06/05/2025
📌📌تحذير هام جدا جدا 😲
👋القطرة دي هي سحر في إزالة الالم من العين
ده حقيقي لانها قطره بنج ( مخدر سطحي للعين) لكنها كارثة و ممكن تؤدي إلى فقد البصر لما تتصرف من الصيدلية للمريض ..القطرة دي دكتور العيون الوحيد المسموح له يستعملها.
👁️الاخوه اللي بيشتغلوا في اللحام للاسف متعودين يستعملوها من نفسهم. و طبعاً بتديهم ارتياح مؤقت لكن ده بالضبط السم في العسل، بتؤدي مع تكرار الاستعمال لقرحة في القرنية و للاسف من النوع الصعب.
كل اطباء العيون عارفين المعلومه دي، يتبقي ننصح مرضانا و زملائنا الصيادلة.
#العيون #آلعيون #ألعيون