13/04/2014
لمـا الأﺧـﺖ ﺍﻟﻔـاﺿـﻠـﺔ "ﻫﻴﻔـاﺀ ﻭﻫﺒـﻲ" ﺗﻌﻤـﻞ ﻓﻴـﻠـم ﻗﺼﺘـﻪ ﺇنﻬـا ﻭاحـﺪﺓ ﻣﻄـﻠﻘـﺔ ﻭﻋﻤـﻠـﺖ ﻋـلاﻗـﺔ جنسية ﻣـﻊ ﺇﺑـﻦ ﺟـاﺭﺗﻬـا اللﻲ ﻋﻤـﺮﻩ 15ﺳﻨـﺔ ﻭﺣـامـﻞ ﻣﻨـﻪ ( ومع ذلك يسمح بعرضه ) ،
ﻭلما ﺍلأخت ﺍﻟﻔـاﺿـﻠﺔ "ﻏـاﺩﺓ ﻋﺒـﺪ ﺍﻟـراﺯﻕ" ﺗﻌﻤـﻞ ﻓﻴﻠـم ﻗﺼـﺘـﻪ ﺇﻧﻬـا ﻣـﺪﺭﺳـﻪ ﻭﻋﻤـﻠـﺖ ﻋـلاﻗـﺔ جنسيه ﻣـﻊ ﻃـﺂﻟـﺐ ﻋﻨـﺪﻫـا اللي هو قد عيالها ﻭ ﺣـامـﻞ ﻣﻨـﻪ ،، ( ومع ذلك يسمح بعرضه )
ﻳﺒﻘـﻲ ﻣﻨﺴﺘﻐـﺮﺑـﺶ ﻟﻤـا ﻧـﻼﻗـﻲ أﻃﻔـاﻝ ﻓـﻲ إبتداﺋـﻲ ماشين يشربوا سجاير و حشيش و يسبوا الدين علني في الشارع و يتحـﺮﺷـﻮا بالبنات اللي راحه و اللي جايه ،،
ومانستغربش ﻟﻤـا ﻃــاﻟﺐ ﺇعدادي ﻳﺒـﺺ ﻟﻤـﺪﺭﺳﺘـﻪ ﻧـﻈﺮﺓ ﺇﻧـﻪ ﻣﻤـﻜﻦ ﻳﻌﻤـﻞ ﻣﻌـاﻫـا ﺣـاﺟـﺔ ،،
و مانستغربش لما نلاقي أجيالنا اللي جاية قمة في السفاله و نصهم حراميه و شمامين ومغتصبين وبلطجية ومتحرشين
ومانستغربش من انتشار زنى المحارم
البلد دي ممكن يكون ربنا غضبان عليها بسبب وجود أمثال الحثاله دول و لما الأشكال دي يبقوا صفوة مجتمعنا يبقى اﺣﻨـا ﻓـﻲ ﻣﺠﺘـﻤـﻊ مقرف صفوته السبكي والرقاصين و شوية صيع سفله ،، مجتمع لا يستطيع تقدير العلماء ولا وعاجز عن التعامل مع الناس المحترمه ،،
وما تستغربس لما نكون مجتمع منحط و منحل أخلاقيا و نوصل للأسوء و في أدني بلاد العالم ،،
بيربوا أطفالنا علي الأنحطاط الرذيلة و الفجر ،،
،، وﻗـاﻝ إيه "ﻟﻠﻜﺒـاﺭ ﻓﻘـﻂ" ﻭفي نفس الوقت ﺑﻴﻤﺜـﻞ ﻓﻴـﻪ أﻃﻔـاﻝ .. يا سلااام
هو ده الفن في بلدنا مصر
هو ده الرسالة السامية اللي تسمو بالنفس و تغذي الروح
إذن يبقي النتيجه الطبيعيه : بلد عليها غضب ربنا و يستحيل يتصلح حالها بالعكس ده إحنا هنبقي أسوء و اسوء ،،
بلد مقرفة و مجتمـع مقـرف وحكومة عاجزة عن حماية شعبها واجيال النشىء من قذارة الفن وبعض الفنانين
وسيظل غضب ربنا علينا مستمر