05/03/2026
🌍✊🕊️
"Φίλες και φίλοι,
Αγαπημένοι μου συνάνθρωποι,
Ως Νεολαία Οικολόγων, βλέπουμε να διαπράττεται ενα διπλό έγκλημα.
Οι βάσεις δεν μολύνουν μόνο την ειρήνη, μολύνουν και τη γη μας.
Στο Ακρωτήρι, εκεί που η φύση έπρεπε να αναπνέει, οι τεράστιες κεραίες σπέρνουν ακτινοβολία πάνω από τις κεφαλές μας και μέσα στους πολύτιμους υγροβιότοπους.
Η στρατιωτική δραστηριότητα καταστρέφει το περιβάλλον που ανήκει σε εμάς.
Δεν μπορείς να λες ότι αγαπάς τη φύση αν δέχεσαι τις «μηχανές του θανάτου» μέσα στο σπίτι σου.
Σήμερα η γειτονιά μας μυρίζει μπαρούτι. Και όταν η γειτονιά σου καίγεται, δεν κάθεσαι να κοιτάς απαθής.
Κάποιοι μας ρωτάνε: «Μα γιατί ανακατεύεστε; Και μετά μας λένε: Εμείς είμαστε με τούτους, τους δυνατούς.
Σε όλους αυτούς απαντάμε ξεκάθαρα: Εμείς είμαστε με τον άνθρωπο.
Γιατί ο πόλεμος δεν είναι ένα «παιχνίδι στρατηγικής». Πόλεμος σημαίνει οικογένειες να ξεκληρίζονται, πατρίδες να γίνονται στάχτη και παιδιά που δεν θα ξυπνήσουν αύριο.
Και όσοι νομίζουν ότι είμαστε ασφαλείς, ας το καταλάβουν καλά: Έναν πύραυλο δρόμο μακριά είμαστε.
Ως Νεολαία Οικολόγων, μα και ως Κύπριοι πολίτες, δεν μπορούμε να σιωπούμε μπροστά σε αυτό τον παραλογισμό.
Η Κύπρος δεν είναι ούτε ορμητήριο θανάτου, ούτε και πρέπει να γίνεται το «άλλοθι» κανενός πολεμόχαρου γενοκτόνου.
Το Ακρωτήρι είναι Κύπρος!
Η Δεκέλεια είναι Κύπρος!
Οι Βρετανικές Βάσεις δεν είναι τίποτα άλλο από σκουριασμένα απομεινάρια μιας αποικιοκρατίας που αρνείται να πεθάνει.
Είναι μια «νεοαποικιοκρατία» που κρατά τη γη μας όμηρο και μας βάζει στο στόχαστρο των πολέμων των άλλων.
Σε όλους εκείνους που επιλέγουν να εθελοτυφλούν για το «προσωπικό τους όφελος», "αγγαλιάζοντας" τον χθεσινό κατακτητή και ξεχνώντας την ιστορία μας, τους λέμε:
Σεβαστείτε επιτέλους την εδαφική ακεραιότητα της πατρίδας μας.
Η απόφαση/γνωμοδότηση του Διεθνούς Δικαστηρίου στην υπόθεση Chagos (Μαυρίκιος) κατέδειξε ότι η αποαποικιοποίηση δεν μπορεί να θεωρείται ολοκληρωμένη όταν διατηρούνται αποικιακά κατάλοιπα που παραβιάζουν την αρχή της αυτοδιάθεσης, ενώ η Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ κάλεσε το Ηνωμένο Βασίλειο να τερματίσει την αποικιακή του διοίκηση εντός συγκεκριμένου χρονικού πλαισίου.
Η Κυπριακή κυβέρνηση ειναι υπόχρεα και οφείλει να αξιοποιήσει αυτή τη δικαστική απόφαση που δημιουργεί ένα ισχυρό νομικό προηγούμενο.
Μέσα στον τόπο μας, δεν θέλουμε βάσεις θανάτου. Θέλουμε γέφυρες ειρήνης.
Θέλουμε μια Κύπρο ελεύθερη, πράσινη και αποστρατιωτικοποιημένη.
Ναι στην Ειρήνη! Όχι στον πόλεμο!
Ζήτω η Κύπρος!"
🇨🇾🌿🕊️
Stamos Papavasiliou
#Κύπρος #Ειρήνη #ΌχιΣτονΠόλεμο #Αποστρατιωτικοποίηση #Οικολογία #ΝεολαίαΟικολόγων #ΚίνημαΟικολόγων