13/02/2022
📌في يوم 5/8/2015 وده تاريخ إنشاء البيدج
سافرت من سوهاج للقاهرة
واليوم ده كان المفروض يوم افتتاح قناة السويس الجديدة 🛳️
ونزلت القاهرة الصبح وروحت علي شبرا الخيمة بالمترو
وبعد كده قعدت علي قهوة من قهاوي مصر الشعبية وفي هذا الوقت كان شغال علي التليفزيون وتحديداً القناة الأولي 📺
مراسم افتتاح قناة السويس الجديدة
وأنا كان نفسي أروح وأحضر الإفتتاح بس كان صعب جدا
بس حضرت الإفتتاح علي التليفزيون
📌وبعد كده لما خلصت الفترة اللي كنت موجود فيها في القاهرة وروحت سوهاج
أهلي قالوا عني إن أنا روحت حضرت الإفتتاح بتاع قناة السويس الجديدة
وانا كنت فخور بكده
📍ومن ساعتها وكنت عامل بيدج بإسم
"قناة السويس"
📌 حفظ الله مصر وقائدها وشعبها العظيم 🤲🏻
📌تحيا مصر 🇪🇬🇪🇬🇪🇬