02/06/2026
Raadslid Natalie Moens (Vooruit) pleitte in de gemeenteraad van Grobbendonk voor de invoering van de Mobio-kit 📲, een mobiele oplossing om identiteitskaarten aan huis te vernieuwen voor minder mobiele inwoners 🏠.
De meerderheid zag echter meer nadelen dan voordelen ❌ en besliste om het systeem niet in te voeren.
Als alternatief wordt verwezen naar dienstverlening in Bouwel 📍 en het gemeentelijk busje 🚌.@@
Raadslid Natalie Moens (Vooruit) heeft tijdens de gemeenteraad in Grobbendonk tevergeefs gepleit voor het in gebruik nemen van de zogenaamde Mobio-kit. Volgens schepen Martine Taelman (GiB) wegen de voordelen niet op tegen de nadelen. Het systeem komt er niet.