάση και δράση! Το Κόμμα μας φιλοδοξεί και μπορεί να γίνει ο φάρος της νέας και νικηφόρας ταξικής αναμέτρησης για τον σοσιαλισμό - κομμουνισμό!»

Μετά την ομιλία ακολούθησε κατάθεση στεφάνων:
Από το ΚΚΕ ο Δημήτρης Θεοδωρόπουλος, μέλος του ΤΓ Ανατολικών Συνοικιών του ΚΚΕ.
Από την ΚΝΕ η Ερασμία Καλομενίδου, γραμματέας του ΤΣ Ανατολικών Συνοικιών της ΚΝΕ.
Από το Παράρτημα Δάφνης - Υμηττού της ΠΕΑΕΑ - ΔΣΕ ο Θοδωρής Χουντής, μέλος του ΔΣ.

Η εκδήλωση έκλεισε με προσκλητήριο νεκρών και τηρήθηκε ενός λεπτού σιγή. Μετά το τέλος της εκδήλωσης ο κόσμος περιηγήθηκε στο εσωτερικό του Κάστρου του Υμηττού όπου μικροί και μεγάλοι είχαν την ευκαιρία να μάθουν περισσότερα για το σπιτάκι στον Υμηττό που έγινε θρύλος, σύμβολο του αγώνα για τη λευτεριά της Ελλάδας και του λαού μας, για να γίνει ο ίδιος ο λαός αφέντης στον τόπο του, όπως ονειρεύτηκαν οι τρεις ΕΠΟΝίτες και τα εκατομμύρια των Ελλήνων αγωνιστών που πάλευαν κάτω από τις σημαίες του ΕΑΜ και του ΕΛΑΣ που ψυχή του και αιμοδότης του το ηρωικό ΚΚΕ.

📌 Εκδήλωση για το Κάστρο του Υμηττού την Κυριακή 14 Ιούνη στις 7 μ.μ.Εκδήλωση τιμής και μνήμης θα πραγματοποιήσουν οι Ορ...
05/06/2026

📌 Εκδήλωση για το Κάστρο του Υμηττού την Κυριακή 14 Ιούνη στις 7 μ.μ.

Εκδήλωση τιμής και μνήμης θα πραγματοποιήσουν οι Οργανώσεις Δάφνης - Υμηττού του ΚΚΕ - ΚΝΕ και το Παράρτημα Δάφνης - Υμηττού της ΠΕΑΕΑ - ΔΣΕ, την Κυριακή 14 Ιούνη στις 7 μ.μ. στην Αγραίων 47, με ομιλητή τον Άρη Πλωμαρίτη, μέλος του Γρ. Περιοχής της ΚΟΑ. Χαιρετισμό θα απευθύνει μέλος του παραρτήματος Δάφνης - Υμηττού της ΠΕΑΕΑ - ΔΣΕ.

28 Απρίλη 1944 η μάχη του ΕΛΑΣ Υμηττού με τους Γερμανούς κατακτητές και γερμανοτσολιάδες

Φέτος συμπληρώθηκαν 82 χρόνια από την ηρωική μάχη του Κάστρου του Υμηττού. Την ηρωική μάχη κατά των φασιστικών δυνάμεων έδωσαν οι 3 ΕΠΟΝιτες Δημήτρης Αυγέρης, 18 ετών, διμοιρίτη του 2ου λόχου του ΕΛΑΣ Υμηττό και ιδρυτικό μέλος της ΕΠΟΝ Υμηττού, Κώστας Φολτόπουλος, 17 χρόνων, μαχητή του 2ου Λόχου του ΕΛΑΣ Υμηττού, Θάνος Κιοκμενίδης, 17 χρόνων, μαχητή του 2ου λόχου ΕΛΑΣ Υμηττού.

Η μάχη διεξήχθη σε ένα μικρό σπίτι στην Αθήνα, στα σύνορα Υμηττού και Γούβας στην οδό Αγραίων, που ήταν αποθήκη πυρομαχικών του ΕΛΑΣ. Η προδοσία οδήγησε σε μπλόκο. 200 Γερμανοί κατακτητές και γερμανοτσολιάδες στήθηκαν πριν ξημερώσει με τα πολυβόλα τους να στοχεύουν το σπίτι. Απέναντι τους οι 3 ήρωες ΕΠΟΝιτες που δεν θα άφηναν τα πυρομαχικά να πέσουν στα χέρια του κατακτητή. Όπως και έπραξαν. Μετά από 7 ώρες μάχης 3 νεαρά παλικάρια είχαν γίνει ήρωες, με τους κατακτητές να μετράνε μόνο ντροπή και απώλειες.

Σήμερα σε μια περίοδο που τα τύμπανα του πολέμου χτυπάνε όλο και έντονα, που ο αδυσώπητος ανταγωνισμός για το μεγαλύτερο κέρδος φέρνει όλο και πιο κοντά το ενδεχόμενο περαιτέρω γενίκευσης των στρατιωτικών συγκρούσεων, ο λαός χρειάζεται να χαράξει το δικό του δρόμο, να δυναμώσει την πάλη του για το δικό του συμφέρον.

Αυτόν τον ανυπότακτο δρόμο που βάδισαν οι 3 ήρωες ΕΠΟΝιτες, τον ίδιο δρόμο που βάδισαν οι σύντροφοι τους, οι 200 εκτελεσμένοι Κομμουνιστές στην Καισαριανή δυο 24ωρα αργότερα.

Η τόλμη, η αυτοθυσία, το παράδειγμα τους που έδειξε ότι κανένας αντίπαλος όσο ισχυρός και αν φαντάζει δεν είναι ανίκητος, ήταν αποτέλεσμα της πίστης στη δύναμη του οργανωμένου λαού που πολεμάει για το δίκιο του. Η ανυπότακτη στάση ζωής των ΕΠΟΝιτών, η διαπαιδαγώγηση σε ανώτερες αξίες και ιδανικά είναι που μετέτρεψαν το σπιτάκι αυτό σε Κάστρο Αντίστασης και να μείνει ως ένα άσβεστο μνημείο της σύγχρονης ελληνικής ιστορίας, γνωστό ως το «Κάστρο του Υμηττού» γράφοντας τη δική του ξεχωριστή συμβολή στην απελευθέρωση της Αθήνας που ήρθε λίγους μήνες αργότερα τον Οκτώβρη του 1944.

Συνεχίζουμε στο κόκκινο νήμα των αγώνων του λαού μας ενάντια στην καπιταλιστική βαρβαρότητα και τους πολέμους που γεννά, στο δρόμο μέχρι την πλήρη κατάργηση της εκμετάλλευσης ανθρώπου από άνθρωπο.

🔗https://lasydafnisymittou.wordpress.com/2026/06/05/%ce%b5%ce%ba%ce%b4%ce%ae%ce%bb%cf%89%cf%83%ce%b7-%ce%b3%ce%b9%ce%b1-%cf%84%ce%bf-%ce%ba%ce%ac%cf%83%cf%84%cf%81%ce%bf-%cf%84%ce%bf%cf%85-%cf%85%ce%bc%ce%b7%cf%84%cf%84%ce%bf%cf%8d-%cf%84%ce%b7%ce%bd/

27/05/2026

📌 Τοποθέτηση της Λαϊκής Συσπείρωσης Δάφνης – Υμηττού στο Δημοτικό Συμβούλιο 26/05/2026

26/05/2026

Address

Dáfni

Alerts

Be the first to know and let us send you an email when Λαϊκή Συσπείρωση Δάφνης - Υμηττού posts news and promotions. Your email address will not be used for any other purpose, and you can unsubscribe at any time.

Share