31/05/2026
🎉 La Torre de l’Espanyol inaugura el Pavelló 1 d’Octubre amb una gran jornada festiva i participativa
Ahir, la Torre de l’Espanyol va viure una jornada històrica amb la inauguració oficial del Pavelló 1 d’Octubre, un nou equipament que esdevindrà espai de referència per a l’esport, la cultura i la vida social del municipi.
L’acte va comptar amb la presència del conseller d’Empresa i Treball, Miquel Sàmper; el delegat del Govern a les Terres de l’Ebre, Joan Castor Gonell; el president del Consell Comarcal de la Ribera d’Ebre, Francesc Barbero; la presidenta de l’IDECE, Bibiana Porres; així com alcaldes i representants institucionals de diversos municipis de la Ribera d’Ebre i Terra Alta, exalcaldes, regidors i altres autoritats.
Després de la recepció institucional i els parlaments, la jornada va continuar amb les actuacions dels Gegants de la Torre, els Grallers de la Colla La Falç de Falset, la Banda de Música de Benissanet, la interpretació de la Sardana i la Jota de la Torre, una fideuà popular, activitats infantils i l’espai gastronòmic de la Birrabosenca 2026.
La festa es va allargar fins ben entrada la nit amb les actuacions de Lo Gitano Blanc, Sexenni, La Nit del Canet, Pepet i Marieta i Willma’s, en una jornada que va omplir el nou pavelló de música, convivència i celebració.
Una inauguració que marca l’inici d’una nova etapa per al municipi i per a un equipament que neix amb la voluntat de convertir-se en punt de trobada de la vida social, cultural i esportiva de la Torre de l’Espanyol.