2011 var starten för vår nostalgiträff där alla med äldre bilar, traktorer, entreprenadmaskiner, motorcyklar, mopeder, snöskotrar, motorsågar, stationära motorer m.m. är välkomna att ställa ut. Enkelheten är mottot och observera att fordonen inte behöver vara renoverade eller fungerande. Allt från orörda dammiga "ladugårdsfordon" till blanka, helrenoverade rariteter är välkomna. Ett tillfälle att
träffas och ha trevligt, minnas och lyssna på motorljud från förr. Ursprunget till träffen är att vi 2011 tyckte att det var dags att plocka fram alla de fordon som står och "samlar damm" i många garage och uthus och visa upp dom för allmänheten. fotbollsplanen i Uttersjön där det är gott om plats för både utställare och besökare. Det är gratis att både ställa ut och att komma och titta. Föranmälan från utställare uppskattas men du kan även komma spontant. Skriv gärna några rader på ett blad med t ex fordonets årsmodell, data och historik som placeras på fordonet när den parkerats. Det har uppskattas av besökarna vid våra tidigare träffar. Under dagen även loppis. Servering av fika och hamburgare
Arrangör, Uttersjöns byaförening
Har du några frågor kontakta Emil Andersson 070-6531066, [email protected] eller Göran Eriksson 073 8330029 , [email protected].