CARTA PRESENTACIÓ “UNIVERSITATS PER LA INDEPENDÈNCIA”
Som un grup d’estudiants universitaris que anhelem assolir un Estat lliure per a la nació catalana. “Universitats per la Independència” és una sectorial (grup de treball) dins l’Assemblea Nacional Catalana (ANC). Segurament et sonarà què és això de l’ANC; en tot cas, podríem dir bàsicament que es tracta d’una “eina” per conscienciar i mobilit
zar la majoria de la població per tal d’aconseguir de forma pacífica i democràtica la independència política pel nostre país, tot exercint el dret d’autodeterminació reconegut i proclamat per les Nacions Unides. L’ANC està constituïda per assemblees territorials i sectorials, i està formada per a persones a títol individual (+info a www.assemblea.cat). "Universitats per la Independència" aspira a canalitzar tot el potencial independentista d’estudiants, PDI, PAS i la resta de personal de l’àmbit de la Universitat. Els Universitaris som part essencial del present i futur del país i hem tingut històricament un paper molt important en reivindicar millores en la societat; des de l’assoliment de la República l’any 31 fins a la Transició Democràtica. Creiem que hem de tornar a prendre part en aquest nou escenari que ens ha de portar inevitablement a la Independència: les altres vies, tal com hem vist, estan esgotades. Pensem que aquesta iniciativa és una molt bona eina perquè ens mobilitzem i impliquem, per escurçar distàncies i estar cada vegada més a prop de l’Estat català. Pensem que amb una iniciativa com l’Assemblea Nacional Catalana podem sumar esforços i aconseguir-ho. Volem convèncer els indecisos amb arguments clars i sòlids, i fer que els plenament convençuts puguem fer quelcom útil per avançar cap a la independència. Volem que no hi hagi més excuses i que ens impliquem TOTS d’una vegada! Farem reunions periòdicament totalment obertes a tothom qui vulgui col•laborar a engegar i tirar endavant el projecte que té els mateixos objectius establerts que l’ANC. La idea és que vagin sorgint grups de treball en les diferents facultats del territori, per tal d’explicar i fer difusió de la necessitat i viabilitat de tenir un estat propi a través de: xerrades, debats, col•loquis, àpats populars, concerts, tenint presència en els esdeveniments universitaris que es cregui convenient i fent difusió de tot tipus. El projecte és embrionari i és per això que necessitem la teva ajuda i idees, com més millor. Tingues clar que com més siguem estarem un xic més a prop de l’objectiu final. No et quedis amb només desitjos i paraules; és hora d’aixecar-nos del sofà i passar de la passivitat a l’acció! Contacta amb nosaltres per començar a avançar junts cap a la independència! Entre tots ho farem possible!