Hayat Tecrübeleri Ve Öneriler

Hayat Tecrübeleri Ve Öneriler Hayatımızdaki olumlu olumsuz tüm tecrübelerimizi birbirimizle paylaşıp ders çıkarmak ve ibret almak için bizi takip edin.

16/06/2025
12/02/2024

Büyümek Hepimizi İncitti...

11/02/2023

Şimdi anladık mı aslında evimizin çok küçük olmadığını, yada çok soğuk olmadığını, yattığımız yatağın, üstümüzdeki yorganın markasının çokta önemli olmadığını, yada yediğimiz yemeğin tuzunun salçasının etinin sebzesinin az yada çok olmasının çok önemli olmadığını,yemeğimizi beş on dakika gecikmesinin önemsizliğini, ballandıra ballandıra anlattığınız telefonunuzun, arabanızın markasının, yazlığınızın, zenginliğinizin çok önemli olmadığını, yada milyonlarca liraya aldığımız konutun belkide mezarımız olabileceğini, üstünüzdeki montun, ayağınız üşümesin diye bir köşede duran battaniyenin kıymetini, sıcak bir çayın, çorbanın ekmeğin nasılda kıymetli olduğunu, yada kalbini kırdığınız bir insanın gönlünü almaya vaktiniz olamayacağını, kaçırdığınız trenin, vapurun dolmuşun arkasından telaş yapmamanın ne kadar gereksiz olduğunu, nerede nasıl yattığınızın değilde, nerede nasıl, yada ne halde uyanacağınızı, yada uyanamayacağınızı, üzerinizde uyuduğunuz yorganın, yerine, moloz yığınlarının altında kalabileceğinizi, bu afetler, felaketler, hep ders olmalı, unutulmamalı, zenginliğin, malın mülkün makamın emanet olup İNSANLIĞIN kalıcı ve gerekli olduğunu.Sevdiklerinizin kıymetini bilin kalbini kırmayın, yediğinizi içtiğinizi israf etmeyin, emanet olan hayatımızı, canımızı, ne zaman nerede teslim edeceğimiz belli değil .

UMREYedinci kez umreye gitmenin telaşında ve heyecanında olan bir arkadaşımla biraz hasbihal ettik bugün dostlar !!!Eşi,...
26/10/2022

UMRE
Yedinci kez umreye gitmenin telaşında ve heyecanında olan bir arkadaşımla biraz hasbihal ettik bugün dostlar !!!
Eşi, kızı ve küçük torunuyla birlikte gideceklerinden falan bahsederken,"maliyet olarak ne kadar tutuyor bu umre ziyaretin" diye sordum.
Tur şirketine ödenen miktar ile ordaki harcamalarıyla birlikte 60 bin lira gibi bir rakamdan bahsetti.(kendisi löküs hacılardandır)
Gel dedim sana nafile umre sevabının elli katında sevap kazandıracak bir öneride bulunayım hacı kardeşim"..
Nedir dedi..
Çıkalım seninle birlikte..
Divanlı, kayabaşı, duraklı, çiçekli, haydarlı, kuyucak, şekerli, ekmekçi mahallelerini gezelim.
Hani bu mahallelerde küçük küçük bakkalar olur ya..bu bakkalların hepsinin veresiye defterleri olur ya..
O mahallelerde yaşayan garib gurebanın borçlarının kabardığı, o borçlarını ödiyemedikleri için ekmek bile almakta zorlanan fakir fukaranın borçlu olduğu veresiye defterleri var ya..
Hadi gidelim bu bakkallardan veresiye defterlerini satın alalım.
Hem o fakirlerin borçları bitsin.
Hem o bakkalların bükülen belleri doğrulsun..
Hem ekonomiye katkı sağlansın.
Hem o garib gurebanın yüzleri gülsün..
Bak bu parayla rahat 15-20 bakkalın veresiye defterini alabiliriz.
Düşünki evinde pirinci şekeri bitmiş ama borcu olduğu için bakkaldan veresiye istemeye cesaret edemiyen bir annenin, bakkala girdiğinde bakkal amcanın "kızım..borcunuzu bir hacı bey kapattı..borcunuz yok..ne istiyorsan alabilirsin" dediğinde o annenin heyecan ve sevincini..
Şu kış gününde ne büyük bir hayır etmiş olursun ki elli umre değil beşyüz umre sevabı kazanırsın...
Ne dersin....

Cevab veremedi hacı efendi kardeşim dostlar...
Düşündü taşındı ofladı pufladı...
Mırın kırın..kem küm...hıg mıg...

İkram ettiği çayı bile yarım bırakıp çıktım gittim yanından..

Aaahhhhh müslümalık aaahhhh...
Garib gurebanın gönlünü feth etmenin sevabını unutan müslümanlık aahhhh..
Bir yetimin yüzünü güldürmenin Allah katındaki ecrini unutan müslümanlık...

Daha bu müslümanlar niye iflah olmuyor diye yakınıp duralım bizler... vesselâm..

15/09/2021

BİRAZ TEBESSÜM 🙂

MUTLU EVLİLİĞİN SIRRI

Kahvede sohbet eden adama arkadaşları:
''Senin aile yaşantına hayranız, eşin ve çocuklarınla çok mutlu bir yaşantın var.
Karının bir dediğini iki etmiyorsun.
Bu mutluluğunun sırrını bize de anlat yoksa pısırık olduğunu düşüneceğiz.'' derler.
''Kısaca anlatayım..'' der adam.
''Düğünümüz bittikten sonra karım kendi atına, ben de kendi atıma bindik evimize doğru gidiyoruz.
Benim bindiğim atın ayağı takıldı ve sendeledi. Karım eğildi ve benim atıma 'Bir' dedi.
Biraz daha ilerledik ve benim atımın ayağı tekrar takılıp tökezlediği zaman eşim tekrar eğilip atıma 'İki' dedi.
Az sonra atım tekrar aynı şekilde tökezleyince eşim atından indi ata 'Üç' dedi ve çeyizinden tabancasını çıkartıp atımı alnından vurdu. Ben şok olmuştum...
Eşime bir hışımla çıkıştım ''Yazık değil mi, atı neden vurdun kadın, manyak mısın sen?'' diye bağırdım...
Karım arkasını döndü ve bana 'Bir' dedi.
Ve o günden sonra karımın bir dediğini iki etmedim.☺️☺️

31/03/2021

Arkadaşım maaşını almış yapacağı ödemelerin listesini hazırlıyordu;
- Çocukların okul taksidi:. 500 ₺
-Gıda giderleri: 900₺
-Anneme: 200₺
-Babama: 200 ₺
Gözüm gayr-i ihtiyari listeye ilişti.Anne ve baba kelimelerini görünce:"senin annen de baban da yıllar önce vefat etmedi mı" diye sordum.
Arkadaşım:" evet" deyince -peki bu listeye niçin onları da yazdın ,dedim
Arkadaşım tebbessüm etti
-Evet, onlar yıllar önce vefat ettiler ama kalbimde yaşamaya devam ediyorlar ve her zamankinden daha fazla bana muhtaçlar,onlar için sadaka vermeyeyim mi? dedi.
Bu hassasiyet karşısında dehşetle irkildim, kendimden utandım ve anladım ki;
Evlatlar olarak anne babalarımıza karşı vazifelerimiz vefatlarından sonra da biz ölünceye kadar devam eder.

15/03/2021

Her güne bir söz.

"KÖLE VİRÜSÜ" MÜ?

1 yıl şöyle geçti:
Fabrika çalıştı, lokanta kapandı.

Otel açıktı, cafe kapalı.

Turistler maskesiz gezdi, bizler maskeyle...

Otobüs firmaları yarı yarıya düştü uçaklar full uçtu

Kalburüstünün cenazesi lebabep iken, garibanın cenazesi 30 kişiyle sınırlandı

Uludağ, Erciyes'te maskesiz tatil vardı, fakire misafirliğe gitmek yasaktı

Zincir marketler her gün açıktı, küçük esnaf ve pazarlar h. Sonu kapalıydı

Camiiler kapandı, AVM'ler açıktı

Müslüman Hacca, Umreye gidemezken, Papa Suriye'ye geldi

Evde aynı yatakta yatan karı koca özel otoda maske taktı

Dünyada bir tane devlet başkanı veya ünlü ölmedi, 16 hapı yutarlar kalp krizinden öldü

Maske, mesafe, hijyenle başladı, hes, aşı, çiple devam ediyor

CAVİT geldi, grip gitti

Liste uzar gider...
CAVİT bahane ANAYASAL HAKLARIMIZIN ELİMİZDEN ALINMASI ŞAHANE!!!
Nazmiye Gülbaş

“Avrupalı 30 m2 dairede yaşar,bütün dünyayı gezer,vizyonu genişler...Bizim evlerimiz maşallah yayla gibi,çoğumuz değil d...
27/11/2020

“Avrupalı 30 m2 dairede yaşar,
bütün dünyayı gezer,
vizyonu genişler...
Bizim evlerimiz maşallah yayla gibi,
çoğumuz değil dünyayı,
kendi ülkemizi bile gezmemişiz görmemişiz.
En büyük hayalimiz mobilyalarımızı yenilemek,
arabamızda cep telefonumuzda bir üst modele geçmek.
Sizin hiç her şeyini satıp savıp dünyayı gezmeye çıkan bir yakınınız oldu mu?
benim olmadı.
Yılbaşı çekilişleri öncesi ‘büyük ikramiye’ ile ilgili sokak röportajlarını bir izleyin lütfen, insanlarımızın hayallerini dinleyin
‘Daha büyük bir ev,
son model araba,
onu alırım,
bunu alırım v.s.’
Bir tek kişi de çıkıp, parayı kapıp dünyayı gezerim demez.
Daha hayal kurmayı bile bilmiyoruz biz.
Kendi yarattığımız konforlu hapishanelerde yaşamak,
son model arabaya binmek,
yeni mobilyalar almak bizim hayalimiz bu.
Çünkü hayatları boyunca ev araba taksiti ödeyen,
hiç çılgınlık yapmamış,
hayal kurmaya kalksak

‘başımıza icat çıkarma’
diyen ebeveynlerle büyümüşüz biz...”

18/10/2020

Efendimizin ﷺ teşrifi ile dünyanın yaşanılabilen bir yer olduğu Rebiülevvel ayındayız... Efendimiz buyuruyor ki;

"Kim bu aya girdiğini birbirine haber verirse onu cennetine alması için kıyamete kadar dua edeceğim." 🌹

SADAKA PARASI AYIR❗Adam arkadaşının yanında, aldığı maaşını hesaplıyordu:- 200 elektrik - 100 su - İnternet, doğalgaz vs...
25/09/2020

SADAKA PARASI AYIR❗
Adam arkadaşının yanında, aldığı maaşını hesaplıyordu:
- 200 elektrik - 100 su - İnternet, doğalgaz vs. derken anneme 50 - babama 50 deyince, arkadaşı:
- Annen baban geçen sene vefat etmemiş miydi?! deyince,
- Kardeşim, onların şu anda bana hayattakinden daha çok ihtiyaçları var. Ben maaşımı alır, almaz hemen hesabımı yaparım ve düzenli olarak onlara da her ay bütçeme göre para ayırır, onlar adına sadaka olarak veririm, dedi.🌼
-------------
Onların üzerimizdeki hakkı o kadar büyük ki, vefat edince de bitmez. Sen de her ay bütçene göre onlar için sadaka parası ayır.Hele ki Allah rızası için yakın akraba vd konu komşuyu koruyup kollayalım. Unuttuk birbirimizin ahvalini..😔😔

Muhtemelen 1930-1940 lı yıllara ait bir fotoğraf. Pantolonda kaç yama var ama gayet rahat bir şekilde stüdyoda fotoğraf ...
22/09/2020

Muhtemelen 1930-1940 lı yıllara ait bir fotoğraf. Pantolonda kaç yama var ama gayet rahat bir şekilde stüdyoda fotoğraf çektiriyor, pantolonundaki yamalardan ve üst başının çok düzgün olmadığından hiç utanmıyor.

O zamanlar utanma duygusu yok muydu? Vardı tabii ki.. Hem de bugünlerden çok daha yaygın ve muhafazakâr bir utanma duygusu vardı ve hayâ denirdi o duyguya.

Lâkin bugünün utanma duygusu ile o günlerin hayâsı değer yargıları açısından çok farklıydı.

O yıllarda hırsızlıktan , yalan söylemiş olmaktan , rüşvet almaktan hayâ duyulurdu, ar edilirdi. Namuslu adamın elbisesinin yamasından utanılmazdı.

Şu anda ise ahlâk değer yargıları değişti, daha da doğrusu ahlâk kavramı yok oldu gitti. Şimdi fakirlikten utanılıyor da namussuzluktan hiç utanılmıyor..!

ALINTI

Address

Mimar Sokak
Inegol
16400

Website

Alerts

Be the first to know and let us send you an email when Hayat Tecrübeleri Ve Öneriler posts news and promotions. Your email address will not be used for any other purpose, and you can unsubscribe at any time.

Share