شاهین شهر

شاهین شهر چو ایران نباشد تن من مباد

  چیست‼️اتحاد سه ایدئولوژی ارتجاعی  #قوم‌گرایی،  #مارکسیسم مبتذل و  #امت‌گرایی برای ویرانی ایران با همکاری  #آمدنیوزاسم ...
23/07/2018

چیست‼️

اتحاد سه ایدئولوژی ارتجاعی #قوم‌گرایی، #مارکسیسم مبتذل و #امت‌گرایی برای ویرانی ایران با همکاری #آمدنیوز

اسم رمز تجزیه: #فدرالیسم


مطلب کوتاه و ارزشمندی که بهرام روشن ضمیر در پاسخ به حمله های جاهلانه و غیرمنطقی عده ای به اصطلاح روشنفکر به واژه آریایی ...
03/11/2015

مطلب کوتاه و ارزشمندی که بهرام روشن ضمیر در پاسخ به حمله های جاهلانه و غیرمنطقی عده ای به اصطلاح روشنفکر به واژه آریایی مدتی ست از در رسانه های مختلف جریان دارد
پیشنهاد می شود این متن را حتما بخوانید
"ما آریایی هستیم؟ عرب نمی‌پرستیم؟"

این حجم دشمنی با واژه "آریا" و "آریایی" را نمیفهمم.
از فریدون جنیدی بگیر که می‌گوید، این واژه جعلی و مال 150 سال اخیر است. بی‌آنکه نظری به نوشته‌های بیستون و نقش‌ رستم با 2500 سال پیشینه انداخته باشد.
تا هما ارژنگی بعد از سرودن "یلدا، هزاران ساله جشنی آریایی" آنرا اصلاح کرد و واژه آریایی را به "ایریایی" تغییر داد.
و از هادی خرسندی که در مصاحبه‌ای از سرودن مصرع "یادگار پاک قوم آریاست" (که با صدای داریوش جاودانه شد) ابزار پشیمانی کرد.
تا دانش‌آموختگان تاریخ و باستانشناسی و زبانشناسی در مقاطع بالا، که هرگونه اشاره به آریایی بودن را غلط و نژادپرستی می‌د‌انند.
الان چه کار کنیم که ما را در گور هیتلر نگذارند؟ و گناهان نازی‌ها را در کارنامه اعمال ما ننویسند؟ اوستا را ممنوع‌الچاپ کنیم و یا واژه آئریاناوئیجه را در آن سانسور کنیم؟ تکذیب کنیم که داریوش در نقش‌ رستم و بیستون گفته: "من از تخمه آریایی‌ام" یا گفته "به زبان آریایی نوشتم"؟ نوشته‌های پارتی (آریان‌شَتر = آریان‌شهر) و پارسیک (ایران‌شَتر = ایران‌شهر) سنگ‌نوشته‌های 1800 ساله را با دینامیت منفجر کنیم؟
خب، با "ایران" چه کنیم؟ با نام کشورمان؟
مگر این ایران، همان نامی نیست که وقتی در ترجمه‌ی Persia بنویسیم "پارس"، زمین و زمان، روشنفکر و عامی آن را فریاد میزنند، تا مبادا پان‌‌فارس و شوینیست به نظر برسیم؟
خب، این "ایران" هم که "جمعِ ایر" است: ایر + آن. و ایر کوتاه شده‌ی همان آئیریای پارسی باستان است. اگر "آریا"، نژادپرستی‌ست، خب نام کشورمان را باید عوض کنیم! چه بخواهیم، چه نخواهیم نام کشور ما همچون نام بسیاری از کشورها (انگلیس، آلمان، فرانسه، ترکیه، عربستان، اسلواکی، بلغارستان، یونان و بیشتر جمهوری‌های شوروی سابق)، نه جغرافیایی، بلکه دقیقا قومی - نژادی است.
اگر راهی برای گریز از ایران نیست، چطور آگاهان به تاریخ و زبان‌های باستانی، می‌توانند واژه‌ی آریایی را طرد و مسخره کنند؟!
در پاسارگاد، یک حرکت احمقانه در سجده بردن بر آرامگاه کورش انجام شده. که ریشه در خوی مذهبی و اخلاق بردگی و بندگی مردم دارد. ولی شعار "ما آریایی هستیم، عرب نمی‌پرستیم"، دقیقا چه ایرادی دارد که من نادان که هیچ از تاریخ ایران، هیچ از تاریخ اروپا و مطلقا هیچ از زبان و فرهنگ و دین نمی‌دانم، متوجه نمی‌شوم و دوستان متوجه می‌شوند؟

ما آریایی هستیم‌اش، غلط است؟ طبق کدام سند تاریخی و زبانی؟
عرب‌نپرستیدن کار غلطی است؟ عرب‌پرستی درست است؟ طبق کدام فلسفه؟

تفکر نژادی را کسی که خود را ادامه‌‌ی داریوش و اردشیر بابکان می‌داند، ندارد. چه، هرکسی با کمترین بهره‌ی هوشی و دانایی، می‌داند که اردشیر واقعا از تخمه‌ی کیانیان (هخامنشیان) نبود و سلسله‌های پس از اسلامی واقعا از تخمه‌ی ساسانیان (آنگونه که ادعا داشتند) نبودند و ما هم از تخمه‌ی هیچکدام اینها نیستیم. این تعبیر، هویتی است، نه نژادی. همچنانکه متعصب‌ترین اشراف انگلیس و فرانسه هم هرگز نخواهند توانست خود را به بزرگان 1000 سال پیش برسانند. پس تفکر نژادی را علاقه‌مندان به هویت کهن ایران ندارند.
تفکر نژادی را دقیقا، کسانی دارند که به محض شنیدن واژگان کوروش، داریوش، آریا، زرتشت و ایران باستان، به یاد ژنتیک و Race میوفتند.
می‌دانیم که حتا واژه "نژاد" فارسی هم معادل Race نیست.
"نژاد" در فارسی برابر با descent /pedigree /phylum است. و ما از سر کمبود واژه به Race هم می‌گوییم "نژاد".

🌾🍂🌾🍂🌾🍂🌾🍂🍂🌾کانال 🔆📆 ایرانشناسی 📆 🔆موضوع:  #ایران  #تاریخ  #رویداد  #اخبار  #نقد  #ادبیات  #فرهنگی  #هنر  #زبانشناسیتوضیحا...
01/10/2015

🌾🍂🌾🍂🌾🍂🌾🍂
🍂🌾
کانال 🔆📆 ایرانشناسی 📆 🔆
موضوع: #ایران #تاریخ #رویداد #اخبار #نقد #ادبیات #فرهنگی #هنر #زبانشناسی
توضیحات:
با هدف معرفی آثار ایرانشناسان ، مقاله ، معرفی کتاب، نشست ها و همایش های ایرانشناسی ، کلاسها ، بررسی و نقد ، در حوزه تاریخ ، باستانشناسی ، زبان شناسی ، ادبیات ، فلسفه ، فرهنگ و هنر فعالیت می کند

👇👇👇
https://telegram.me/iranshenasi

کانال 📚 شاهنامه 📚
موضوع: #ایران #شاهنامه #ادبیات #فرهنگی #هنر
توضیحات:
داستان, اشعار, تفسیر, شاهنامه خوانی ، زندگینامه فردوسی و شخصیت های #شاهنامه توسط اساتید و فرهیختگان همراه با آخرین آثار علمی و پژوهشی شاهنامه پژوهان
بهمراه معرفی کلاسهای شاهنامه خوانی در سراسر ایران زمین
اگر میخواهی از این اثر بیشتر بدونی این کانال رو دنبال کن
👇👇👇
Telegram.me/iranname

🌾🍂
🍂🌾🍂🌾🍂🌾🍂🌾

دارند چهارگوشه کشور را بهم می ریزند.سازمان تبلیغ قدرتمندی بسیج و مسلح شده و زیر سایه فرماندهی پیدا و پنهان عاصفه الحزم ق...
11/05/2015

دارند چهارگوشه کشور را بهم می ریزند.سازمان تبلیغ قدرتمندی بسیج و مسلح شده و زیر سایه فرماندهی پیدا و پنهان عاصفه الحزم قرار دارد. از مدتها پیش دستهای بیرونی با استفاده از ناکارآمدی و مشکلات داخلی به دنبال آتش افروزی بودند. شبکه عربی و عاصفه الحزم پشت جنگ روانی و شبکه مجازی و تویت های خبر رسان از اوضاع ایران قرار دارد.دستور ساخت هشتگ " " صادر شده است.حوادث مهاباد و بلوچستان به زبان عربی بازتاب داده می شود.الجزیره نیز از این هشتک و تحرک رسانه ای و مجازی خبر داد.
http://www.aljazeera.net/news/reportsandinterviews/2015/5/10/-%D8%A5%D9%8A%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AA%D8%B4%D8%AA%D8%B9%D9%84-%D8%A8%D9%85%D9%88%D8%A7%D9%82%D8%B9-%D8%A7%D9%84%D8%AA%D9%88%D8%A7%D8%B5%D9%84-%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AC%D8%AA%D9%85%D8%A7%D8%B9%D9%8A

دشن ناشطون وسماً (هاشتاغ) حمل عنوان "إيران تشتعل"، تناقلوا خلاله صوراً ومقاطع فيديو للاضطرابات التي تشهدها مدينة مهاباد الإيرانية، على خلفية انتحار فتاة كردية عقب تعرضها لمحاولة اغ**اب.

فردوسی٬ سلماس و هویت تاریخی ایرانگاهی لازم است که یک تاریخدان که کارش بررسی اسناد و مدارک می باشد و از افراط و تفریط دور...
02/03/2015

فردوسی٬ سلماس و هویت تاریخی ایران

گاهی لازم است که یک تاریخدان که کارش بررسی اسناد و مدارک می باشد و از افراط و تفریط دوری می کند درباره مساﺌلی که در کشور می گذرد نیز نظر دهد و آنچه را به نظر نادرست می بیند متذکر شود. اخیرا در شهر سلماس مجسمه فردوسی٬ سراینده شاهنامه را از میدانی که به نام او بوده برکنده و به مکان دیگر برده اند. شهرداری سلماس برای این جابجاﺌﻰ دلیلی ذکر نکرده اما خوشبختانه دست اندرکاران دولت متوجه این خطا شده اند و دستور داده اند که مجسه به مکان خود بازگردانده شود و میدان به نام سراینده طوس باقی بماند.
http://tourajdaryaee.tumblr.com/post/112428513531

گاهی لازم است که یک تاریخدان که کارش بررسی اسناد و مدارک می باشد و از افراط و تفریط دوری می کند درباره مساﺌلی که در کشور می گذرد نیز نظر دهد و آنچه را به نظر نادرست می بیند متذکر شود. اخیرا در شهر...

انجام پایان نامه و پروپوزال031-4523384009391371881
31/01/2015

انجام پایان نامه و پروپوزال
031-45233840
09391371881

نخستین شماره دو ماهنامه ایرانشهر منتشر شد :فهرست تفصیلی مطالب این شماره به شرح ذیل می باشد :1. آیا ایران می تواند درباره...
27/10/2014

نخستین شماره دو ماهنامه ایرانشهر منتشر شد :
فهرست تفصیلی مطالب این شماره به شرح ذیل می باشد :
1. آیا ایران می تواند درباره جزایر تنب و ابوموسی با کسی مذاکره کند ؟/ دکتر پیروز مجتهد زاده
2. ما و فلسفه تاریخ / مظفر احمدی
3. نقاط تمایز ناسیونالیسم و فاشیسم / تیرداد بنکدار
4. اندیشه سیاسی خواجه نظام الملک / زهرا مظفرزاده
5. گفت و گوی اختصاصی با حجت کلاشی پیرامون اندیشه ناسیونالیسم
6. خورزنه / حسین زندی
7. گوتی ها / مارک فان دومیروپ / ترجمه یزدان صفائی
8. مشکلات بیستون : گئومات مغ یا بردیا ؟ / بهرام روشن ضمیر
9. گفت و گوی اختصاصی ایرانشهر با دکتر تورج دریایی
10. درباره القاب دو شاه ساسانی در مجمل التواریخ و القصص/ تورج دریایی/ ترجمه علیرضا عسگری
11. مسئله زبان و نهضت های ترجمه / مصطفی نصیری
12. تاج محل جان ایرانی در کالبد هندی/ مجید بجنوردی
13. پیوند زبانی و فرهنگی ایران و هند/ کوروش جنتی
14. سیمای زن در ایران باستان و مزدیسنا/آریا بیات زاده
15. فروشی/ شهریار پریچهره
16. زن در شاهنامه / سیاوش تات
17. سفرنامه های دوره صفوی ، منبعی مهم در شناخت تاریخ و فرهنگ این روزگار/ ناهید زندی
18. تاجیکستان ، گذشته ای که گذشت و آینده ای که نباید به همین سادگی بگذرد/ بهنام جهان پرور
در بخش پرونده ویژه به شناخت و معرفی و نقد اندیشه دکتر سید جواد طباطبایی پرداخته شده
در این بخش پس از شناختنامه و معرفی سید جواد طباطبایی ، نظرات منتقدان و موافقان را می خوانیم و در آخر پاسخ دکتر طباطبایی
علاقمندان می توانند در تهران و شهرستانها از طریق کیوسک مطبوعات این مجله را تهیه فرمایند. این نشریه به قیمت 7000 تومان در 132 صفحه قابل تهیه می باشد.
آدرس : تهران – خیابان ایرانشهر- کوجه ی نیکوشهر – پلاک 2 – واحد 8 – تلفن : 88593137
شاهین شهر : خیابان عطار ، بین فرعی 1 و 2 شرقی ، طبقه فوقانی تاکسی آزادی
شماره تماس دفتر : 03145233840/03145233841/09391371881

مسعود سعد سلمان از عید مزبور چنین یاد کند: رسید عید و من از روی حور دلبر دورچگونه باشم بی روی آن بهشتیرسید عید همایون شه...
20/03/2014

مسعود سعد سلمان از عید مزبور چنین یاد کند:


رسید عید و من از روی حور دلبر دور
چگونه باشم بی روی آن بهشتی
رسید عید همایون شها به خدمت تو
نهاده پیش تو هدیه نشاط لهو و سر
برسم عید شها بادۀ مروق نوش
به لحن بربط و چنگ و چغانه و طنبور

20/03/2014

اندکی شادی باید، که گاهِ نوروز است....

این نماهنگ دربرگیرنده ی تصاویر برگزاری جشن نوروز در کشورهای حوزه فرهنگی ایران بزرگ از جمله (افغانستان، تاجیکستان،قزاقستان، قرقیزستان، ارمنستان، ازبکستان، و کردستان عراق) می باشد.

این نماهنگ را به همه ایران دوستان و هواداران ایران بزرگ پیشکش می کنیم به امید یگانگی و پیوند دوباره مردمان ایران زمین در «اتحادیه نوروز».

نوروزتان خجسته و پر سرور باد.

لینک یوتیوب:

http://youtu.be/y9TbXBbtRFQ

لینک دانلود در مدیا فایر:

http://www.mediafire.com/watch/2pgetbh29066of2/Nowrouz-dar_-iranzamin_paniranist.info.wmv

خطاب به کارگردان صدا و سیمای غیر ایرانیآقای به اصطلاح کارگردان،کمال ( که حیف نام تبریزی که نام خانوادگی شما باشد)بختیاری...
14/02/2014

خطاب به کارگردان صدا و سیمای غیر ایرانی
آقای به اصطلاح کارگردان،کمال ( که حیف نام تبریزی که نام خانوادگی شما باشد)

بختیاری چون کوه های سر در آسمان اش که ریشه در خاک ایرانزمین دارد،اصالتی همپای تاریخ این سرزمین جاوید دارد،و هرگونه توهین و سیاه نمایی ایل بزرگ بختیاری که کارنامه ی تاریخی اش گواه میهن پرستی اوست،توهین به ایران و همه ی ایرانیان است

شما را اجاع می دهم به این گزارش تاریخی :
پاولویچ در کتاب "سه مقاله در باره انقلاب مشروطه" مینویسد: این بختیاریها چه کسانی هستند؟ اینطور مبارزه قطعی در راه مشروطیت و دفاع از آن در مقام حمله به دشمنان داخلی و خارجی، ناشی از کجاست؟
دانشور علوی در کتاب خود به نام "تاریخ انقلاب مشروطه و جنبش وطن پرستان اصفهان" می نویسد: «در این جلسه یکی از خوانین جوان بختیاری متذکر شد که ایل بختیاری برای مبارزه با استبداد و تحکیم مشروطیت آماده و مهیا می باشد
در اوج مظلومیت مردم و آزادی خواهان، درست در زمانی که تنها نیروی بازمانده و نور امید مشروطه خواهی در تبریز، می رفت تا تحت فشار و محاصره دولت استبداد از بین برود، ایل بختیاری و رهبران آن غیرت و حمیّت خود را نشان داد و به دفاع از آزادی و مشروطیت پرداختند
نمونه ای از حس آزادیخواهی و از خودگذشتگی ایل بختیاری برای نهادینه نمودن مردم سالاری در این مرز و بوم را شاید بتوان در این بخش از نامه ی مشروطه خواه بختیاری،سردار خسرو بختیاری که حتی لقب سردار ظفری را ننگ دانسته و در بخش نخست نامه می خواهد او را به نام خود،خسرو خطاب کنند می گوید:
فعلاً در «مورچه خورت» جلوی قشون دولت را نگاه می‌دارم، اگر بگذارم به اصفهان بیایند نامرد دنیا هستم. از ایل با غیرت بختیاری استدعا می‌كنم همین قسم كه در جوش و خروش هستید استعدادی زود به من برسانید تا بیست روز دیگر اگر تبریز را از محاصره نجات ندادم، نامرد دنیا هستم.»
(عدالت خواه ملت نجیب ایران خسرو بختیاری)

و سردار اسعد بختیاری ( فاتح تهران،و بزرگ سردار مشروطه )

سردار اسعد که در آن زمان پس از آنکه هفت سال در زندان ناصرالدین شاه سپری کرده بود و پدرش مرحوم ایلخانی به طرز فجیعی به دست شازده ظل السلطان در اصفهان کشته شده بود و به مصداق "پدر کشتی و تخم کین کاشتی / پدر کشته را کی بود آشتی"، به پاریس رفته بود که در آنزمان مهد تمدن و مرکز اندیشه های نوین بود و در اندک مدتی جذب افکار مترقی و آزادیخواهانه قرار گرفت و از تجربه تلخی که از استبداد و خود کامگی داشت، از صمیم قلب تصمیم گرفت که ملت ایران را از زیر یوغ استبداد رها سازد و به عدالت دست یابد.
سردار اسعد در روز ۱۵ ربیع الثانی ۱۳۲۷ یعنی یک روز بعد از فتح قزوین به دست مجاهدین شمال، از اروپا به هندوستان و از آنجا از راه دریا به عربستان و از آنجا به بصره و از آنجا مخفیانه وارد خوزستان و بختیاری شد و از آنجا وارد اصفهان شد و ریاست نهضت جنوب را به دست گرفت و سردار بهادر را برای جمع آوری سوار به بختیاری فرستاد و پس از تجهیز نیرو رهسپار تهران شدند.
اردوی مجاهدین بختیاری از اصفهان و مجاهدین گیلان به فرماندهی سپهدار تنکابنی از رشت در یک روز، با هماهنگی قبلی، به طرف تهران حرکت کردند. سردار اسعد در روز ۲۹ خرداد ۱۲۸۸ با هزار سوار مسلح روی به طرف قم نهاد و آنجا را بدون دشواری به تصرف درآورد و خبر استقرار خود در قم را به اطلاع سپهدار رساند و سپهدار که زمینه را مساعد یافت به پیشروی بسوی تهران ادامه مسیر داد
تدبیر و دور اندیشی و مناعت طبع سردار اسعد بود که قبل از فتح اصفهان در یکی از سفرهایی که از پاریس به ایران کرد، یک توافقنامه درون ایلی به منظور پیشبرد اهداف مشروطه و تقویت روابط و اتحاد دو خانواده، در ده ماده و یک متمم، تنظیم و منعقد کرد. این قرارداد محرمانه که در آوریل ۱۹۰۹ منعقد گردید، آشکار می سازد که انگیزه آنها برای انعقاد چنین قراردادی، تنها مشارکت در جنبش مشروطیت بوده است

و در پایان خطاب به شما به اصطلاح کارگردان و عوامل دست اندر کار شما :
خواب این را ببینید که ما را به حاشیه های قومگرایانه برانید،هیچگاه نخواهید توانست مهر ایرانزمین را از دل بختیاری جدا کنید،ریشه ی ما چنان در این سرزمین استوار است که خواب برون رفت آن را ببینید،شما بی اصالتان خواب جدایی ما از مام میهن را ببینید،افتخار ما در اصالت ماست،خواب زدودن این افتخار را ببینید،خواب این را ببینید که نام "بختیاری" از تاریخ این خاک پاک شود،هر چه نقش بزرگ بختیاری ها را از جنبش مشروطه در رسانه ی تان بزدایید باز هم در میان برگ های تاریخ این مرز و بوم است که سردار اسعد ها و ایل بزرگ و میهن پرست بختیاری که خون خویش را فدای آزادی و مردم سالاری برای این دیار کهن نمودند،جاودانه نفس می کشند،و در پایان بگویمتان که چون اشتر در خواب تان پنبه را چه لف لف چه دانه دانه خورید،ما را از اصل مان جدا نتوانید ساخت،که ما از اسب هم گر افتاده ایم از اصل
نیفتاده ایم و نخواهیم افتاد
و در پایان دو بیت از شاعر بختیاری،شادروان پژمان بختیاری را به این نوشتار پیوست می کنم:
گر ایرانزمین بختیاری نداشت / گمانم که از بخت یاری نداشت
وگر مردمانش شناسند خویش / خدایا! چنین روزگاری نداشت
(عکسی که به این نوشتار پیوست شده است،تصویری از سواران مشروطه خواه بختیاری به همراه درفش ایرانزمین در جریان فتح تهران است)

راکی
92/11/23

Address

Shahinshahr
Shahin Shahr

Alerts

Be the first to know and let us send you an email when شاهین شهر posts news and promotions. Your email address will not be used for any other purpose, and you can unsubscribe at any time.

Share