14/03/2022
L'escola Marjal de Les Cases i la conciliació familiar
Fa anys que a Les Cases d'Alcanar, moltes famílies han hagut de privar-se de dur als seus nens a l'escola del poble, també que hi ha persones que tenint treball, i volen treballar no poden fer-ho.
I això té una raó, no hi ha menjador escolar ni s'ofereix al centre de Les Cases, no hi ha alternatives ni propostes viables per part de l'Ajuntament.
La junta de l'AMPA han intentat que el consistori es prengui aquest tema seriosament fent propostes, s'han donat alternatives, i a cadascuna d'elles la resposta de la regidoria, era una dificultat i una pega. Sabem per què? Honestament cadascú de nosaltres/vosaltres sabem que quan hi ha voluntat política i esforç comú les coses es poden aconseguir. Trobar una solució per a les hores de menjar per als nens i nenes que van a l'escola Marjal, no és una tonteria, afegint el problema que els seus pares han de treballar i la majoria no tenen ajuda familiar encara agreuja més aquesta situació, és molt més important del què pareix.
Possiblement, són una minoria, però això no vol dir que no tinguin el dret a tenir aquest servei. En un estat tenim totes i tots els mateixos drets, és un pilar de la nostra societat i economia, la conciliació familiar.
Per què tracten a la gent que viu a Les Cases i té aquest problema com si fossen ciutadans de segona?
No paguen els impostos com qualsevol ciutadà?
No creiem que aquest sigui l'únic problema que aquest govern municipal està desatenent, però en aquest tema parlem de nenes i nens, i parlem de la dura problemàtica del no poder treballar per pagar els habitatges, i per poder arribar a final de mes, i per poder menjar i tindre una vida digna. El descaro amb que el consistori va dir per Facebook que no tenia previst fer el menjador és a la vegada una vergonya. S'han fet moltes propostes en dècades en aquest tema, i no s'han molestat en voler trobar una solució, ni proposar o provar alguna alternativa, per això pensem que no s'esforcen a solucionar-ho. Això no és política, ni és de ser coherent en el que es promet a les eleccions, i el que es fa quan s'està governant, això és partidisme i irresponsabilitat, això és amprar-se amb l'opacitat de la política dels nostres temps. Els nens i nenes, pares i mares de Les Cases, es mereixen que les seves necessitats es prenguin de debò ja d'una vegada per totes, per què tots/totes tenim el mateix dret per igual, sigui qui sigui, sense tindre en compte ni procedència, ni ideologia.
S'ha de pensar en futur i el futur comença per donar als nostres conciutadans el que realment els fa falta.