12/06/2026
I veckan hade jag möjlighet att delta i European Sustainable Energy Week EUSEW, ett årligt event med fokus på energifrågor. Konferensen samlar beslutsfattare, forskare, företag, civilsamhälle och ledare för att diskutera framtidens hållbara energilösningar. Årets tema var ren energi, konkurrenskraft och energitrygghet– några intensiva men väldigt givande dagar. ♻️☀️
Konferensen bjöd på många intressanta sessioner, bland annat om ”Rethinking EU energy governance in the next decade”, ”Governance 2.0 for the post‑2030 Energy Union” samt samtal kring ”Sustainable and domestic biogas and biomethane in the EU – from production potential to scaling market uptake”.
Det var värdefullt att ta del av både ny kunskap och aktuella perspektiv, samtidigt som dagarna fylldes av givande diskussioner, mingel och nätverkande med engagerade människor från olika delar av Europa. 😁🗣️🇪🇺
En inspirerande mötesplats som verkligen visar kraften i kunskapsutbyte och samarbete.
Alltid lika trevligt – och lärorikt!