17/06/2026
🇭🇷
𝐒𝐮𝐝𝐣𝐞𝐥𝐨𝐯𝐚𝐧𝐣𝐞 𝐡𝐫𝐯𝐚𝐭𝐬𝐤𝐨𝐠 𝐠𝐞𝐧𝐞𝐫𝐚𝐥𝐧𝐨𝐠 𝐤𝐨𝐧𝐳𝐮𝐥𝐚 𝐊𝐫𝐢𝐬𝐭𝐢𝐣𝐚𝐧𝐚 𝐓𝐮š𝐞𝐤𝐚 𝐧𝐚 𝐥𝐣𝐞𝐭𝐧𝐨𝐦 𝐩𝐫𝐢𝐣𝐞𝐦𝐮 𝐇𝐚𝐦𝐛𝐮𝐫š𝐤𝐞 𝐧𝐚𝐝𝐛𝐢𝐬𝐤𝐮𝐩𝐢𝐣𝐞
Hrvatski generalni konzul u Hamburgu Kristijan Tušek sudjelovao je na tradicionalnom ljetnom prijemu Hamburške nadbiskupije te tom prigodom razgovarao s hamburškim nadbiskupom Stefanom Heßeom. Na prijemu su se okupili brojni predstavnici Crkve, politike, diplomacije, gospodarstva i društvenog života.
Među glavnim govornicima bili su nadbiskup Stefan Heße i prvi gradonačelnik Slobodnog i hanzeatskog grada Hamburga Peter Tschentscher. U svom obraćanju gradonačelnik Tschentscher istaknuo je važnu ulogu Katoličke Crkve u društvenom životu Hamburga, posebno njezin doprinos u području obrazovanja, skrbi za djecu i mlade, zdravstvene i socijalne skrbi, pomoći starijim osobama te potpore potrebitima. Osvrnuo se i na prvu encikliku pape Lava XIV., naglasivši odgovornost politike i društva u odnosu prema umjetnoj inteligenciji.
Nadbiskup Stefan Heße u središte svojega govora stavio je povijesnu važnost svetoga Ansgara za Hamburg i sjever Europe. Opisao ga je kao ključnu osobu u pokrštavanju Hamburga i Skandinavije te ga nazvao „možda najuspješnijim neuspjehom Sjevera“. Unatoč brojnim poteškoćama i neuspjesima, Ansgar je postavio temelje širenja kršćanstva na sjeveru Europe te stvorio trajne crkvene, društvene i obrazovne strukture. Njegovo djelovanje pokazuje da ljudsko dostojanstvo ne ovisi o uspjehu ili neuspjehu te da trajne promjene nastaju ondje gdje ljudi, unatoč preprekama, ostaju vjerni svojim uvjerenjima.
Na marginama događanja generalni konzul Tušek vodio je prijateljski razgovor s nadbiskupom Heßeom. Tom su prilikom istaknuti dobri odnosi između Hamburške nadbiskupije i hrvatske zajednice u sjevernoj Njemačkoj, kao i važnost međukulturnog i međureligijskog dijaloga.
Generalni konzul Tušek susreo se i s brojnim predstavnicima hrvatske zajednice u Hamburgu. Među sugovornicima bili su Nikola Tunić, ugostitelj i zastupnik u Hamburškoj gradskoj skupštini, odvjetnica Nataša Doll, Miljenko Ružić, član predsjedništva Biskupijskog pastoralnog vijeća, te izv. prof. dr. med. dr. med. dent. Tomislav A. Zrnc. U središtu razgovora bila su aktualna društvena, crkvena i politička pitanja, kao i daljnje jačanje prisutnosti i umreženosti hrvatske zajednice u Hamburgu i sjevernoj Njemačkoj. Generalni konzul pritom je istaknuo i pohvalio angažman nazočnih te njihov doprinos vidljivosti hrvatske zajednice u javnom životu hanzeatskog grada.
🇩🇪
𝐓𝐞𝐢𝐥𝐧𝐚𝐡𝐦𝐞 𝐝𝐞𝐬 𝐤𝐫𝐨𝐚𝐭𝐢𝐬𝐜𝐡𝐞𝐧 𝐆𝐞𝐧𝐞𝐫𝐚𝐥𝐤𝐨𝐧𝐬𝐮𝐥𝐬 𝐊𝐫𝐢𝐬𝐭𝐢𝐣𝐚𝐧 𝐓𝐮š𝐞𝐤 𝐚𝐦 𝐒𝐨𝐦𝐦𝐞𝐫𝐟𝐞𝐬𝐭 𝐝𝐞𝐬 𝐄𝐫𝐳𝐛𝐢𝐬𝐭𝐮𝐦𝐬 𝐇𝐚𝐦𝐛𝐮𝐫𝐠
Der kroatische Generalkonsul in Hamburg, Kristijan Tušek, nahm am Sommerfest des Erzbistums Hamburg teil und nutzte die Gelegenheit zu einem persönlichen Austausch mit Erzbischof Stefan Heße. Das traditionelle Sommerfest versammelte zahlreiche Vertreterinnen und Vertreter aus Kirche, Politik, Diplomatie, Gesellschaft und Wirtschaft.
Zu den Hauptrednern der Veranstaltung gehörten Erzbischof Stefan Heße sowie der Erste Bürgermeister der Freien und Hansestadt Hamburg, Peter Tschentscher. In seiner Ansprache würdigte Bürgermeister Tschentscher die bedeutende Rolle der Katholischen Kirche für das gesellschaftliche Leben in Hamburg und hob insbesondere ihr vielfältiges Engagement in den Bereichen Bildung, Kinder- und Jugendhilfe, Pflege, Seniorenbetreuung sowie Unterstützung von Bedürftigen hervor. Zudem griff er die erste Enzyklika von Papst Leo XIV. auf und betonte die Verantwortung von Politik und Gesellschaft im Umgang mit Künstlicher Intelligenz.
Erzbischof Stefan Heße stellte in seiner Rede die historische Bedeutung des heiligen Ansgar für Hamburg und den nordischen Raum in den Mittelpunkt. Er würdigte ihn als wegweisende Persönlichkeit für die Christianisierung Hamburgs und Skandinaviens und bezeichnete ihn als „vielleicht erfolgreichsten Versager des Nordens“. Trotz zahlreicher Rückschläge habe Ansgar die Grundlagen für die Verbreitung des Christentums im Norden Europas gelegt sowie dauerhafte kirchliche, gesellschaftliche und bildungsbezogene Strukturen geschaffen. Sein Wirken zeige, dass menschliche Würde nicht von Erfolg oder Misserfolg abhängt und nachhaltige Veränderungen dort entstehen, wo Menschen trotz Widerständen an ihren Überzeugungen festhalten.
Am Rande der Veranstaltung führte Generalkonsul Tušek ein freundschaftliches Gespräch mit Erzbischof Heße. Dabei wurden die guten Beziehungen zwischen dem Erzbistum Hamburg und der kroatischen Gemeinschaft in Norddeutschland sowie die Bedeutung des interkulturellen und interreligiösen Dialogs hervorgehoben.
Darüber hinaus traf Generalkonsul Tušek zahlreiche Vertreterinnen und Vertreter der kroatischen Gemeinschaft in Hamburg. Zu seinen Gesprächspartnern gehörten Nikola Tunić, Gastronom und Abgeordneter der Hamburgischen Bürgerschaft, die Rechtsanwältin Nataša Doll, Miljenko Ružić, Vorstandsmitglied des Diözesanpastoralrates, sowie Priv.-Doz. Dr. med. Dr. med. dent. Tomislav A. Zrnc. Im Mittelpunkt der Gespräche standen aktuelle gesellschaftliche, kirchliche und politische Themen sowie die weitere Stärkung der Präsenz und Vernetzung der kroatischen Gemeinschaft in Hamburg und Norddeutschland. Der Generalkonsul würdigte dabei das vielfältige Engagement der Anwesenden und ihren Beitrag zur Sichtbarkeit der kroatischen Gemeinschaft im öffentlichen Leben der Hansestadt.
(Foto: M. Hein/Erzbistum Hamburg)