18/06/2026
☀️ Sommarlov! ☀️
Nu ekar även Tegnérskolans lokaler tomma på vuxna röster. Nåja – några tappra elever och personal finns fortfarande kvar och kämpar på med sommarskolan.
Efter ett lyckorus av Grundent och skolavslutning fick även personalen möjlighet att runda av läsåret tillsammans.
Först blev det lite volleybollträning inför vinterns turnering innan bussen tog en stor del av personalen till Näset och Monicas fantastiska hem. Där bjöds det på mingel, härliga samtal och roliga utmaningar i olika lekar innan rektor Calle avtackade Jan, Monica, Ove och Maggan, som nu avslutar sitt sista läsår och går vidare mot pensionärslivet. Fina tal hölls och applåderna ville aldrig ta slut! 👏
Efter detta fick pensionärerna åka fyrhjuling medan resten av gänget fick färdas vidare i en lite lyxigare variant av boskapsvagn till Botilda. Det enda som saknades var en maffig ljudanläggning, det tyckte iallafall Olga. Där väntade god mat och quiz i “Alla mot Alla”-anda innan bussen tog oss tillbaka till Säffle igen.
Vi vill passa på att tacka för läsåret 25/26 och önska alla elever varmt välkomna tillbaka i augusti 🌞
Trevlig sommar och glad midsommar