10/05/2025
الهري شغال على مشاركة قوات عسكريه مصريه في و كله بيقولك شايفين احنا جامدين ازاي و بوتن طلب من مصر تشارك و كدهون ..
أحب أقولك إن #مصر بتشارك بقواتها في إحتفالات النصر ـ مع فرق عسكريه من دول صديقه أخرى ـ لأن مصر فعلياً من الدول اللي أعلنت الحرب على دول #المحور في الحرب العالميه التانيه سنة ١٩٤٥ و ده بعد قيام القوات الإيطاليه بغزو الحدود المصريه وقصف عدد من المدن أثناء الحرب و بكده تعتبر مصر من ضمن قائمة الدول الحليفه لروسيا في هذه الحرب و ده كلام عمنا #بوتن على فكره مش كلامي
بس يا سيدي فإحنا كنت بنحتفل مع حلفائنا و في نفس الوقت بنوصل رساله ضمنيه بتغيير المعسكر و خريطة التحالفات السياسيه و الإقتصاديه و العسكريه و ربنا يكرمنا و نرجع بصفقة دفاعات جويه من إللي روقت بيها باكستان طيارات الرافال و السوخوي الهنديه😉⚜️