04/04/2026
Η 4η Απριλίου έχει καθιερωθεί ως η Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων Ζώων (από το 2010), με σκοπό την ευαισθητοποίηση για τα εκατομμύρια αδέσποτα ζώα, προωθώντας την υιοθεσία, τη στείρωση και την υπεύθυνη κηδεμονία.
Στη χώρα μας, η ημέρα αυτή είναι επίσης Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας.
Η αξία των εθελοντών στη φροντίδα αδέσποτων ζώων είναι καθοριστική για την επιβίωση και την ευημερία τους. Πέρα από τη βοήθεια που προσφέρουν πρακτικά, συμβάλλουν και σε ένα πιο ανθρώπινο και υπεύθυνο κοινωνικό περιβάλλον.
Φροντίζουν για τροφή, νερό και προσωρινό καταφύγιο σε ζώα που διαφορετικά θα ήταν εκτεθειμένα σε πείνα, ασθένειες και κακοκαιρία.
Συμβάλλουν σε εμβολιασμούς, στειρώσεις και περίθαλψη τραυματισμένων ζώων, περιορίζοντας και την εξάπλωση ασθενειών.
Μέσω προγραμμάτων στειρώσεων βοηθούν στον έλεγχο του πληθυσμού.
Οργανώνουν δράσεις και καμπάνιες για να βρουν τα ζώα ένα μόνιμο, ασφαλές σπίτι.
Εκπαιδεύουν το κοινό για την υπεύθυνη κηδεμονία ζώων και την αποφυγή εγκατάλειψης.
Η ανθρώπινη επαφή βοηθά τα ζώα να κοινωνικοποιηθούν και να ανακτήσουν εμπιστοσύνη.
Οι εθελοντές είναι η «ραχοκοκαλιά» της φροντίδας των αδέσποτων. Χωρίς αυτούς, πολλά ζώα δεν θα είχαν καμία ευκαιρία για επιβίωση ή μια καλύτερη ζωή. Η προσφορά τους είναι πράξη ανθρωπιάς που αξίζει αναγνώριση και στήριξη.
Πολλά παράπονα εκφράζουν οι εθελοντές και οι εθελόντριες που φροντίζουν τα αδέσποτα στο Δήμο μας.
"Από το Νοέμβριο δεν έχουμε πάρει τροφή, απευθυνόμαστε στην υπηρεσία του Δήμου για στειρώσεις ή νοσηλείες και η μόνιμη επωδός είναι ότι δεν έχουμε ακόμη σύμβαση.
Όσο για κτηνιατρική φροντίδα, στειρώσεις, εμβόλια, περίθαλψη επί μήνες ακούμε ΘΑ...
Πρόσφατα πληροφορηθήκαμε ότι έγινε απευθείας ανάθεση σε κτηνιατρείο στο Π. Φάληρο λες και δεν υπάρχουν τόσα κτηνιατρεία στο Δήμο μας. Καμία πρωτοβουλία από το Δήμο για υπεύθυνες υιοθεσίες, καμία δράση, κανένα ενδιαφέρον για ζώα που φιλοξενούνται επί μήνες από εθελοντές/ντριες."