09/01/2025
Έχουμε δεσμευτεί να λειτουργούμε με διαφάνεια, υπευθυνότητα και ουσιαστικό διάλογο ως Δημοτική Ομάδα. Οι δημότες δικαιούνται πλήρη και έγκαιρη ενημέρωση για όλα τα θέματα που τους αφορούν.
Συζήτηση για τον προϋπολογισμό του Δήμου #Αραδίππου - Μέρος 2 - Part 2
https://www.facebook.com/share/p/1DwLsTUc3s/
📢 Η τοποθέτηση της Δημοτικής Ομάδας του ΑΚΕΛ κατά τη συζήτηση για τον προϋπολογισμό του Δήμου Αραδίππου.
✌️Μέρος 2.
Ανάρτηση Απόσπασματος: Διαχείριση Εσόδων και Εξόδων
Συνεχίζοντας την παρουσίαση της τοποθέτησης της Δημοτικής μας Ομάδας στον προϋπολογισμό του Δήμου Αραδίππου για το 2025, δημοσιεύουμε ένα ακόμη απόσπασμα που αφορά τη Διαχείριση Εσόδων και Εξόδων του Δήμου μας.
Το απόσπασμα αναδεικνύει τις ανησυχίες μας και τις προτάσεις μας σχετικά με τα τέλη, τις φορολογίες και την υπηρεσία καθαριότητας, θέματα που επηρεάζουν άμεσα την καθημερινότητα και την οικονομική επιβάρυνση των δημοτών:
❗Διαχείριση Εσόδων και Εξόδων:
1️⃣Τέλη και φορολογίες: Σε σχέση με τη Διαχείριση Εσόδων και Έξοδων του Δήμου μας, η Δημοτική Ομάδα του ΑΚΕΛ έχει μελετήσει σε βάθος τον προϋπολογισμό και έχει καταθέσει συγκεκριμένες εισηγήσεις, απόψεις, ερωτήματα και προβληματισμούς. Επιμένουμε πως ο Δήμος οφείλει να διασφαλίζει τα έσοδά του χωρίς να επιβαρύνει άδικα τους δημότες μέσω υπερβολικών τελών ή φορολογίας. Απορρίπτουμε τη λογική του "φορολογώ για να λειτουργώ" και προειδοποιούμε ενάντια σε πρακτικές που εκθέτουν τον Δήμο μας και, κατ' επέκταση, τους δημότες μας.
Για παράδειγμα, το πρόγραμμα "Πληρώνω όσο Πετώ", το οποίο υποστηρίζουμε καθώς εναρμονίζεται με ευρωπαϊκές οδηγίες για τη διαχείριση αποβλήτων, αποτελεί ταυτόχρονα πρόκληση σε σχέση με τις χρεώσεις που πιθανόν να επωμιστούν οι δημότες. Ανησυχούμε για την αποτελεσματική εφαρμογή του, καθώς είμαστε ο μόνος Δήμος που το υιοθετεί αυτή τη στιγμή. Η επιτυχία του προγράμματος δεν πρέπει να συνεπάγεται αυξημένο κόστος για τους δημότες μας, ενώ το πάγιο τέλος πρέπει να είναι λογικό και ανταποκρινόμενο στις ανάγκες του προγράμματος. Είναι κρίσιμο να διασφαλιστεί ότι το πρόγραμμα θα βοηθήσει τους δημότες να εξοικονομήσουν χρήματα και δεν θα τους επιβαρύνει με επιπλέον έξοδα.
Παράλληλα, έχουμε έντονες ανησυχίες για το αν το πρόγραμμα μπορεί να πετύχει, δεδομένου ότι δεν θα εφαρμοστεί σε παγκύπρια βάση. Το προηγούμενο δημοτικό συμβούλιο είχε στηρίξει την εφαρμογή του προγράμματος υπό την προϋπόθεση ότι αυτό θα εφαρμοστεί σε παγκύπρια κλίμακα. Η περιορισμένη εφαρμογή του, μόνο στον Δήμο μας, ενδέχεται να προκαλέσει ανισότητες και να θέσει σε κίνδυνο την αποτελεσματικότητά του.
2️⃣Υπηρεσία Καθαριότητας: Επιπλέον, θεωρούμε ότι η υπηρεσία καθαριότητας πρέπει να είναι δημοτική, απαλλαγμένη από εξαρτήσεις από τον ιδιωτικό τομέα, ο οποίος στο παρελθόν απέτυχε να ανταποκριθεί, αφήνοντας τον Δήμο εκτεθειμένο σε περιβαλλοντικά και υγειονομικά ζητήματα. Το κόστος συνεργασίας με ιδιωτικές εταιρείες, που ξεπερνά το €1 εκατομμύριο ετησίως, αποδεικνύει ότι η δημιουργία δημοτικής υπηρεσίας περισυλλογής απορριμμάτων είναι επιτακτική ανάγκη.
Προτείνουμε τη σύσταση ad hoc επιτροπής για τη διεξαγωγή ολοκληρωμένων μελετών, που θα εξετάσουν τη βιωσιμότητα, το κόστος και τα οφέλη αυτής της πρότασης. Μια τέτοια κίνηση θα επιτρέψει στον Δήμο να αποκτήσει τον πλήρη έλεγχο των υπηρεσιών καθαριότητας, μειώνοντας τα μακροπρόθεσμα κόστη και εξασφαλίζοντας υψηλότερη ποιότητα υπηρεσιών για τους δημότες μας.
ℹ️ Υ.Γ.: Θα ακολουθήσουν και άλλες αναρτήσεις που θα καλύπτουν τα υπόλοιπα σημαντικά ζητήματα, όπως η τέλεση πολιτικών γάμων, οι χρεώστες του Δήμου, η βιοτεχνική περιοχή, η βιομηχανική περιοχή, οι αγροτικές ζώνες, οι γεωργοί και άλλα κρίσιμα θέματα που αναδείξαμε.
📌 Μείνετε συντονισμένοι!