22/06/2026
La recerca de l’ESDAPC viatja a Budapest: Ponència internacional sobre art, joc i societat! 🇭🇺✈️
La investigació i la innovació pedagògica de la nostra escola continuen ampliant fronteres i posicionant el model educatiu dels nostres campus en els debats europeus de primer nivell.
El passat 29 de maig de 2026, la doctora, escultora i docent del nostre Campus Pau Gargallo, Alba García-Martínez va participar com a ponent a la 9a edició de l’ELTE Workshop for Arts Education a Budapest (Hongria), un fòrum internacional de referència organitzat per la Universitat Eötvös Loránd (ELTE).
Sota el lema “Art and Society: Interdisciplinary dialogues for equity, healing and community”, el congrés ha reunit especialistes d’arreu del món per reflexionar sobre l’impacte de l’educació artística en els reptes socials contemporanis i el benestar col·lectiu.
El joc com a motor de transformació 🎲🧠
La intervenció de la nostra professora s’ha emmarcat dins l’eix dedicat a les arts visuals i els processos d’autoexpressió en la construcció de la identitat. A la ponència, fruit de la seva línia de recerca doctoral, ha posat en valor una taxonomia del joc en l'adult i metodologies innovadores que utilitzen el llenguatge artístic i l'element lúdic com a eines crítiques de transformació social i pedagògica.
Aquesta fita no només obre espais de diàleg i xarxa amb investigadors internacionals, sinó que referma el compromís de l’equip docent de l'ESDAPC amb la transferència de coneixement i la creació de nous marcs d'aprenentatge connectats amb les necessitats reals de la societat actual.