15/06/2026
👧🧒 Avui hem celebrat el primer Ple del Consell Local d’Infància de Vilanova i la Geltrú, una sessió en què els infants han pres la paraula per explicar com imaginen la ciutat que volen.
Els 30 consellers i conselleres, escollits pels alumnes de 4t a 6è de Primària dels centres educatius de la ciutat, han presentat les conclusions del treball realitzat durant el curs davant de l’alcalde Juan Luis Ruiz i la regidora d’Acció Social i Dependència, Gisela Vargas. 🏛️
Entre les seves propostes hi destaca la creació d’una gran jornada per celebrar el Dia dels Drets dels Infants, amb tallers, activitats, percussió, jocs, bitlles, gimcanes tradicionals, escape rooms, espectacles i música. 🎭🥁🎲🎶
També han traslladat diverses demandes per millorar la ciutat: més lavabos públics, la neteja de l’Ortoll, l’ampliació i millora dels carrils bici, més activitats infantils a la Fira de Novembre, més zones verdes, la creació d’espais per a joves, la millora de l’enllumenat públic i un millor manteniment de carrers, voreres i escocells. 🚲🌳💡
L’alcalde ha recollit les propostes i ha valorat molt positivament la feina feta pels infants, destacant la seva implicació i la voluntat de millorar la ciutat. Només una de les propostes li ha semblat poc assumible: la instal·lació d’una pista de gel, que ha considerat poc sostenible per a un municipi mediterrani com Vilanova i la Geltrú. ⛸️😊
L'ajuntament ha rebut aquestes pluja d'Idees diverses i compromeses provinents de la mirada del infants que han fet un treball per observar, avaluar i proposar la ciutat que volen, una veu que com a col·lectiu encara no s'havia fet sentir a la ciutat. 💙