Gestió Pública de l'Aigua a Parets

Gestió Pública de l'Aigua a Parets GAPP (Gestió Pública de l’Aigua a Parets) es una plataforma ciutadana amb la finalitat d'aconseguir la munipalització de la gestió de l'aigua a Parets.

GAPP (Gestió Pública de l’Aigua a Parets) es una plataforma ciutadana que pretén ser un punt de trobada per aquet ciutadans que entenen que es el moment de plantejar-se la situació actual i anar cap a una decisió col·lectiva al voltant de seguir com espectadors de la gestió privada del nostre patrimoni natural o ser el actor principal, prioritzant l’accés de tothom a aquet be públic i sense cap es

peculació en la seva gestió, transparent, eficaç i sostenible. L’aigua és un servei bàsic i públic, no una mercaderia. La seva gestió no pot estar sotmesa a interessos privats amb ànim de lucre. Per això, i per que es un bé generador de vida, entenem que els organismes que han de gestionar-la han de ser públics, ja que aquests depenen directament de la ciutadania i aquesta n’assegura la gestió transparent, la participació i l’eficàcia social i ambiental. El model econòmic actual a nivell mundial avança cap a una realitat en la que els ens públics esdevenen espectadors de la gestió dels serveis i sols tenen la funció recaptadora d’impostos. Aquest escenari implica que els gestors privats, que prioritzen la rendibilitat, acumulin els beneficis derivats del servei i ocasioni desigualtats entre la ciutadania. Aquest escenari ja s’està observant també als sectors de sanitat, habitatge i un llarg etcètera. En el cas de l’aigua, la seva gestió si es una competència municipal que en molts Ajuntaments van decidir en el seu moment externalitzar la seva gestió i posar-la en mans privades. A finals del segle XX el model es va implantar a Sud-Amèrica. Les empreses com Suez i Veolia que van gestionar la privatització del servei de l’Aigua a Sud-Amèrica estan ara aconseguint contractes de concessió a Europa. Tot i així hi ha un corrent crític amb aquesta tendència que segueixen grans capitals europees com ara París, Berlin o Budapest, i d’altres llatinoamericanes com ara Buenos Aires o La Paz. També es va portar al Parlament Europeu la Iniciativa Ciutadana Europea (ICE) "El dret a l’aigua i al sanejament com a dret humà – L’aigua no és un bé comercial, sinó un bé públic", amb el suport de gairebé 2 milions de signatures. Catalunya es troba en contraposició als moviments europeus apostant per models caducs:
‐ S’ha privatitzat Aigües Ter Llobregat a Acciona i això ha comportat un increment del preu de l’aigua de més d’un 85%.
‐ S’ha atorgat a dit, sense concurs públic, una concessió de 35 anys a Aigües de Barcelona (Agbar‐Suez), la mateixa empresa que operava a l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) sense cap contracte i que ha vist com l’Administració ha legalitzat la seva situació. Tot i així, a Catalunya cada cop hi ha més ajuntaments que remunicipalitzen la gestió de l’aigua, com Arenys de Munt, Navàs, El Figaró‐Montmany, Montornès del Vallès, etc., i que posen en evidència l’opacitat del sector privat i el lucre que se n'ha fet durant anys. En altres, com Terrassa o Martorelles estan en fase d´estudi, fent un esforç per saber sobre la situació real i valorant els pros i contres de la municipalització del servei. A Parets la gestió de l’aigua depèn de la companyia Cassa que és filial d’Agbar, companyia que és propietat en part de Suez i de La Caixa. La concessió a Parets es va atorgar al 1997 i va concloure al 2012, iniciant aleshores un període de pròrrogues bianuals. A l’Abril del 2016 s’inicia la tercera pròrroga que acabarà al 2018. Fins quant estarem prorrogant aquet servei i no farem un estudi seriós e independent que ens permeti afrontar una gestió pública d’aquest servei just, viable i sostenible?

Reportatge al 30 minuts de TV3"L'aigua, si és un dret humà, no pot ser un negoci", afirmen els defensors de la gestió pú...
25/01/2017

Reportatge al 30 minuts de TV3
"L'aigua, si és un dret humà, no pot ser un negoci", afirmen els defensors de la gestió pública de l'aigua. Una demanda que xoca amb la realitat. Al 80% dels catalans els subministra l'aigua el grup privat Agbar o alguna de les seves filial

"L'aigua, si és un dret humà, no pot ser un negoci", afirmen els defensors de la gestió pública de l'aigua. Una demanda que xoca amb la realitat. Al 80% dels catalans els subministra l'aigua el grup privat Agbar o alguna de les seves filial

En Mollet ya han iniciado el camino hacía la recuperación de la gestión pública del Agua, el   aprueba POR UNANIMIDAD el...
29/11/2016

En Mollet ya han iniciado el camino hacía la recuperación de la gestión pública del Agua, el aprueba POR UNANIMIDAD el inicio de estudios para remunicipalizar la gestión del agua.... ¿para cuándo en ?

LOS VECINOS DE VALLADOLID APUESTAN PORQUE EL CICLO INTEGRAL DEL AGUA SEA 100% MUNICIPALLa Federación de Asociaciones de ...
29/10/2016

LOS VECINOS DE VALLADOLID APUESTAN PORQUE EL CICLO INTEGRAL DEL AGUA SEA 100% MUNICIPAL
La Federación de Asociaciones de Vecinos Antonio Machado defiende una gestión más democrática y participativa, con personal, usuarios y asociaciones ciudadanas en su dirección

http://ultimocero.com/noticias/2016/05/26/los-vecinos-apuestan-porque-el-ciclo-integral-del-agua-sea-100-municipal/

Movimientos Sociales Los vecinos apuestan porque el ciclo integral del agua sea 100% municipal La Federación de Asociaciones de Vecinos Antonio Machado defiende una gestión más democrática y participativa, con personal, usuarios y asociaciones ciudadanas en su dirección IMPRIMIR | ENVIAR POR EMAIL C...

L’Ajuntament de la Bisbal anul·larà la pròrroga del contracte amb SoreaA   en canvi s'ha produit una nova renovació i su...
14/10/2016

L’Ajuntament de la Bisbal anul·larà la pròrroga del contracte amb Sorea

A en canvi s'ha produit una nova renovació i suma ja 20 anys de gestió privada de l'

La Comissió Jurídica Assessora de la Generalitat ha determinat que la pròrroga del contracte del servei d’abastament d’aigua a la Bisbal d’Empordà entre l’Ajuntament i Sorea és nul·la, així com el conveni que el 2010 va signar l’alcalde, Lluís Sais, amb l’empresa pel finançament i execució de determinades obres.

http://www.aiguaesvida.org/lajuntament-de-la-bisbal-anul%c2%b7lara-la-prorroga-del-contracte-amb-sorea/

La Comissió Jurídica Assessora de la Generalitat determina que és nul·la La Bisbal D'empordà - 14/10/2016 La Comissió Jurídica Assessora de la Generalitat ha determinat que la pròrroga del contrac...

Si estás de acuerdo con el manifiesto, adhiérete en este enlace:https://gestioaiguapublicaparets.wordpress.com/contacto/...
12/10/2016

Si estás de acuerdo con el manifiesto, adhiérete en este enlace:

https://gestioaiguapublicaparets.wordpress.com/contacto/

MANIFIESTO PARA LA GESTIÓN PÚBLICA DEL AGUA EN PARETS

GAPP (Gestió Pública de l’Aigua a Parets) es una plataforma ciutadana que pretén ser un punt de trobada per aquet ciutadans que entenen que es el moment de plantejar-se la situació actual i anar cap a una decisió col·lectiva al voltant de seguir com espectadors de la gestió privada del nostre patrimoni natural o ser el actor principal, prioritzant l’accés de tothom a aquet be públic i sense cap especulació en la seva gestió, transparent, eficaç i sostenible.

L’aigua és un servei bàsic i públic, no una mercaderia. La seva gestió no pot estar sotmesa a interessos privats amb ànim de lucre. Per això, i per que es un bé generador de vida, entenem que els organismes que han de gestionar-la han de ser públics, ja que aquests depenen directament de la ciutadania i aquesta n’assegura la gestió transparent, la participació i l’eficàcia social i ambiental.

El model econòmic actual a nivell mundial avança cap a una realitat en la que els ens públics esdevenen espectadors de la gestió dels serveis i sols tenen la funció recaptadora d’impostos. Aquest escenari implica que els gestors privats, que prioritzen la rendibilitat, acumulin els beneficis derivats del servei i ocasioni desigualtats entre la ciutadania. Aquest escenari ja s’està observant també als sectors de sanitat, habitatge i un llarg etcètera. En el cas de l’aigua, la seva gestió si es una competència municipal que en molts Ajuntaments van decidir en el seu moment externalitzar la seva gestió i posar-la en mans privades.

A finals del segle XX el model es va implantar a Sud-Amèrica. Les empreses com Suez i Veolia que van gestionar la privatització del servei de l’Aigua a Sud-Amèrica estan ara aconseguint contractes de concessió a Europa. Tot i així hi ha un corrent crític amb aquesta tendència que segueixen grans capitals europees com ara París, Berlin o Budapest, i d’altres llatinoamericanes com ara Buenos Aires o La Paz. També es va portar al Parlament Europeu la Iniciativa Ciutadana Europea (ICE) "El dret a l’aigua i al sanejament com a dret humà – L’aigua no és un bé comercial, sinó un bé públic", amb el suport de gairebé 2 milions de signatures.

Catalunya es troba en contraposició als moviments europeus apostant per models caducs:
‐ S’ha privatitzat Aigües Ter Llobregat a Acciona i això ha comportat un increment del preu de l’aigua de més d’un 85%.
‐ S’ha atorgat a dit, sense concurs públic, una concessió de 35 anys a Aigües de Barcelona (Agbar‐Suez), la mateixa empresa que operava a l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) sense cap contracte i que ha vist com l’Administració ha legalitzat la seva situació.
Tot i així, a Catalunya cada cop hi ha més ajuntaments que remunicipalitzen la gestió de l’aigua, com Arenys de Munt, Navàs, El Figaró‐Montmany, Montornès del Vallès, etc., i que posen en evidència l’opacitat del sector privat i el lucre que se n'ha fet durant anys. En altres, com Terrassa o Martorelles estan en fase d´estudi, fent un esforç per saber sobre la situació real i valorant els pros i contres de la municipalització del servei.

A Parets la gestió de l’aigua depèn de la companyia Cassa que és filial d’Agbar, companyia que és propietat en part de Suez i de La Caixa. La concessió a Parets es va atorgar al 1997 i va concloure al 2012, iniciant aleshores un període de pròrrogues bianuals. A l’Abril del 2016 s’inicia la tercera pròrroga que acabarà al 2018. Fins quant estarem prorrogant aquet servei i no farem un estudi seriós e independent que ens permeti afrontar una gestió pública d’aquest servei just, viable i sostenible?

Per què l'Ajuntament ha de recuperar la gestió directa de l'aigua?
08/10/2016

Per què l'Ajuntament ha de recuperar la gestió directa de l'aigua?

Aquest dijous 26 de maig a la sala cooperativa de  . Aigua Vida A partir de les 19h.Dia: Dijous 26 de maigLloc: Sala coo...
22/05/2016

Aquest dijous 26 de maig a la sala cooperativa de . Aigua Vida A partir de les 19h.

Dia: Dijous 26 de maig
Lloc: Sala cooperativa de Parets
Hora: 19h

Associació Protectora D'animals De Parets Icv Euia Parets del VallèsCUP Parets del Vallès Psc Parets del Vallès Ciutadans Parets del VallèsCírculo Podemos Parets Del VallésParets ConnectaTaula de la Memòria Històrica a Parets del Vallès.Assemblea De Joves de ParetsERC ParetsParets Del Vallès Pah Parets del VallèsJoventut socialista de Parets del VallèsEuia Vallès OrientalVallès VisióNacióDigital.CatDigital Vallès RAP107FM

Ja tenim la paradeta a l'avinguda catalunya.
21/05/2016

Ja tenim la paradeta a l'avinguda catalunya.

Dirección

Barcelona
08150

Notificaciones

Sé el primero en enterarse y déjanos enviarle un correo electrónico cuando Gestió Pública de l'Aigua a Parets publique noticias y promociones. Su dirección de correo electrónico no se utilizará para ningún otro fin, y puede darse de baja en cualquier momento.

Contacto La Organización

Enviar un mensaje a Gestió Pública de l'Aigua a Parets:

Compartir