16/06/2026
עוד מעט 3 שנים לתוך המלחמה שהתחילה במחדל והאסון של ה-7 לאוקטובר.
מלחמה שהגיע בשיאה ל-7 חזיתות
מלחמה שכללה שורה של הישגים טקטיים מרשימים בזכות צה״ל וכוחות הביטחון והקרבתם של טובי בנינו ובנותינו.
אבל טקטיקה טובה ככל שתהיה, לא יכולה להחליף אסטרטגיה מדינית.
המלחמה הארוכה הזו מלמדת אותנו שיעור במגבלות הכח, אבל בעיקר היא מוכיחה שביטחון לא יכול להישען רק על הפעלת כח צבאי, ביטחון מחייב גם מדינאות שיודעת למנף הישגים צבאיים להסכמים והסדרי ביטחון ארוכי טווח שמשפרים את מצבנו, כן, גם תוך פשרות.
המלחמה הזו התארכה בלי סוף ושילמנו בה מחירים כבדים בעורף ובחזית. התוצאה: ישראל עומדת היום מול הסכם רע בין איראן לארה״ב שמשפר את מצבה האסטרטגי של איראן לאין שיעור על חשבונה של ישראל.
בעזה חמאס עדיין שולט בפועל, ואופק אין
בלבנון חיזבאללה ממשיך לחרב את שגרת החיים בצפון ולפגוע בחיילנו, וביטחון אין.
מלחמה היא כלי בארגז הכלים המדיני, לא תכלית בפני עצמה - צריך לזכור את זה.
בתזמון מאוד סמלי התכנסה אתמול השדולה לקידום ביטחון אזורי בפעם הרביעית והאחרונה לכנסת זו כדי להציג אלטרנטיבה מדינית וביטחונית שתוציא את ישראל מהמבוי הסתום שהממשלה גררה אותנו אליו.
הדיון הפעם התמקד בגזרה הלבנונית ועל ההזדמנות חסרת התקדים שנוצרה שם להגיע להסכם שלום של ממש עם ממשלת לבנון.
בפעם הראשונה בהיסטוריה שמענו את נשיא לבנון קורא לישראל לשבת ולדבר. אנחנו שומעים קולות דומים מהציבור הלבנוני עצמו שמאס בחיזבאללה. אסור לנו להתעלם מקולות אלו!
ישראל צריכה להתייחס להצהרות אלו ברצינות ולהיות מוכנה באמת למצוא את הדרכים להתקדם מול ממשלת לבנון, ובמקביל לא לזנוח את המאבק בחיזבאללה - אינטרס משותף לנו וללבנונים.
תודה ליושבי ראש השדולה, חברי הכנסת גלעד קריב, רם בן ברק, אלון שוסטר ושרון ניר - על ההובלה, נקיטת העמדה וקידום חזון ההסדר האזורי. כך נראית אלטרנטיבה, כך נראית אופוזיציה שיודעת לפעול ביחד ולהגיע לפתרונות מוסכמים, גם כשיש פערים בעמדות.
תודה לתנועת מפקדים למען ביטחון ישראל והקואלציה לביטחון אזורי על השותפות ביוזמה וקידום השדולה.
תנועת דרכנו תמשיך לתמוך, לעודד ולקדם את החזון המשותף הזה עד שתקום כאן ממשלה שתהפוך אותו למציאות 🇮🇱
צילום: יוסף כהן