Πάμε Αλλιώς

Πάμε Αλλιώς Αυτοδιοικητική Δημοκρατική Παράταξη Άργους - Μυκηνών

Ανεμογεννήτριες στο Σχινοχώρι; Ευχαριστούμε, όχι. Έχουμε αρκετές!Η συζήτηση για την παραχώρηση τμήματος του ΔΑΚ Κουτσοπο...
22/06/2026

Ανεμογεννήτριες στο Σχινοχώρι;
Ευχαριστούμε, όχι. Έχουμε αρκετές!

Η συζήτηση για την παραχώρηση τμήματος του ΔΑΚ Κουτσοποδίου (14,5στρέμματα) για την αποθήκευση και μεταφόρτωση ανεμογεννητριών στο πλαίσιο της δημιουργίας Βιομηχανικού Αιολικού Πάρκου στη θέση «ΡΑΧΗ – ΠΡΙΟΝΙ – ΛΕΚΑΝΑ» (Σχινοχώρι) φέρνει ξανά στο προσκήνιο το ζήτημα των ανεμογεννητριών.
Η παράταξή μας συμμερίζεται τις αγωνίες και τα ερωτήματα της τοπικής κοινωνίας. Η λειτουργία Βιομηχανικών Αιολικών Πάρκων εγείρει εύλογες ανησυχίες για τις λοιπές δραστηριότητες και χρήσεις γης. Πως θα επηρεαστεί η γεωργία, η κτηνοτροφία και συναφείς δραστηριότητες από την απώλεια εκμεταλλεύσιμων εκτάσεων από την όχληση κατά τη διάνοιξη δρόμων και την εγκατάσταση των ανεμογεννητριών, από την ηχητική και οπτική ρύπανση;
Το συγκεκριμένο Βιομηχανικό Αιολικό Πάρκο βρίσκεται σε σημείο ορατό από τον αρχαιολογικό χώρο Μυκηνών καθώς και από γύρω χωριά. Δικαιούμαστε να αλλοιώσουμε τη θέα από ένα μνημείο χιλιετιών όπως η Ακρόπολη των Μυκηνών; Επιπρόσθετα όπως έχει φανεί από πλήθος μελετών οι ανεμογεννήτριες υποβαθμίζουν την επισκεψιμότητα ενός προορισμού και μειώνουν τις δυνατότητες ήπιου και εναλλακτικού τουρισμού.

Τελικά πόση ενέργεια παράγεται από τις ήδη υπάρχουσες ανεμογεννήτριες στην περιοχής μας (Αχλαδόκαμπος, Κεφαλόβρυσο κλπ); Χρειαζόμαστε και άλλες για να καλύψουμε τις ανάγκες μας τοπικά; Και αν ναι γιατί δεν χρησιμοποιούμε και άλλες Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας; Γιατί δεν καλύπτουμε τις ανάγκες μας με φωτοβολταϊκά στις στέγες μας σε μια περιοχή με ηλιοφάνεια 250 - 300 μέρες το χρόνο; Γιατί δεν επιδοτείται ο Δήμος να εγκαταστήσει φωτοβολταϊκά στα τόσα Δημοτικά κτήρια και να μειωθεί το ενεργειακό του κόστος και τα δημοτικά τέλη; Γιατί δεν επιδοτούμαστε εμείς οι ιδιώτες να βάλουμε στις στέγες μας φωτοβολταϊκά αλλά επιδοτούνται οι εταιρίες να τοποθετούν αιολικά στα βουνά;
Σύμφωνα με το Επιμελητήριο Περιβάλλοντος και Βιωσιμότητας αλλά και μελέτη του Πανεπιστημίου των Ιωαννίνων οι εθνικοί και ευρωπαϊκοί περιβαλλοντικοί στόχοι της Ελλάδας έχουν επιτευχθεί όχι μόνο μέχρι το 2030 αλλά ακόμη και μέχρι το 2050. Το επενδυτικό ενδιαφέρον για εγκατάσταση αιολικής ισχύος είναι σήμερα 42 GW, δηλαδή στο υπετριπλάσιο του εθνικού στόχου εγκαταστημένης ισχύος για τα αιολικά το 2050 (13 GW).

Αρα αυτή η αθρόα ανάπτυξη της αιολικής βιομηχανίας δεν εξυπηρετεί τους εθνικούς στόχους και έχει πολύ σοβαρό κόστος για τη βιοποικιλότητα.
Συνεχίζοντας με τα ερωτήματα περνάμε στην τσέπη των καταναλωτών. Έχει μειωθεί το κόστος του ρεύματος με τα τόσα αιολικά πάρκα; Ρητορικό το ερώτημα, απαντιέται κάθε μήνα στους λογαριασμούς ρεύματος. Τι γίνεται αν η εταιρία δηλώσει πτώχευση σε 15-20 χρόνια όταν εξαντλήσει το έργο το χρόνο ζωής του; Ποιος θα κατεβάσει τις ανεμογεννήτριες από τη θέση τους;
Όσον αφορά πιο ειδικά τους όρους παραχώρησης στο Κουτσοπόδι. Είναι εξευτελιστικό και εξοργιστικό το μίσθωμα να ορίζεται σε 37 ευρώ το μήνα χαμηλότερο και από πάρκινγκ αυτοκινήτου. Πως ορίζεται η μικρή όχληση σύμφωνα με την εισήγηση του θέματος όταν εμείς οι δημοτικοί σύμβουλοι δεν λάβαμε κανένα τοπογραφικό σχέδιο και όταν μιλάμε για κατασκευές με 150 μέτρα έλικες.
Συνοψίζοντας τίθεται ένα ζωτικής φύσεως ερώτημα. Θα χρησιμοποιήσουμε με σύνεση και σχέδιο τις ΑΠΕ, θα λειτουργήσουμε με όρους κοινότητας και ενεργειακής δημοκρατίας ή θα τις εκχωρήσουμε ως εργαλείο κερδοσκοπίας των και καταστροφής του φυσικού μας πλούτου; Θα μετατρέψουμε τη χώρα μας σε μια τεράστια μπαταρία ή θα διατηρήσουμε την ομορφιά της;

Οι ενδεχόμενοι κίνδυνοι για το περιβάλλον που ήδη έχουν επισημανθεί από πλειάδα επιστημονικών φορέων και η αντίθεση της τοπικής κοινωνίας με την οποία είμαστε σε διάλογο, οδηγούν την παράταξή μας στην καταψήφιση μιας τέτοιας πρότασης. Μπορεί το θέμα να αποσύρθηκε προσωρινά από το σημερινό Δημοτικό Συμβούλιο αλλά όταν έρθει προς συζήτηση καλούμε όλους τους συμβούλους να σταθμίσουν τα παραπάνω δεδομένα, να αφουγκραστούν την αγωνία των συμπολιτών μας και να καταψηφίσουν.

Αλληλοκατηγορίες χωρίς ουσίαΗ τοπική κοινωνία παρακολουθεί τις τελευταίες ημέρες ένα μπαράζ αλληλοκατηγοριών της τωρινής...
19/06/2026

Αλληλοκατηγορίες χωρίς ουσία

Η τοπική κοινωνία παρακολουθεί τις τελευταίες ημέρες ένα μπαράζ αλληλοκατηγοριών της τωρινής και της προηγούμενης δημοτικής αρχής. Μια ανούσια αντιπαράθεση που στόχο έχει να αποκρύψει τις πραγματικές αιτίες της σημερινής αδιέξοδης κατάστασης στον δήμο και ειδικότερα στη ΔΕΥΑΑΡΜ. Υπεύθυνοι είναι τόσο η πρώην όσο και η σημερινή δημοτική αρχή γιατί απλούστατα υπηρετούν τις ίδιες πολιτικές, χωρίς σχέδιο και χωρις όραμα για την ανάκαμψη του δήμου και της ΔΕΥΑΑΡΜ. Την ίδια ώρα οι δημότες πληρώνουν πανάκριβα δημοτικά τέλη, πανάκριβους λογαριασμούς νερού ενώ στην πλειοψηφία τους επιλέγουν να πίνουν εμφιαλωμένο νερό. Στον αντίποδα η παράταξη ΠΑΜΕ ΑΛΛΙΩΣ με την πρόσφατη εκδήλωση της για το νερό, έθεσε επί τάπητος τα ουσιαστικά προβλήματα διαχείρισης των υδάτινων πόρων της περιοχής προτείνοντας ταυτόχρονα άμεσες και ουσιαστικές λύσεις. Αυτές αποτυπώνονται και στο πρόσφατο ομόφωνο ψήφισμα του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Ναυπλιέων, το οποίο κατατέθηκε και ως αναφορά στη Βουλή των Ελλήνων από τον βουλευτή κο Γαβρήλο. Καλούμε τη δημοτική αρχή να αφήσει τα επικοινωνιακά παιχνίδια και να διαχειριστεί τους υδάτινους πόρους με ουσιαστικά έργα, σεβασμό στο περιβάλλον και μέριμνα για την παροχή φτηνού και ποιοτικού πόσιμου νερού καθόλη τη διάρκεια του έτους.

Το ψήφισμα:
Η παροχή ασφαλούς, υγιεινού και επαρκούς σε ποσότητες νερού καθ΄ όλη την διάρκεια του έτους είναι όρος επιβίωσης για τον Δήμο Ναυπλιέων. Τούτο δεν συμβαίνει, διότι τα τελευταία έτη ο Δήμος μας υδρεύεται κατά τους θερινούς ενίοτε και φθινοπωρινούς μήνες με νερό Αναβάλου, με συνέπεια τη μη χρήση του για πόση. Άλλοτε πάλι το νερό που φθάνει στις βρύσες μας έχει θολερότητα. Επομένως εκ των ων ουκ άνευ , καθίσταται επιτακτική ανάγκη για :

α) Κατασκευή αποχετευτικού δικτύου και η κατάργηση όλων των βόθρων της περιοχής, η μεταφορά του παρακείμενου στις πηγές της Λέρνης νεκροταφείου της ΔΚ Μύλων και ο έλεγχος των υπεραντλήσεων υδάτων στην περιοχή, με γνώμονα την προστασία των πηγών Λέρνας και Αναβάλου.

β ) Κατασκευή και λειτουργία διυλιστηρίου νερών για την επεξεργασία των νερών της Λέρνας και όταν είναι αναγκαίο και του Αναβάλου, ώστε αυτό να φθάνει ασφαλές στις βρύσες του Δήμου Ναυπλιέων, αλλά και του Δήμου Άργους-Μυκηνών , μέσω του οποίου υδρεύονται περιοχές του Δήμου μας.

γ) Ενίσχυση με προσωπικό των υπηρεσιών που ασχολούνται με τη διαχέιριση του νερού της περιοχής μας, αλλά και ο συντονισμός όλων των εμπλεκομένων φορέων. Σημειωτέον ότι , η ΔΕΥΑ Ναυπλίου έχει στο παρελθόν πιέσει για την επίλυση των παραπάνω , πλην όμως το φλέγον αυτό για τον Δήμο Ναυπλιέων δεν έχει επιλυθεί.

Για τους λόγους αυτούς το Δημοτικό Συμβούλιο Ναυπλίου, λαμβάνει το παρόν ψήφισμα με το οποίο με επίταση ζητάει από όλους τους αρμόδιους να ενεργήσουν ώστε άμεσα να προχωρήσουν οι δράσεις αφενός μεν για την προστασία των πηγών της Λέρνας και της Αμυμώνης στην Δημοτική Ενότητα Λέρνας του Δήμου Άργους-Μυκηνών κατά τα παραπάνω και για την κατασκευή διυλιστηρίου για την επεξεργασία των νερών Λέρνας και Αναβάλου. Το ψήφισμα αυτό να κοινοποιηθεί στους κ.κ Βουλευτές Αργολίδας, στον κ. Περιφερειάρχη Πελοποννήσου και στον Αντιπεριφερειάρχη ΠΕ Αργολίδας, στον Δήμαρχο Άργους-Μυκηνών και στις Δημ.Επιχειρήσεις Ύδρευσης των Δήμων Άργους-Μυκηνών και Ναυπλιέων.

Η άρνηση της δημοτικής αρχής να στηρίξει την παράσταση Ικέτιδες του καλλιτεχνικού σχολείου Αργολίδας δημιουργεί αλγεινή ...
06/06/2026

Η άρνηση της δημοτικής αρχής να στηρίξει την παράσταση Ικέτιδες του καλλιτεχνικού σχολείου Αργολίδας δημιουργεί αλγεινή εντύπωση και απογοητεύει όχι μόνο τους μαθητές και τους συντελεστές της παράστασης αλλά και τους δημότες του δήμου.

Επειδή και στο παρελθόν αρνήθηκε βοήθεια και στο Μουσικό Σχολείο οδηγούμαστε στο συμπέρασμα οτι πρόκειται για μια καθεστωτική λογική αντιμετώπισης των δρώμενων στον δήμο. Η παράταξη θα φέρει το θέμα στο δημοτικό συμβούλιο άμεσα.

Ο νέος κώδικας τοπικής αυτοδιοίκησης προβλέπει ότι το νέο Τέλος Τοπικής Ανάπτυξης θα βαρύνει τον ιδιοκτήτη του ακινήτου!...
28/05/2026

Ο νέος κώδικας τοπικής αυτοδιοίκησης προβλέπει ότι το νέο Τέλος Τοπικής Ανάπτυξης θα βαρύνει τον ιδιοκτήτη του ακινήτου!

😱 Με λίγα λόγια ένας νέος αυτοδιοικητικός ΕΝΦΙΑ θα έρθει να προστεθεί στα ήδη υπέρογκα δημοτικά τέλη που πληρώνουν όλοι οι συνδημότες μας! (Θυμίζουμε ότι στα δημοτικά τέλη είμαστε ήδη πρωταθλητές).

😡 Το Νέο χαράτσι δεν μπορεί να γίνει ανεκτό!

Θα ασκήσουμε όλες τις δυνατές πιέσεις από τη μεριά μας εξαντλώντας τα μέσα που διαθέτουμε προς αυτή την κατεύθυνση!

🤝 Η παράταξη ΠΑΜΕ ΑΛΛΙΩΣ αποδεικνύει στην πράξη ότι μάχεται για τα συμφέροντα των συνδημοτών μας!

🫡 Είναι παρούσα!

🔊 Ενημερώνει!

👉 Η χρηματοδότηση της τοπικής αυτοδιοίκησης δεν μπορεί να γίνει για ακόμα μια φορά από την τσέπη των πολιτών.

Αποτελέσματα χρηματοδότησης βελτίωσης αγροτικών δρόμωνΌπως φαίνεται στον επισυναπτόμενο πίνακα των προσωρινών αποτελεσμά...
27/05/2026

Αποτελέσματα χρηματοδότησης βελτίωσης αγροτικών δρόμων

Όπως φαίνεται στον επισυναπτόμενο πίνακα των προσωρινών αποτελεσμάτων, μόλις μία από τις πέντε αιτήσεις του Δήμου μας για «Βελτίωση πρόσβασης σε γεωργική γη και κτηνοτροφικές εκμεταλλεύσεις» έγινε δεκτή.

Με αποτελεσματικότητα μόλις 20%, τα νέα για τους αγροτοκτηνοτρόφους του Δήμου μας δεν είναι ευχάριστα, αφού στις περισσότερες περιοχές του Δήμου δεν εγκρίθηκαν κονδύλια για έργα βελτίωσης των αγροτικών δρόμων.

Ενώ οι αποζημιώσεις για τις καταστροφές από το χαλάζι του Νοεμβρίου 2025 δεν έχουν ακόμα καταβληθεί, ένα ακόμη πρόβλημα, η δυσχερής πρόσβαση στα χωράφια τους, έρχεται να προστεθεί στα ήδη υπάρχοντα.

23/05/2026

Σχόλιο για τις απευθείας αναθέσεις στο ΔΣ 22/05/2026

- 180.000 € για συντήρηση εκτυπωτών και μελάνια, κατατμημένα σε 6 ποσά μεταξύ 25.000-30.000 € ώστε να δικαιολογείται απευθείας ανάθεση.

- 20.000 € για έξοδα φιλαρμονικής συν 6.000 € για εκδηλώσεις επίδειξης οργάνων.

- Ακύρωση αγοράς μηχανήματος JCB.

Στην κατάμεστη αίθουσα του Επιμελητηρίου Αργολίδας πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 15 Μαίου η ανοιχτή εκδήλωση της παράτα...
16/05/2026

Στην κατάμεστη αίθουσα του Επιμελητηρίου Αργολίδας πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 15 Μαίου η ανοιχτή εκδήλωση της παράταξής μας ΠΑΜΕ ΑΛΛΙΩΣ για το νερό .
Η εκδήλωση άνοιξε με την εισήγηση του επικεφαλής της παράταξης Γρ. Γρίβα, ο οποίος τόνισε την ανάγκη προστασίας των υδάτινων πόρων αλλά και τη διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα του. Στη συνέχεια έγιναν αναλυτικές τοποθετήσεις από τον καθηγητή του Παν/μιου Θεσσαλίας κο Νικήτα Μυλόπουλο, τον Γεωπόνο Λ. Γερούλη και τον Γεωλόγο Π. Ντόντο. Ακολούθησαν τοποθετήσεις και πλήθος ερωτήσεων από τους δημότες.

Η παράταξή μας δεσμεύεται να συμβάλει με όλες τις δυνάμεις της στη συγκρότηση ενός μετώπου που θα αποτρέψει τα σχέδια ιδωτικοποίησης του νερού.

16/05/2026

Φίλες και φίλοι,
Σας ευχαριστούμε για την παρουσία σας σήμερα εδώ, ευχαριστούμε το Επιμελητήριο Αργολίδας για τη φιλοξενία και τους ομιλητές για την τιμή να συμμετάσχουν στην εκδήλωση.
Το νερό δεν είναι απλώς ένας φυσικός πόρος. Είναι προϋπόθεση ζωής, δημόσιο αγαθό και ταυτόχρονα πεδίο πολιτικής αντιπαράθεσης. Και αυτό φαίνεται ξεκάθαρα από το αυξανόμενο ενδιαφέρον της κοινωνίας, από τις συζητήσεις που ανοίγουν σε συλλόγους εργαζομένων των ΔΕΥΑ, σε επιτροπές πολιτών για το νερό – όπως αυτή της Αργολίδας – αλλά και σε δημόσιες εκδηλώσεις, όπως στο Ανοιχτό Πανεπιστήμιο Ναυπλίου.
Η σημερινή συζήτηση έχει ως σκοπό να θέσει ένα ερώτημα πολιτικό και βαθιά υπαρξιακό.
Το νερό θα παραμείνει δημόσιο αγαθό στα χέρια της κοινωνίας ή θα μετατραπεί σε εμπόρευμα στα χέρια λίγων;
Η Αργολίδα παρά τα συσσωρευμένα προβλήματα δεκαετιών και τις πιο πρόσφατες συνέπειες της κλιματικής αλλαγής δεν είναι μια περιοχή χωρίς νερό.
Η πόλη του Άργους, το Ναύπλιο και όμορα χωριά υδρεύονται από τις πηγές της Λέρνης και της Αμυμώνης στους Μύλους.
Κάποια καλοκαίρια βρισκόμαστε αντιμέτωποι με μειωμένες παροχές των πηγών, με ξηρασία, με αγωνία για την επάρκεια.
Η προσωρινή λύση που εφαρμόζεται στο Δήμο Άργους Μυκηνών είναι η ανάμιξη του νερού των πηγών με αφαλατωμένο νερό του Αναβάλου. Όμως ακόμη και τότε, κάποιες φορές η αλατότητα παραμένει υψηλή και το νερό είναι κατάλληλο μόνο για οικιακή χρήση και όχι για πόση.
Και τον χειμώνα;
Οι έντονες βροχοπτώσεις δημιουργούν θολότητα στο νερό των πηγών και το νερό πολλές φορές κρίνεται ακατάλληλο για πόση.
Οι εναλλαγές καταλληλότητας – ακαταλληλότητας έχουν δημιουργήσει ΚΡΙΣΗ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗΣ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΠΟΥ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΟΤΑΝ ΤΟ ΝΕΡΟ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑΛΛΗΛΟ ΠΡΟΣ ΠΟΣΗ, ΠΡΟΤΙΜΟΥΝ ΤΟ ΕΜΦΙΑΛΩΜΕΝΟ
Και πώς να το εμπιστευτούν;
Όταν δίπλα στις πηγές υπάρχει νεκροταφείο.
Όταν ακόμη στους Μύλους υπάρχουν σπίτια με βόθρους, χωρίς σύνδεση στο σύστημα αποχέτευσης
Όταν οι ίδιοι οι πολίτες βλέπουν το κράτος να μην επενδύει σοβαρά στην προστασία των πηγών.
Και σαν να μην έφταναν αυτά, προστίθενται οι τεράστιες απώλειες δικτύου.
Σε πολλές περιπτώσεις χάνεται το 30% έως 40% του νερού πριν καν φτάσει στον πολίτη.


Αφήνοντας στην άκρη το νερό ύδρευσης που αφορά περίπου το 15% της χρήσης νερού, περνάμε στην άρδευση που αφορά το 85%.
Και εδώ τα προβλήματα σοβαρά και χρονίζοντα.
Στην εργασία με τίτλο «Σχέδιο Διαχείρισης Υδατικών Πόρων Νομού Αργολίδας» του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου το 2020 (επιβλέπων καθηγητής κος Κουτσογιάννης) διαβάζουμε
Η Αργολίδα δεν παρουσιάζει ποσοτική έλλειψη νερού, αλλά «Διαχειριστικό Έλλειμμα» και ποιοτική ανεπάρκεια.
Τι σημαίνει αυτό;
Σημαίνει μεμονωμένες πρωτοβουλίες και αποσπασματικές πολιτικές χωρίς συνολικό σχεδιασμό.
Σημαίνει υπεραντλήσεις γεωτρήσεων και δημιουργία υφάλμυρης ζώνης.
Σημαίνει ημιτελή αξιοποίηση έργων όπως ο Ανάβαλος.
Την ίδια στιγμή βλέπουμε την απαξίωση των δημόσιων υπηρεσιών που σχετίζονται με το νερό.
Από τις ΔΕΥΑ που υποχρηματοδοτούνται, υποστελεχώνονται και συσσωρεύουν χρέη προς τη ΔΕΗ μέχρι τον ΓΟΕΒ και τη Διεύθυνση Υδάτων που υποστελεχώνονται.
Τα παραπάνω φέρνουν στο νου τον γνωστό φαύλο κύκλο που οδηγεί στην ιδιωτικοποίηση.
Πρώτα απαξιώνεις μια δημόσια υπηρεσία.
Μετά τη στραγγαλίζεις οικονομικά.
Έπειτα λες στον πολίτη πως «δεν υπάρχει άλλη λύση» εκτός από την εμπλοκή του ιδιωτικού τομέα.
Το έχουμε ξαναδεί.
Στις τηλεπικοινωνίες, στην ηλεκτρική ενέργεια, στην υγεία, στη διαχείριση απορριμάτων, στους σιδηροδρόμους.

Και πάντα η υπόσχεση ήταν ίδια:
«Η αγορά θα λύσει το πρόβλημα». Έλυσε όμως το πρόβλημα εκεί που εφαρμόστηκε;
Ας δούμε και την ευρωπαϊκή εμπειρία.
Στην Ισπανία, περιοχές με ιδιωτικοποιημένη διαχείριση νερού (Καταλονία) εμφανίζουν σχεδόν διπλάσιο κόστος νερού για τους πολίτες σε σχέση με περιοχές με δημόσια διαχείριση (Μαδρίτη).
Στη Μεγάλη Βρετανία η ιδιωτική εταιρεία διαχείρισης «Thames Water», που υδροδοτεί περίπου το ένα τρίτο του βρετανικού πληθυσμού, είναι αντιμέτωπη με μια σειρά προβλήματα. Είναι φορτωμένη με χρέη και δυσκολεύεται να αποπληρώσει τα δάνειά της. Την ίδια ώρα έχει εγκαταλείψει τη συντήρηση και τον εκσυγχρονισμό των υποδομών για τις οποίες είναι υπεύθυνη, ενώ επίσης ευθύνεται για τη διαφυγή λυμάτων σε υδάτινα ρέματα, σε πρωτοφανή επίπεδα.
Στη Γαλλία, μετά από δεκαετίες ιδιωτικοποίησης, πολλές πόλεις επαναφέρουν το νερό σε δημόσιο έλεγχο, με εμβληματικότερο παράδειγμα το Παρίσι, καταδεικνύοντας τη γενικότερη ευρωπαϊκή τάση επαναφοράς του νερού σε δημόσιο έλεγχο.
Αντίστοιχα η ελεύθερη αγορά μετέτρεψε τη χώρα μας είναι από τις ακριβότερες χώρες της Ευρώπης στην ενέργεια σε σχέση με την αγοραστική δύναμη των πολιτών.
Και τώρα βλέπουμε ανάλογες εξελίξεις και στο νερό μετά την είσοδο του νερού στη ΡΑΑΕΥ (Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων) καθώς από την 1η Ιανουαρίου 2026 αυξήθηκαν σημαντικά τα τιμολόγια ύδρευσης και αποχέτευσης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
Ξαναγυρνώντας στα προβλήματα που αντιμετωπίζει η περιοχής μας οι λύσεις που προτείνονται από τους κυβερνώντες κινούνται σε δύο κατευθύνσεις.
Α)Σε διοικητικό επίπεδο προωθείται η συγχώνευση των ΔΕΥΑ και η ίδρυση ενός νέου φορέα διαχείρισης του νερού σε περιφερειακό επίπεδο, όπως έγινε στη Θεσσαλία.
Ο σκεπτικισμός για τη συνένωση των ΔΕΥΑ δεν απορρέει από τοπικισμό αλλά από πολιτική σκέψη σχετικά με το υπαρκτό ενδεχόμενο περαιτέρω συγχωνεύσεων με μεγαλύτερες ΔΕΥΑ όπως ΕΥΔΑΠ στις οποίες υπάρχει συμμετοχή ιδιωτών. Επιπλέον πέραν της υπόσχεσης για κούρεμα 70% στα χρέη των εταιριών εάν υπάρξει συγχώνευση, δεν εξασφαλίζεται ούτε ο τρόπος με τον οποίο η ενιαία εταιρία θα συνεχίσει να είναι οικονομικά βιώσιμη, ούτε η αντιμετώπιση του νερού ως κοινωνικού αγαθού.
Όσον αφορά έναν νέο φορέα διαχείρισης σε περιφερειακό επίπεδο, ποιο θα είναι το νομικό του καθεστώς (στη Θεσσαλία είναι ανώνυμη εταιρία), τι προσανατολισμό θα έχει η λειτουργία του και πως θα προστατεύσει το νερό ως κοινωνικό αγαθό; Η εμπειρία από αντίστοιχους φορείς στα απορρίμματα δεν είναι ελπιδοφόρα.
Β) Σε τεχνικό επίπεδο η αφαλάτωση στις πηγές του μικρού Αναβάλου (Άγιος Γεώργιος Κιβερίου). Η τεχνική της αφαλάτωσης αν και χρήσιμο εργαλείο αποτελεί λύση τελευταίας ανάγκης, είναι κοστοβόρα και έχει περιβαλλοντικές επιπτώσεις. Παρά τις ερωτήσεις μας μένουν αναπάντητα μέχρι τώρα τα εξής:
Ποιος θα κατασκευάσει τη μονάδα;
Ποιος θα τη διαχειρίζεται, με τι κόστος θα συντηρείται;
Πόσο θα κοστίζει το παραγόμενο νερό;
Ποιο θα είναι το ενεργειακό αποτύπωμα και τι θα γίνει με τα απόβλητα άλμης της διαδικασίας που μπορεί να αποβούν καταστροφικά για τον Αργολικό κόλπο;
Συμφέρει οικονομικά να λειτουργεί όλο τον χρόνο εφόσον τους περισσότερους μήνες αν όχι όλο το χρόνο οι πηγές της Λέρνης και Αμυμώνης έχουν επαρκή παροχή;
Η εμπειρία από άλλες περιοχές της χώρας είναι πως τέτοια εργοστάσια αφαλάτωσης λειτουργούν με καθεστώς ΣΔΙΤ και πώληση του παραγόμενου νερού από ιδιώτη προς ΔΕΥΑ.




Άρα ποια είναι η λύση που προτείνουμε εμείς;
Η διαχείριση των υδάτινων πόρων της περιοχής απαιτεί ολιστική αντιμετώπιση και όχι αποσπασματικές ή μοναδικές μαγικές λύσεις.
Σύνδεση όλων των σπιτιών των Μύλων με αποχέτευση.
Να απομακρυνθεί άμεσα το νεκροταφείο των Μύλων.
Προστασία των πηγών της Λέρνης και της Αμυμώνης
Συντήρηση και ανακατασκευή του δικτύου διανομής όπου αυτό απαιτείται (στην Κεφαλονιά έγινε πλήρης αλλαγή του δικτύου πριν το εργοστάσιο αφαλάτωσης) και χρήση νέας τεχνολογίας για τον εντοπισμό διαρροών, για την ορθότερη και δικαιότερη διανομή ύδατος (υπάρχει σχεδιασμός στη ΔΕΥΑΑΡΜ).
Ανάπτυξη και εφαρμογή οικιακών λύσεων εξοικονόμησης νερού.
Ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού των ΔΕΥΑ, ΓΟΕΒ και διεύθυνσης υδάτων.
Εκμετάλλευση σε πλήρη κλίμακα των διαθέσιμων υδάτων του Αναβάλου για άρδευση.
Εκσυγχρονισμός άρδευσης (κλειστοί αγωγοί, στάγδην άρδευση κλπ) και στροφή σε λιγότερο απαιτητικές σε νερό καλλιέργειες.
Καταγραφή και έλεγχος γεωτρήσεων.
Εμπλουτισμός υδροφόρου ορίζοντα.
Εκμετάλλευση του Βιολογικού για άρδευση.
Έργα υδρομάστευσης και εκσυγχρονισμού των δεξαμενών και των δικτύων στις ορεινές πηγές.
Οικονομοτεχνική μελέτη για το ποια είναι πιο συμφέρουσα λύση για τους καταναλωτές. Η λειτουργία ενός εργοστασίου αφαλάτωσης 12μήνες το χρόνο και η εγκατάλειψη των πηγών Λέρνης και Αμυμώνης ή η σωστή διαχείριση των πηγών με χρησιμοποίηση τεχνικών διύλισης και αφαλάτωσης όταν κρίνεται απαραίτητο.
Το πρόβλημα είναι πολυπαραγοντικό και τέτοια πρέπει να είναι η αντιμετώπισή του με μοναδικό γνώμονα πως το νερό είναι δημόσιο αγαθό και ως τέτοιο πρέπει να προσφέρεται σε όλους τους πολίτες.
Τελευταίο αλλά εξίσου σημαντικό.
Πρέπει να ανασκοπήσουμε τους λόγους που μας έφεραν ως εδώ, να μην ρίξουμε την ευθύνη για όλα τα προβλήματα στην κλιματική κρίση και να σχεδιάσουμε μακροπρόθεσμα.
Γιατί οι προκλήσεις μπροστά μας θα γίνουν ακόμη μεγαλύτερες.
Η κλιματική κρίση επιδεινώνει τη λειψυδρία.
Η τουριστική ανάπτυξη αυξάνει τη ζήτηση.
Η υφαλμύρωση απειλεί τα εδάφη.
Οι νέες τεχνολογίες και τα data centers θα απαιτήσουν στο μέλλον τεράστιες ποσότητες νερού.
Το νερό θα είναι ίσως ο πιο περιζήτητος γεωπολιτικός και κοινωνικός πόρος του 21ου αιώνα.
Και γι’ αυτό δεν μπορούμε να το αντιμετωπίζουμε με όρους αγοράς αλλά με όρους δημοκρατίας και κοινωνικής δικαιοσύνης.

14/05/2026

Την Παρασκευή 15 Μαΐου στις 19:30, στο Επιμελητήριο Αργολίδας στο Άργος, η δημοτική παράταξη «ΠΑΜΕ ΑΛΛΙΩΣ» διοργανώνει ανοιχτή εκδήλωση – συζήτηση σχετικά με το μέλλον των υδάτινων πόρων στην περιοχή μας.

Η διαχείριση του νερού στο μεταβαλλόμενο περιβάλλον της κλιματικής αλλαγής γεννά προβλήματα, προκλήσεις και ερωτηματικά. Σε αυτά θα προσπαθήσουμε να απαντήσουμε με τη βοήθεια καταξιωμένων επιστημόνων του χώρου.

Θα μιλήσουν οι:

Νικήτας Μυλόπουλος,
Καθηγητής Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, Διευθυντής Εργαστηρίου Υδρολογίας και Ανάλυσης Υδατικών Συστημάτων, με θέμα «Η Λειψυδρία στην εποχή της Κλιματικής Κρίσης: από την Εμπορευματοποίηση στην Ιδιωτικοποίηση του νερού»

Λάμπρος Γερούλης
MSc Γεωπόνος, τ. επιστ. συνεργάτης του Εργαστηρίου Γεωργικής Υδραυλικής του Γ.Π.Α., με θέμα «Υδατικό Πρόβλημα Αργολικού Πεδίου»

Παναγιώτης Ντόντος
Msc Γεωλόγος, Μελετητής δημοσίων και ιδιωτικών έργων με έδρα την Αργολίδα, με θέμα «Διαχείριση υδάτων σε τοπικό επίπεδο. Η αδυναμία εφαρμογής των σχεδίων διαχείρισης»

Το ΝΕΡΟ είναι ΔΗΜΟΣΙΟ ΑΓΑΘΟ και μας αφορά όλους!

Address

??Rgos

Alerts

Be the first to know and let us send you an email when Πάμε Αλλιώς posts news and promotions. Your email address will not be used for any other purpose, and you can unsubscribe at any time.

Contact The Organization

Send a message to Πάμε Αλλιώς:

Share