05/06/2026
Ανάρτηση πανό κατά την διάρκεια του diy live που διεξήχθη στις 23/5 στο Πάντειο για την υπεράσπιση του ασύλου και για την οικονομική ενίσχυση της κοινότητας κατειλημμένων προσφυγικών. Ακολουθεί κείμενο:
Το πανεπιστημιακό άσυλο εξακολουθεί να συνιστά έδαφος αγώνα ενάντια στην νεοφιλελεύθερη επέλαση των ζωων μας. Ως κοινότητα τόσο φοιτητική αλλά και μεταξύ διαφορετικών αγωνιζόμενων μερών της κοινωνίας, στέκεται αφενός εμπόδιο στην εκπαιδευτική αναδιάρθρωση, την εμπορευματοποίηση των σπουδών μας δηλαδή, των ταξικων, φραγμών σε αυτές και την πολιτικη αποστείρωση των σχολων και αφετέρου αγκάθι στο κράτος, το κεφάλαιο και τις καταπιέσεις εκτός σχολών. Τα πανεπιστήμια ανέκαθεν λειτουργούσαν ως οι χώροι όπου φοιτητ(ρι)ές/α συνδεόμενοι με την υπόλοιπη κοινωνία θα στέγαζαν διάφορους κοινωνικούς-ταξικούς αγώνες με αποτέλεσμα να εδαφικοποιείται εντός των σχολών κάθε αντίσταση, διεκδίκηση και αντεπίθεση συνολικά ενάντια σε κεφάλαιο, κράτος και πατριαρχία ως σύμπλεγμα αλληλοσυνδεόμενων καταπιέσεων. Οι καταλήψεις εντός των σχολών αποτύπωναν υλικά και πολιτικά τον χαρακτήρα του ασύλου συνεισφέροντας ριζικά σε αυτό, γιαυτό και η καταστολή εις βάρος του φοιτητικού κινήματος γενικότερα και του ασύλου ειδικότερα εξαπολύεται με μπαράζ εκκενώσεων κατειλημμένων χώρων στα πανεπιστήμια ιδίως μετά την νομική κατάργηση του ασύλου.
Νοηματοδοτώντας λοιπόν το άσυλο με αυτόν τον τρόπο η έμπρακτη υπεράσπιση του αλλά και των καταλήψεων εντός αυτού, αφορά τόσο τις σχολές μας ως κοινωνικούς και πολιτικούς χώρους όσο και την σύνδεση μας με τα υπόλοιπα εδάφη, τις κοινότητες αγώνα και τις καταλήψεις και εκτός πανεπιστημίων. Η κοινότητα κατειλημμένων προσφυγικων και ο αγώνας υπεράσπισης της οχι μόνο αφορά την φοιτικη κοινότητα, αλλά συνδέεται άμεσα με το άσυλο ως προς τον κοινωνικο και πολιτικό του χαρακτήρα, μεσω των προταγματων και της πρακτικής της κοινότητας, δηλαδή την αλληλεγγύη, την αντίσταση στους μηχανισμούς εξουσίας και την αυτοργανωση των ζώων μας. (Συνέχεια στα σχόλια)