11/05/2026
📢 VEDA MESAJI 📢
BAŞKONSOLOSUMUZ ÖZGÜR ULUDÜZ’ÜN VEDA MESAJI:
Değerli vatandaşlarım ve Türkiye Cumhuriyeti’nin Brezilya’da yaşayan dostları,
2024 Eylül ayında Sao Paulo’da başladığım görevimi, Angola nezdinde Türkiye Cumhuriyeti Büyükelçisi olarak atanmam nedeniyle tamamlamış bulunuyorum.
Brezilya’da ilki 2004-2009 arasında Brazilya Büyükelçiliğimizde, ikincisi de Başkonsolos olarak Sao Paulo’da olmak üzere iki dönem görev yapmış bir Türk diplomatı olarak, bu büyük, güzel ve dost ülkenin ülkemiz için taşıdığı önemin her zaman bilincinde oldum. Görevimi daha iyi yapabilmek için 2004 yılından başlayarak Portekizce öğrenimine ağırlık vermemin de atandığım dış temsilcilikler üzerinde büyük etkisi olmuş; 2014-2017 arasında Lizbon’da ve önümüzdeki günlerde başlayacağım Luanda’da görevlendirilmeme imkan tanımıştır.
Sao Paulo sadece Brezilya’nın değil, tüm Latin Amerika ve Karayibler Bölgesinin en büyük kenti, ekonomi, finans ve kültür gibi farklı alanlardaki dinamosudur. Atanmam nedeniyle toplamda 20 ay ile sınırlı kalan görev sürem boyunca bu önemdeki bir şehirde ülkemi olabildiğince iyi temsil etmek için büyük bir çaba gösterdim. Görev süremde hem vatandaşlarımıza, hem Brezilya ile iş ilişkisi bulunan şirketlerimize ve ülkemizle ilişkiler kurmaya çalışan Brezilyalı kurum ve kuruluşlara yardımcı olmaya, onları doğru yönlendirmeye çalıştım. Aynı şekilde, bu şehirde görev yapan yabancı diplomatlar dahil şehrin idari, kültürel ve ekonomik yapısı içerisinde yer alan tüm önemli kurum ve kuruluşlar nezdinde aktif ve görünür bir çalışma düzeni oturtmaya özen gösterdim. Temaslarımın ve kurduğum tanışıklıklar ağının benden sonraki dönemde Başkonsolosluğumuza, Büyükelçiliğimize, kurum ve kuruluşlarımıza ve burada yaşamlarını sürdürecek olan tüm vatandaşlarımıza faydalı olmaya devam etmesini diliyorum.
Görev süremde Başkonsolosluğumuz nezdinde bir Kültür ve Tanıtma Ataşesinin, tüm Güney Amerika’dan sorumlu kapasitede çalışmalarına başlaması önemli bir gelişme oluşturmuştur. Keza, Türkiye Maarif Vakfı Brezilya’daki ilk okulunu Santa Catarina eyaletinin başkenti Florianopolis’te açmak için hazırlıklarında son aşamaya gelmiştir. Son olarak, uzun süredir sürüncemede kalan, Yunus Emre Türk Kültür Merkezi’nin Sao Paulo’da açılması çalışmalarında, Büyükelçiliğimizin, Brezilya makamlarının ve ilgili tüm kurumların destekleriyle, mutlu sona ulaşılmış ve Brezilya’da bize ait ilk kültür merkezi 7 Mayıs 2026 tarihinde açılmıştır.
Brezilya ile ülkemiz arasındaki ilişkilerin, kurulan yeni altyapı ve gelişme yolundaki ilişkiler ağının neticesinde, mevcut seviyesinin çok ötesine ulaşacağına olan inancım tamdır.
Vatandaşlarımızın ve ilgili tüm kurumlarımızın bana, benden önceki Başkonsoloslara ve diplomatlara olduğu gibi benden sonra geleceklere de bu yolda destek vermelerini ve faaliyetlerimize katkıda bulunmalarını ümit ediyorum. Sao Paulo’da Türkiye Cumhuriyeti’nin yetkili kurumlarının gerçek ve ehil temsilcilerinin varlığının bugüne kadar hiç olmadığı bir seviyeye gelmesi bizleri atalete asla sürüklememelidir; zira, ülkemizin başarılarını görünmez ve değersiz göstermeye çalışan çevreler maalesef burada da mevcuttur ve bu çabalarından vazgeçeceklerini beklemek için bir neden bulunmamaktadır. Bu çevrelerin çabalarını etkisiz kılmak ise sadece biz diplomatların değil, ülkesine sevgi ve bağlılık hisseden tüm vatandaşlarımızın sorumluluğundadır. Bizler bu yönde çalışmaya yılmadan, sabırla devam edeceğiz ve ülkemizi layık olduğu, Ulu Önder Atatürk’ün bir asır önce muştuladığı seviyeye getireceğiz.
Brezilya’ya veda ederken, görev süremde bana destek olan Sayın Brazilya Büyükelçimiz Halil İbrahim Akça’ya, Büyükelçiliğimiz mensuplarına, Dışişleri Bakanlığımızın ilgili birimlerine, çalışmalarının olumlu etkilerinden bizzat faydalandığım selefim tüm Başkonsoloslara ve özellikle de olağanüstü özveri ve adanmışlıkla görevlerini yürüten tüm mesai arkadaşlarıma içtenlikle teşekkür etmeyi borç biliyorum.
Sağlıcakla kalın.
Özgür Uludüz
Türkiye Cumhuriyeti Sao Paulo Başkonsolosu