דרכנו

דרכנו הבית של הרוב המתון בישראל
(2)

אם גם לכם נמאס משחיתות, הסתה ופילוג. אם גם אתן מאמינות שישראל צריכה ויכולה להיות חברת מופת. אם גם אתם מאוכזבים מהפוליטיקאים - זה הזמן להצטרף לתנועת השטח הגדולה בישראל.

אצלנו בדמוקרטTV נלחמים על תקשורת אמיצה שלא חוששת לעמוד לצידה של הדמוקרטיה הישראלית.

אצלנו, אתם השותפות והשותפים קובעים מה נשדר ובמה נעסוק, הכל באמצעות כלים מתקדמים של שיתוף ציבור.

אצלנו בענף הלובי וקידום המדיניות, אנחנו מקדמים

את האינטרסים של הרוב המתון בכנסת, בממשלה ומול מקבלי ההחלטות.

הצטרפו עכשיו לתנועת דרכנו וקחו חלק במסע המשותף שלנו לתיקון החברה הישראלית.

הרוב המתון התעורר - בואו לקחת חלק!

עוד מעט 3 שנים לתוך המלחמה שהתחילה במחדל והאסון של ה-7 לאוקטובר. מלחמה שהגיע בשיאה ל-7 חזיתותמלחמה שכללה שורה של הישגים ...
16/06/2026

עוד מעט 3 שנים לתוך המלחמה שהתחילה במחדל והאסון של ה-7 לאוקטובר.

מלחמה שהגיע בשיאה ל-7 חזיתות

מלחמה שכללה שורה של הישגים טקטיים מרשימים בזכות צה״ל וכוחות הביטחון והקרבתם של טובי בנינו ובנותינו.

אבל טקטיקה טובה ככל שתהיה, לא יכולה להחליף אסטרטגיה מדינית.

המלחמה הארוכה הזו מלמדת אותנו שיעור במגבלות הכח, אבל בעיקר היא מוכיחה שביטחון לא יכול להישען רק על הפעלת כח צבאי, ביטחון מחייב גם מדינאות שיודעת למנף הישגים צבאיים להסכמים והסדרי ביטחון ארוכי טווח שמשפרים את מצבנו, כן, גם תוך פשרות.

המלחמה הזו התארכה בלי סוף ושילמנו בה מחירים כבדים בעורף ובחזית. התוצאה: ישראל עומדת היום מול הסכם רע בין איראן לארה״ב שמשפר את מצבה האסטרטגי של איראן לאין שיעור על חשבונה של ישראל.

בעזה חמאס עדיין שולט בפועל, ואופק אין

בלבנון חיזבאללה ממשיך לחרב את שגרת החיים בצפון ולפגוע בחיילנו, וביטחון אין.

מלחמה היא כלי בארגז הכלים המדיני, לא תכלית בפני עצמה - צריך לזכור את זה.

בתזמון מאוד סמלי התכנסה אתמול השדולה לקידום ביטחון אזורי בפעם הרביעית והאחרונה לכנסת זו כדי להציג אלטרנטיבה מדינית וביטחונית שתוציא את ישראל מהמבוי הסתום שהממשלה גררה אותנו אליו.

הדיון הפעם התמקד בגזרה הלבנונית ועל ההזדמנות חסרת התקדים שנוצרה שם להגיע להסכם שלום של ממש עם ממשלת לבנון.

בפעם הראשונה בהיסטוריה שמענו את נשיא לבנון קורא לישראל לשבת ולדבר. אנחנו שומעים קולות דומים מהציבור הלבנוני עצמו שמאס בחיזבאללה. אסור לנו להתעלם מקולות אלו!

ישראל צריכה להתייחס להצהרות אלו ברצינות ולהיות מוכנה באמת למצוא את הדרכים להתקדם מול ממשלת לבנון, ובמקביל לא לזנוח את המאבק בחיזבאללה - אינטרס משותף לנו וללבנונים.

תודה ליושבי ראש השדולה, חברי הכנסת גלעד קריב, רם בן ברק, אלון שוסטר ושרון ניר - על ההובלה, נקיטת העמדה וקידום חזון ההסדר האזורי. כך נראית אלטרנטיבה, כך נראית אופוזיציה שיודעת לפעול ביחד ולהגיע לפתרונות מוסכמים, גם כשיש פערים בעמדות.

תודה לתנועת מפקדים למען ביטחון ישראל והקואלציה לביטחון אזורי על השותפות ביוזמה וקידום השדולה.

תנועת דרכנו תמשיך לתמוך, לעודד ולקדם את החזון המשותף הזה עד שתקום כאן ממשלה שתהפוך אותו למציאות 🇮🇱

צילום: יוסף כהן

סמוטריץ' בונה מציאות שתעלה לכולנו בדםבזמן שרוב אזרחי ישראל רוצים ביטחון, הממשלה מעמיקה דה פאקטו את הבור הביטחוני שאנחנו ...
11/06/2026

סמוטריץ' בונה מציאות שתעלה לכולנו בדם

בזמן שרוב אזרחי ישראל רוצים ביטחון, הממשלה מעמיקה דה פאקטו את הבור הביטחוני שאנחנו נמצאים בו.

התחקיר ששודר אמש ב"זמן אמת" חושף תמונה מטרידה:
הקיצוניים ביותר הופכים בהדרגה מחבורה שולית לכוח שמקבל גיבוי, משאבים והשפעה. יותר מזה, הם מקבלים את האפשרות לפעול במדי צה״ל כמליציות, לזהם את טוהר הנשק וטוהר המידות ולפגוע אנושות בתדמיתו.

כבר שנים שסמוטריץ' פועל להעברת סמכויות מהממשלה ומהצבא לגורמים אידיאולוגיים ביהודה ושומרון.
ֿ
כבר שנים שמיליארדים מופנים למאחזים, להרחבת ההתיישבות וליצירת מציאות בלתי הפיכה בשטח.

והמחיר?
עוד אלימות, עוד חיכוך, עוד חיילים שנשלחים להגן על מאחזים בלתי חוקיים במקום להתמקד במשימות הביטחון החשובות באמת.

בזמן שישראל זקוקה לברית אזורית עם המדינות המתונות נגד איראן, הממשלה מספקת לעולם תמונות של טרור יהודי, אלימות מתנחלים ועכשיו פשעים של אזרחים במדי צה״ל.

הטרור היהודי אינו רק בעיה מוסרית.
הוא מנוע אסטרטגי שמחזק את חמאס, מחליש את ישראל ופוגע בכל סיכוי להגיע להסדר ביטחוני-מדיני שיביא יציבות לדורות.

אותם קיצוניים אלימים הם לא פטריוטים ולא ציוניים
הם מסכנים את צה"ל
הם מסכנים את מדינת ישראל
מי שבאמת רוצה להביא ביטחון חייב לעצור אותם.
ומי שרוצה עתיד חייב להחליף את המדיניות שמאפשרת להם לצמוח.

🔴 האנשים בתמונה *אינם* חיילי צה״ל

3 שנים לתוך המלחמה, נשארנו עם 3 חזיתות פתוחות ותחושת ביטחון מעורערת מאי פעם.הצפון שוב תחת אש וידי צה״ל כבולות,סבבי לחימה...
10/06/2026

3 שנים לתוך המלחמה, נשארנו עם 3 חזיתות פתוחות ותחושת ביטחון מעורערת מאי פעם.
הצפון שוב תחת אש וידי צה״ל כבולות,
סבבי לחימה עם איראן וטילים על העורף מנורמלים כשגרה,
גם בעזה חמאס ממשיך לשלוט ולהתעצם ושום דבר לא משתנה - כי הגענו לדרך ללא מוצא.

מדינה לא יכולה לחיות במצב מלחמה מתמיד, לילדים שלנו מגיע נורמליות, ביטחון ושגרה.

מהמבוי הסתום הזה אפשר לצאת רק עם אסטרטגיה מדינית שרואה לטווח הארוך, אסטרטגיה שמבינה את מגבלות הכח וממקסמת את העוצמה הצבאית לעיצוב המציאות האזורית - לטובת האינטרס הישראלי.

ביטחון בונים ביצירת שותפויות, בריתות והסדרים שירסנו איומים, יגדרו סיכונים ויחזקו את ציר המדינות המתונות מול הכוחות הקיצוניים במזרח התיכון.

זה דורש יוזמה, החלטיות ובעיקר מנהיגות שרואה את המציאות נכוחה ולא מוכרת לציבור אשליות על ניצחונות מוחלטים וקץ ההיסטוריה.

זו ההזדמנות לפרגן ליושבי ראש השדולה לקידום ביטחון אזורי, נציגים מ-4 סיעות האופוזציה שמציגים אלטרנטיבה למדיניות הכושלת של הממשלה.

ביום שני 15.6.26 יתקיים כנס מס׳ 4 של השדולה בהובלת חברי הכנסת גלעד קריב (הדמוקרטים), רם בן ברק (יש עתיד), אלון שוסטר (כחול-לבן) ושרון ניר (ישראל ביתנו). במרכז הדיון - הסוגיה הלבנונית.

כך נראית אחדות, כך נראית אלטרנטיבה, כך נראית תקווה - כך יראה השינוי שעוד מעט יגיע! 🇮🇱

סטודנטים בבאר-שבע?אתם מוזמנים להשקה של הקמפוס הליברלי הראשון בעיר! 🥳הצטרפו אלינו לשיחה מרתקת עם יונתן שמריז על תקווה, עש...
07/06/2026

סטודנטים בבאר-שבע?
אתם מוזמנים להשקה של הקמפוס הליברלי הראשון בעיר! 🥳

הצטרפו אלינו לשיחה מרתקת עם יונתן שמריז על תקווה, עשייה ואיך אנחנו הולכים לבנות פה יחד עתיד טוב יותר.

כל הפרטים שצריך לדעת:

תאריך🗓️: יום רביעי, 10.6
בשעה🕗: 20:00
איפה📍: 'בר גיורא', באר שבע

🍻 בירה ראשונה עלינו!

⚠️ מספר המקומות מוגבל, מהרו להירשם כאן:
https://tinyurl.com/liberalcampus-shimriz

ניפגש על הבר...

3 שנים לתוך המלחמה, אף גזרה לא הוכרעה - זו לא טעות, זו המדיניות!הממשלה בהרכבה הנוכחי לא יכולה ולא רוצה להכריע - היא הגיע...
05/05/2026

3 שנים לתוך המלחמה, אף גזרה לא הוכרעה - זו לא טעות, זו המדיניות!

הממשלה בהרכבה הנוכחי לא יכולה ולא רוצה להכריע - היא הגיעה למבוי סתום.

ישראל 2026 היא לספינה משוכללת בלי הגאים
המנוע עובד, הכוח קיים.
אבל אין כיוון.

אנחנו נעים ממבצע למבצע, מהסלמה להפוגה,
אבל לא מתקדמים לשום מקום.
זו כבר לא טעות
זו מדיניות מכוונת

הממשלה בוחרת לא להכריע.
בוחרת לא להחליט.
בוחרת להישאר במקום - כי לזוז באמת דורש החלטה ולכל החלטה יש מחיר פוליטי - שראש הממשלה מסרב לשלם. החשבון? מוגש לנו האזרחים.

ובזמן שאנחנו עומדים במקום
החיילים שלנו נהרגים ונשחקים עד דק,
החברה הישראלית מתוחה עד הקצה,
והמעמד בעולם ובארה״ב מתדרדר לשפל ובידוד מסוכן

מדינה לא יכולה לשרוד בלי כיוון ברור.
מדינה שלא נעה קדימה ומתפתחת, מתנוונת וקורסת.

הגיע הזמן להתקדם מפה לעבר ניצחון אמיתי, לקבל החלטות אמיצות ולעצב מציאות טובה יותר לנו ולדורות הבאים. איך בדיוק?

מול איראן - לעבור מיידית מתפיסה טקטית של שימוש בכח בלבד, לתפיסה אסטרטגית עם יעד ברור: פירוק ציר ההתנגדות דרך בריתות אזוריות, מנופי לחץ מדיניים והסכמים שיצמצמו משמעותית את האיום במקום לחכות לקריסת המשטר בעתיד הלא ידוע.

בעזה - לא להשאיר את חמאס כריבון בפועל, אלא לקדם תהליך פירוז אמיתי ונסיגה מדורגת במקביל לביסוס שלטון אזרחי חלופי הכולל מעורבות אזורית ובין-לאומית.

ביהודה ושומרון - לעצור את הטרור היהודי וההידרדרות הביטחונית לפני שתיפתח עוד חזית.

בלבנון - במקום דשדוש מסוכן, להגיע להסדרה היסטורית מול ממשלת לבנון שתחליש את חיזבאללה ותרחיק את האיום.

המפתח - בניית מערך הסדרים ביטחוניים וכלכליים עם המדינות המתונות המתנגדות לציר האיראני ועיצוב סדר אזורי חדש.

הגיע הזמן להפסיק לנהל משבר
ולהתחיל להוביל שינוי.
הגיע הזמן לאלטרנטיבה מדינית - הסדר ביטחון אזורי!

מה קורה בלבנון ולמה חשוב לדעת את זה:1. הזדמנות להסדרה מלאה, לא רק "שקט תמורת שקט": מדובר בעסקה רחבה הרבה יותר שכוללת הסד...
16/04/2026

מה קורה בלבנון ולמה חשוב לדעת את זה:

1. הזדמנות להסדרה מלאה, לא רק "שקט תמורת שקט": מדובר בעסקה רחבה הרבה יותר שכוללת הסדרי גבול, טיפול בחיזבאללה, אי-לוחמה וסדר ביטחוני חדש בצפון.

2. 13 נקודות המחלוקת בגבול: הסכמה על קו הגבול תשמוט את התירוץ של חיזבאללה שהוא "מגן על לבנון", ותקשה עליו להצדיק החזקת טילים.

3. אזור חיץ וגבול מוסכם: על השולחן נידונים פרטים קריטיים - היכן יעבור הגבול, כמה רחוק חיזבאללה ייסוג, ומי יפקח בשטח (צבא לבנון, או"ם או כוח בינלאומי).

4. עתיד חיזבאללה: הפשרה המסתמנת היא הרחקת הארגון צפונה כשלב ראשון, מתן לגיטימציה ללבנון לפרק אותו מנשקו בהמשך, במקום דרישה ישראלית לפירוק מיידי.

5. דיבורים על "שלום": לא הסכם שלום מלא מחר, אבל כן הסכם אי-לוחמה, קשרים עקיפים ואופק לנורמליזציה עתידית (כמו שקרה מול ירדן).

6. האינטרס האמריקאי: ארה"ב דוחפת להסכם מחשש למלחמה אזורית כוללת, ובגלל שחיקה פנימית מתמשכת בתמיכה הציבורית בישראל ככל שהמלחמה מתארכת.

7. התמונה הגדולה: הוויכוח האמיתי אינו על מטרים בודדים בגדר, אלא על מניעת מלחמת לבנון רביעית, מעמד ישראל בעולם וחיזוק הברית האסטרטגית עם ארה"ב.

8. החלופה להסכם: ללא הסדר, ישראל צפויה להתמודד עם המשך המלחמה, לחץ אמריקאי כבד שיוביל להסכם כפוי ורע, והמשך הידרדרות במעמדה הבינלאומי.

הכרעה היום תקבע איך ייראה הצפון ואיך תיראה ישראל בעוד 10 שנים. ישראל חייבת לפעול בערוץ המדיני ולמצות את ההישגים במלחמה מול איראן - או שנחזור לסבב רביעי, חמישי ושישי בלי שום שינוי אסטרטגי משמעותי.

ישראל יודעת להפעיל כוח.אבל בלי יעד מדיני - גם ניצחון צבאי עלול להסתיים בכישלון אסטרטגי.המלחמה עם איראן התרחבה בתוך שבועו...
15/03/2026

ישראל יודעת להפעיל כוח.
אבל בלי יעד מדיני - גם ניצחון צבאי עלול להסתיים בכישלון אסטרטגי.

המלחמה עם איראן התרחבה בתוך שבועות לעימות אזורי: תקיפות הדדיות, חזית בצפון, מתיחות במפרץ ופגיעה בכלכלה העולמית. גם ארצות הברית מעמיקה את המעורבות ומזרימה כוחות צבא לאזור.

דווקא ברגע שבו המזרח התיכון נכנס לשלב חדש - לממשלת ישראל אין תשובה לשאלה הבסיסית ביותר:
לאן כל זה הולך.

הממשלה מדברת רק על המשך הלחימה, אבל לא מציגה:
-יעד מדיני ברור למלחמה
-תכנית ליום שאחרי
-חזון לעיצוב סדר אזורי חדש

בלי יעד מדיני, גם הישגים צבאיים משמעותיים לא ישנו את המציאות. איראן תתארגן מחדש, האזור יישאר נפיץ – וישראל תישאר לבד במערכה מתמשכת.

ובינתיים, בזמן שהמלחמה מתארכת והציבור הישראלי נשחק.
אזרחים חיים חודשים תחת איום טילים וכטב״מים, עסקים נאבקים לשרוד, שכירים ועצמאיים נפגעים כלכלית ומשפחות מתקשות לנהל שגרה בלי מסגרות חינוכיות.

חוסן לאומי הוא לא רק מטוסים וטילים.
הוא גם כלכלה יציבה ועורף אזרחי חזק.

אבל הממשלה כמעט ולא מדברת על הקושי הזה ולא מציגה תכנית אמיתית לחיזוק העורף האזרחי.
במקום להשקיע במיגון, בשיקום אזורי לחימה ובסיוע לעסקים ולעובדים - הממשלה ממשיכה להזרים כספים קואליציוניים להסכמים פוליטיים מופקרים בזמן מלחמה.

זו מדיניות חסרת אחריות שמחלישה את החוסן הלאומי בדיוק ברגע שבו הוא הכי נחוץ.
ובינתיים, הציבור כמעט ולא מקבל תשובות.

ראש הממשלה לא מקיים מסיבות עיתונאים, שאלות קשות אינן נשאלות והציבור נשאר בחוסר ודאות.
במדינה דמוקרטית גם בזמן מלחמה ההנהגה מחויבת לדבר עם הציבור – לא להסתתר מאחורי הודעות מוקלטות.

עם ישראל יודע להתגייס למאמץ לאומי כשצריך, אבל זה גם דורש הנהגה שתתנהל בשקיפות, תדאג לחיזוק החוסן האזרחי ותציג חזון מדיני ברור ליום שאחרי.

אנחנו מצויים ברגע מורכב, אך גם כזה שמחדד את כוחנו כמדינה וכחברה.האתגרים אמיתיים: ירי לעורף, מתיחות אזורית ולחצים כלכליים...
01/03/2026

אנחנו מצויים ברגע מורכב, אך גם כזה שמחדד את כוחנו כמדינה וכחברה.
האתגרים אמיתיים: ירי לעורף, מתיחות אזורית ולחצים כלכליים.

גם היכולת שלנו להתמודד - אמיתית.
מערכת הביטחון פועלת בנחישות.
מערכות ההגנה מוכיחות עצמן.
והחוסן הציבורי הוא משאב אסטרטגי שאין לו תחליף.

דווקא בעת הזו נדרשים איפוק ואחריות.
זמן לאחדות וערבות הדדית.

המלחמה הזו אינה רק על השמדת איום, אלא על עיצוב הסביבה שבה נחיה בשנים הקרובות.
אם נפעל בתבונה, באחריות ובחזון - נוכל לא רק לבלום את האיום, אלא גם לפתוח דף חדש באזור.

ביטחון, יציבות ואופק אזורי - אלה היעדים.
אנחנו כחברה עומדים ביחד כל הדרך ונתונים גב.

אנחנו שולחים תנחומים לכל הנפגעים ומתפללים לשלום לוחמינו.
בהצלחה לצה״ל ולמדינת ישראל! 🇮🇱

24/02/2026

״מאז אירועי ה-7 באוקטובר היה ברור לנו שמדינת ישראל אינה יכולה לחזור למציאות שהייתה. האזור השתנה - ואיתו גם האיומים, ההזדמנויות והאחריות שלנו לעצב את העתיד. המסקנה הייתה חד־משמעית: אם ישראל לא תגדיר ותוביל חזון מדיני־אזורי ברור, שחקנים אחרים באזור יעצבו את המציאות במקומנו - ולא בהכרח לטובת האינטרסים הביטחוניים שלנו.״

צפו בקטע בדבריו של יו״ר התנועה, דוד שמחה בכנס ה-3 של השדולה לקידום ביטחון אזורי שתנועת דרכנו היא מבין היוזמים שלה.

24/02/2026

עברו למעלה משנתיים מאז ה-7 באוקטובר ולציבור הישראלי עדיין לא ברור לאיזה עתיד מדיני וביטחוני הממשלה לוקחת אותנו. השלב העצים של המלחמה בעזה הסתיים, אבל חמאס עדיין על הרגליים, משתקם ומתנהל כריבון בשטח. בלי חזון מדיני ברור נחזור לאותה הנקודה שקדמה ל-7 באוקטובר.

ישראל צריכה לנצל את הרגע ההיסטורי הזה ולהתקדם לעבר הסדר ביטחון אזורי שיחזק את הכוחות המתונים באזור וימגר את הכוחות הקיצוניים של הציר האיראני והאחים המוסלמים. ברית המתונים תביא יציבות, ביטחון ושגשוג - לעזה ולאזור כולו.

אתמול נערך הכנס ה-3 של השדולה לקידום ביטחון אזורי שתנועת דרכנו היא מבין היוזמים שלה - ניהלנו דיון רחב יריעה על מתווה טראמפ, החזון המדיני של ישראל ותפקידה של ההנהגה והאופוזציה ביצירת מציאות חדשה וטובה יותר לישראל.

אנחנו רוצים להודות ליושבי ראש השדולה - חברי הכנסת גלעד קריב, רם בן ברק, אלון שוסטר ושרון ניר שמוכיחים את המחויבות שלהם לנושא ומייצרים אלטרנטיבה ברורה למדיניות הממשלה מתוך הכנסת.

צפו בקטע קצר מתוך דבריו של סמנכ״ל התנועה, גיא אתגר בו הציג סקר עמדות המוכיח תמיכה רחבה בחזון של ההסדר האזורי.

Guy Etgar

Address

Betzalel 4
Ramat Gan
5252104

Alerts

Be the first to know and let us send you an email when דרכנו posts news and promotions. Your email address will not be used for any other purpose, and you can unsubscribe at any time.

Share