05/12/2023
🟣Αυτές οι μέρες είναι του Αλέξη!
Φέτος συμπληρώνονται 15 χρόνια από την στυγερή δολοφονία του Αλέξανδρου Γρηγορόπουλου από τον αστυνομικό Επαμεινώνδα Κορκονέα. Η δολοφονία εκείνη αποτέλεσε την σταγόνα που «ξεχείλισε το ποτήρι» με αποτέλεσμα να ξεσπάσει ενα κύμα απο μεγαλειώδεις κινητοποιήσεις τόσο στην Αθήνα όσο και σε μία σειρά από πόλεις της χώρας. Τότε η κυβέρνηση της ΝΔ με πρωθυπουργό τον Καραμανλή είχε την απόλυτη κυριαρχία φέρνοντας την χώρα αντιμέτωπη με νεοφιλελεύθερες μεταρρυθμίσεις που είχαν δημιουργήσει μια κοινωνία χαμηλών προσδοκιών. Η νέα γενιά τότε είχε βρεθεί για πρώτη φορά αντιμέτωπη με την ανεργία και την επισφάλεια. Ήταν η «γενιά των 700 ευρώ» για πολλούς μια «χαμένη γενιά».
Η εξέγερση του Δεκέμβρη του 2008 σίγουρα δεν μπορεί να αποτιμηθεί από τα όσα είδαμε στις οθόνες μας, γιατί τα ΜΜΕ εστίαζαν στην προβολή εικόνων καταστροφής του κέντρου της Αθήνας και όχι στον πραγματικό λόγο εξέγερσης των νέων ανθρώπων, ενώ δεν δίστασαν να αλλοιώσουν και το βίντεο δολοφονίας του 15χρονου μαθητή.
Ένα διαδικτυακό κάλεσμα ήταν αρκετό για να συγκεντρωθούν νέοι και νέες στο κέντρο της Αθήνας. Ακολούθησαν μαζικές καταλήψεις σχολείων, πανεπιστημίων και δημόσιων χώρων. Η νεολαία κατέκλυσε αυθόρμητα τους δρόμους όλης της χώρας. Η εξέγερση της «χαμένης γενιάς» ήταν πλέον γεγονός.
Η δολοφονία του Α. Γρηγορόπουλου ήταν το αποκορύφωμα μιας σειράς φαινομένων αστυνομικής βίας και αυθαιρεσίας απέναντι σε κάθε μορφής αγώνα, αλλά και γενικότερα απέναντι στα δικαιώματα των νέων ανθρώπων.
Οι κρατικές δολοφονίες δεν σταματούν στην Ελλάδα, δεν σταματούν το 2008. Χθες ήταν ο Κούμης, η Κανελλοπούλου, ο Καλτεζάς, ο Κάρλος Τζουλιάνι, ο Γρηγορόπουλος, ο Μπερκίν, ο Μάικ Μπράουν, ο Εμπουκά. Πιο πρόσφατα ο Φραγκούλης, ο Σαμπάνης, ο Μιχαλόπουλος και ο Μανιουδάκης.
15 Δεκέμβρηδες μετά, τίποτα δεν θα ξεχαστεί.
Καλούμε αύριο 6/12 στις 12μμ σε πορεία φοιτητικών συλλόγων από το παράρτημα!