21/02/2026
Değerli Meslektaşlarımız,
Harita ve Kadastro Mühendisleri Odası Ankara Şubemizin 10-11 Ocak 2026 tarihlerinde yapılan 17. Olağan Genel Kurulu ve seçimleri üzerine değerlendirmemizi sizlerle paylaşmıştık. Değerlendirmemizde özetle; odamızın 72 yıllık sürecinde hem mesleki hem de toplumsal ve sosyal alanda oluşturulan birikimlerle yaratılan sürecin gölgelenmeden, gerisine düşülmeden ve zedelenmeden sürdürülmesinin gerekliliğine vurgu yapılarak, gelişmiş çağdaş demokrasilerde katılım, öneri, eleştiri, katkı vb. nin sunulmasının her daim aydınlık ve güzel yarınlar için önemli değerler taşıdığı hususların altı çizildi.
Biliyoruz ki hukukun üstünlüğü, haklar ve özgürlükler demokrasinin temel ilkeleri arasında yer almaktadır. Demokrasinin içselleştirilmesi demokratik kurum ve kuruluşlarda bir lütuf değil beklenen bir durum ve zorunluluktur.
Önceki açıklamalarımızda da ifade edildiği üzere emeğin yüce bir değer olduğuna inanıyor ve savunuyoruz. Oda emekçilerinin çeşitli gerekçeler adı altında işten çıkarılmasına, işsiz bırakılmalarına karşı duruyoruz. Son iki yılda işsiz bırakılan oda çalışanı emekçilerin sayısı İzmir şube büro çalışanının da bu hafta işten çıkarılması ile 10’a yükselmiştir.
Diğer taraftan HKMO İl Temsilciliklerine yapılan atama ve görevlendirmeler Oda yönetmeliği kapsamında yürütülmesi gerekliliği tartışmasızdır. Ancak HKMO Ankara şubesi seçimlerinde mavi listenin delege listesinde yer alan Bolu İl Temsilcisi ve İl Temsilci yardımcısı meslektaşlarımız oda yönetmeliğe aykırı bir şekilde hiçbir gerekçe belirtilmeden seçimden kısa bir süre sonra görevden alınmışlardır.
Toplumcu, demokratik düşünce ve irade oluşumuna aykırı, katılımcı anlayıştan yoksun bir yaklaşımla Bolu İl Temsilcisi ve İl Temsilci yardımcısı arkadaşlarımızın keyfi olarak görevden alınmalarını reddediyor ve kınıyoruz.
TMMOB ve Odalar kuruluş yılı olan 1954 den günümüze her platformda demokrasi, haklar ve özgürlükleri savunarak demokratik kamu kuruluşu niteliğini tarihine yazdırmıştır. Bu tarih geriye düşmeyecek ve geliştirilecektir. Ben yaptım oldubitti yaklaşımı demokrasi, haklar ve özgürlüklerin gelişmesine katkı sağlamayacağı açıktır.
Saygılarımızla..