28/05/2026
👎🏻
Det är fult att ljuga!
Med anledning av det blad Hyresgästföreningen Strängnäs nu sprider i alla hyresgästers brevlådor. Dessa lögner var uppe på tapeten redan 2018 och vi står fortsatt stadigt i vår åsikt.
"Vi har varit väldigt tydliga med det hela tiden, även om det blev en stor fråga i valet 2018, när man påstod att SD vill ha marknadshyror. Det har vi aldrig sagt och det är inte heller något vi vill införa.
Varför vill ni inte ha det?
Vi gillar det system som vi har. Alltså att den som bor i fastigheten ska förhandla med den som äger fastigheten. Den förhandlingssituationen vill vi ha kvar. Fastighetsägaren kan inte fritt sätta hyror hur som helst, det är grunden i det svenska systemet".
https://www.hemhyra.se/nyheter/sverigedemokraterna-vi-kommer-inte-att-medverka-till-att-marknadshyror-infors/