23/10/2024
Ο Πρόεδρος και Μέλη της Επιτροπής Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας συνοδευόμενοι από Λειτουργούς του Γραφείου, πραγματοποίησαν, κατόπιν σχετικής πρόσκλησης, επίσημη επίσκεψη στην Αθήνα από τις 8 έως τις 10 Οκτωβρίου 2024. Στόχος της επίσκεψης ήταν η ενίσχυση των σχέσεων μεταξύ των εκπαιδευτικών θεσμών των δύο χωρών και η ανταλλαγή απόψεων και καλών πρακτικών σε θέματα που αφορούν την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, ιδιαιτέρως όσον αφορά τα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία.
Το πρόγραμμα της επίσκεψης περιελάμβανε:
Τρίτη, 8 Οκτωβρίου 2024:
Η κυπριακή αντιπροσωπεία είχε συνάντηση με την Υφυπουργό Παιδείας, αρμόδια για θέματα πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, κ. Ζέττα Μακρή, καθώς και με τον Γενικό Γραμματέα Θρησκευμάτων του Υπουργείου Παιδείας, κ. Γιώργο Καλαντζή. Συζητήθηκαν θέματα που αφορούν τον ευρύτερο ελληνισμό, και ιδιαιτέρως την Κύπρο όπου βιώνουμε την 50χρονη κατοχή, όπως η διατήρηση των εθνικών μας χαρακτηριστικών, πρωτίστως της ελληνικής γλώσσας.
Το απόγευμα πραγματοποιήθηκε επίσκεψη και ξενάγηση στο Μουσείο της Ακρόπολης.
Τετάρτη, 9 Οκτωβρίου 2024:
Επίσκεψη διάρκειας δύο ωρών στο 2ο Πρότυπο-Γυμνάσιο και Λύκειο Αμπελοκήπων-ενημέρωση και συζήτηση με τη διεύθυνση και με τους εκπαιδευτικούς των Σχολείων.
Ακολούθησε επίσκεψη στο Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο καθώς και συνάντηση με τον εξοχότατο Πρέσβη της Κύπρου στην Ελλάδα κ. Σταύρο Αυγουστίδη, τον οποίο ενημερώσαμε για τον σκοπό και τις εμπειρίες που αποκόμισε η Επιτροπή από την επίσκεψή της στην Αθήνα. Ο κ. Πρέσβης με τη σειρά του ενημέρωσε την Επιτροπή για τις προσπάθειες που καταβάλλει ιδιαιτέρως προς τη νεολαία, για να διατηρηθεί αμείωτο το ενδιαφέρον τους για την Κύπρο.
Πέμπτη, 10 Οκτωβρίου 2024:
Επίσκεψη στο 1ο Πειραματικό Σχολείο (Δημοτικό-Γυμνάσιο-Λύκειο) του Πανεπιστημίου Αθηνών, ενημέρωση και συζήτηση με τη διεύθυνση και με τους εκπαιδευτικούς του Σχολείου.
Από την πρώτη μέχρι την τελευταία μέρα την Επιτροπή συνόδευε η Προϊσταμένη των Προγραμμάτων Πειραματικών και Προτύπων Σχολείων κα Λ. Παπατσίμπα και η Λειτουργός του Γραφείου του Γενικού Γραμματέα Θρησκευμάτων κα Α. Σκουλά, τις οποίες και ευχαριστούμε θερμά.
Η αντιπροσωπεία επισκέφθηκε το Εθνικό Ιστορικό Μουσείο, όπου με συγκίνηση ξεναγήθηκε στην έκθεση «Κύπρος ’74-Δεν Ξεχνώ»
Ακολούθησε τιμητικό γεύμα για την κυπριακή αντιπροσωπεία από τον Γενικό Γραμματέα Θρησκευμάτων, κ. Γιώργο Καλαντζή.
Κατά τις επισκέψεις στα Πειραματικά και Πρότυπα Σχολεία, η Επιτροπή ενημερώθηκε για τα προγράμματα που υλοποιούνται σε αυτά και διαπίστωσε ιδίοις όμμασιν την εξαιρετική προσπάθεια που γίνεται, παρά τα λιγοστά μέσα, για την αναμόρφωση του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος και συζητήθηκαν τρόποι για θεσμοθέτηση συνεργατικών δράσεων.
Η επίσκεψη αυτή αποτελεί ένα σημαντικό βήμα στην ενδυνάμωση της συνεργασίας μεταξύ της Κύπρου και της Ελλάδας στον τομέα της εκπαίδευσης, συμβάλλοντας στην προώθηση κοινών εκπαιδευτικών πολιτικών και πρωτοβουλιών και αναμένεται να οδηγήσει σε μελλοντικές συνεργασίες μεταξύ των εκπαιδευτικών φορέων των δύο χωρών.
Οι εμπειρίες που αποκομίσαμε θα μεταφερθούν δεόντως στην Υπουργό Παιδείας και Αθλητισμού καθώς και σε άλλους σχετικούς φορείς της Κύπρου με τη ζωηρή παραίνεση για ανάπτυξη συνεργατικών προγραμμάτων ώστε η πολύτιμη εμπειρία της Ελλάδας σχετικά με τα πειραματικά και πρότυπα Σχολεία, να αξιοποιηθεί και στην Κύπρο.
Σημειώνεται ότι η επίσκεψη ήταν απότοκο πρωτοβουλίας του εξοχότατου Πρέσβη της Ελλάδος στην Κύπρο, κ. Ιωάννη Παπαμελετίου, τον οποίο και ευχαριστούμε για την εξαιρετική εμπειρία που βιώσαμε.