27/04/2026
Ο Δήμος Αλμωπίας στέκεται δίπλα στους εργαζόμενους ΙΔΟΧ-ΕΣΠΑ.
Στο τελευταίο Δημοτικό Συμβούλιο φέραμε την πρόταση ψηφίσματος του Συλλόγου Εργαζομένων ΟΤΑ Ν. Πέλλας, η οποία και εγκρίθηκε ομόφωνα.
Στεκόμαστε δίπλα στους εργαζόμενους των κοινωνικών δομών (ΕΣΠΑ), που όλα αυτά τα χρόνια αποτελούν βασικό πυλώνα για τη λειτουργία των Παιδικών Σταθμών και των ΚΔΑΠ του Δήμου μας.
Οι δομές αυτές είναι στήριγμα για την οικογένεια, τα παιδιά και την κοινωνία μας.
Ακολουθεί το ψήφισμα όπως εγκρίθηκε.
ΘΕΜΑ: Στήριξη των Εργαζομένων στις Κοινωνικές Δομές (ΕΣΠΑ) και Διασφάλιση της Συνέχειας των Υπηρεσιών.
Το Δημοτικό Συμβούλιο Αλμωπίας , αναγνωρίζοντας την ανεκτίμητη προσφορά των εργαζομένων ΙΔΟΧ-ΕΣΠΑ που στελεχώνουν τους Παιδικούς Σταθμούς και τα ΚΔΑΠ του Δήμου μας επί σειρά ετών, δηλώνει ομόφωνα:
Την πλήρη στήριξή του στα δίκαια αιτήματα της Π.Ο.Ε.-Ο.Τ.Α. και του Συλλόγου Εργαζομένων ΟΤΑ Ν. Πέλλας ενάντια στο νέο καθεστώς «ομηρίας» και των επικείμενων απολύσεων.
Την αντίθεσή του στη δημιουργία καταλόγων υποψηφίων που ακυρώνουν την προϋπηρεσία και την εμπειρία των σημερινών εργαζομένων.
Τη δέσμευσή του να πιέσει την κυβέρνηση για τη νομοθετική ρύθμιση της μονιμοποίησης του προσωπικού αυτού, καθώς καλύπτουν αποδεδειγμένα πάγιες και διαρκείς ανάγκες.
Την άμεση έκδοση ψηφίσματος που θα αποσταλεί στο Υπουργείο Εσωτερικών και την ΚΕΔΕ, απαιτώντας τη διασφάλιση των θέσεων εργασίας χωρίς όρους και προϋποθέσεις.
Η Θέση της Π.Ο.Ε.-Ο.Τ.Α. για τους Εργαζόμενους ΕΣΠΑ
Η Ομοσπονδία καταγγέλλει τη νέα νομοθετική πρωτοβουλία του Υπουργείου Εσωτερικών, η οποία, όπως υποστηρίζει, ανοίγει την πόρτα σε μαζικές απολύσεις και πλήρη απορρύθμιση των κοινωνικών δομών. Οι βασικές ενστάσεις είναι:
Το Σύστημα των «Καταλόγων»: Η Π.Ο.Ε.-Ο.Τ.Α. αντιτίθεται στη δημιουργία ηλεκτρονικού καταλόγου υποψηφίων από την Ε.Ε.Τ.Α.Α., ο οποίος θα ανανεώνεται ανά διετία. Αυτό σημαίνει ότι οι σημερινοί εργαζόμενοι, παρά την πολυετή εμπειρία τους, κινδυνεύουν να βρεθούν εκτός εργασίας αν δεν συμπεριληφθούν εκ νέου στους πίνακες.
Μισθοδοσία μέσω Voucher: Καταγγέλλεται ότι η μισθοδοσία των εργαζομένων θα εξαρτάται αποκλειστικά από τον αριθμό των vouchers, μετατρέποντας τους εργαζόμενους σε «εποχικούς» με συμβάσεις 8 ή 11 μηνών, χωρίς καμία εγγύηση για τη συνέχεια της απασχόλησής τους.
Κάλυψη Παγίων Αναγκών: Η πάγια θέση της Ομοσπονδίας είναι ότι οι συγκεκριμένοι εργαζόμενοι καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες. Ως εκ τούτου, διεκδικεί τη μονιμοποίησή τους και τη μετατροπή των συμβάσεων σε Αορίστου Χρόνου.
Κατάργηση της «Διάταξης Βορίδη»: Ζητείται η κατάργηση της υποχρεωτικής άσκησης ένδικων μέσων από τους Δήμους κατά πρωτόδικων αποφάσεων που δικαιώνουν συμβασιούχους, ώστε να σταματήσει η «δικαστική ομηρία».
Το Κύριο Σύνθημα
«Καμία απόλυση εργαζόμενου στις κοινωνικές δομές. Μόνιμη και σταθερή εργασία για όλους, καθώς το προσωπικό του ΕΣΠΑ αποτελεί τη ραχοκοκαλιά των Παιδικών Σταθμών και των Κ.Δ.Α.Π. εδώ και δεκαετίες.»
Η κινητοποίηση αυτή θεωρείται «μάχη επιβίωσης» για τις κοινωνικές υπηρεσίες των Δήμων, καθώς η Π.Ο.Ε.-Ο.Τ.Α. προειδοποιεί ότι αν περάσουν τα νέα μέτρα, οι δομές θα οδηγηθούν σε απαξίωση και τελικά σε ιδιωτικοποίηση.
Για το ΔΣ του Συλλόγου Εργαζομένων ΟΤΑ Ν. Πέλλας
Ο Πρόεδρος
Η Γραμματέας
Καρτσαμάρης Αντώνης Επεσλίδου Ανθούλα
6989505820 6939164112
[email protected] [email protected]