17/01/2026
הדרת נשים מטעמי דת בתוך גוף ביטחוני ממלכתי היא לא עניין אישי. זו פגיעה בשוויון ובדמוקרטיה!
הדרת נשים היא קו אדום, בכל ארגון, ובטח בארגון שאמור לשרת את כולנו!
מדינה דמוקרטית לא יכולה לאפשר הדרת נשים בשם ההלכה. זה מאבק על שוויון, ועל דמותה של ישראל.
ראש השב"כ דוד זיני הודיע ללוחמות הארגון לפני טקס רשמי: איני מוכן ללחוץ לכן יד.
"...מעבר לפגיעה הנקודתית, יש לראות את התופעה החדשה בהקשר הרחב יותר של המציאות בישראל, שבה פונדמנטליזם דתי ("חרד"ליות"), בגיבוי של ראש הממשלה החילוני בנימין נתניהו, מאיים להשתלט על המרחב הציבורי תוך כדי כרסום בנורמות ובערכים דמוקרטיים וליברליים."
כך כותב העיתונאי והפרשן לענייני מודיעין וביטחון, יוסי מלמן.
ראש השב"כ מכניס לארגון את תפיסת העולם הדתית-משיחית שלו.
הוא מודיע שהוא מסרב ללחוץ יד ללוחמות בארגון מסיבות דתיות, כלומר הוא מדיר נשים בארגון שהוא ממונה עליו.
זו פגיעה ישירה בנשים בשב"כ ובעיקרון השוויון, אבל זו גם הצהרה ברורה שזיני מביא את תפיסת העולם שהוא גדל עליה, מבית מדרשו של הרב טאו (מפלגת נעם של אבי מעוז) לתוך הארגון שאמור לשמור על ישראל כמדינה דמוקרטית. יחד עם המיזוגיניה חודרים לשב"כ בצורה הזו גם העליונות היהודית, והתפיסה לפיה חוקי ההלכה חשובים מחוקי המדינה.
שיהיה לכולנו בהצלחה.