16/05/2026
Ortalama 20 bin ile 22 bin arası
“Amerikalılar çalışkan bizimkiler tembel” diyen Bilal Erdoğan’a duyurulur:
Emeklilerin yüzde 75’i, 24 bin 500 lira altında aylık alıyor!
Hayatları boyunca emekleri sömürülen, devlete vergilerin ödeyen ve emekli olan yurttaşlarımız bugün kapitalist düzenin ceremesini en çok çeken kesim halindedir.
Bugün emeklilerin yüzde 47'si 19.500-22 bin lira arasında aylık alıyor, yüzde 65'i 22 bin lira altında aylık alıyor. 24 bin 500 lira ve altında aylık alanların oranı yüzde 75!
Bu rakamlar eşitsizlikler üzerine bina edilen sömürü düzeninin ve yeni rejimin en açık yüzüdür. Otellerde ya da sokaklarda yaşamak, çöplerden artık ürünleri toplamak, yaşamlarının son dönemlerinde rahat ve mutlu bir şekilde yaşamak varken sokaklarda ölümü beklemek zorunda kalan emeklilerin bu düzenden alacağı vardır.
Zamanında simit çay hesabı yaparak o dönemin iktidarlarını eleştiren bugünün Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın o hesaplarının yerinde yeller esiyor. Onun yerinde artık emeklileri hakir gören, onlara tembel diyerek aşağılamaya çalışan, Amerikalıları bize örnek gösteren, emeğini satarak geçinmek zorunda kalmanın ne olduğunu dahi bilmeyen ve artık zengin sınıfların bir mensubu olduğu alenileşen Bilal Erdoğan’ın söylemleri almıştır.
Emeklilerin bu düzenden alacağı vardır. Emeklilerin bu düzende hakkı vardır.
Yalancıların, talancıların ve haramilerin düzenine mahkûm değiliz. Ülkemizin tüm yurttaşları gibi emekliler de insanca bir yaşam için eşitlikçi bir düzen içerisinde yaşamayı hak etmektedir.
İşte bunun için bu düzen değişmeli, sömürü düzeni yıkılmalıdır.