28/07/2015
Έχοντας πλήρη γνώση των δεδομένων γύρω από το θέμα της δακοκτονίας, γίνεται σαφές ότι κάποιοι συνειδητά παίζουν “παιχνίδια” εις βάρος των απλών παραγωγών και γι’ αυτό το λόγο θέτω τα εξής ερωτήματα:
1. Πώς αυτοί που ανακαλύπτουν αδικίες και διαμαρτύρονται τελικώς συμφωνούν με τους ίδιους οικονομικούς όρους και δηλώνουν ότι ίσως και αν χρειαστεί θα βάλουν λίγα χρήματα για να σώσουν τα εκατομμύρια ευρώ των παραγωγών; Γιατί δεν συμμετείχαν στο διαγωνισμό από την αρχή, ώστε να μην χαθεί ο πρώτος δολοματικός ψεκασμός τον Ιούνιο;
2. Πως κάποιοι υπέγραφαν ότι δεν επαρκούσαν τα διατιθέμενα χρήματα για τη δακοκτονία αλλά τελικά «ομολόγησαν» ότι «βγάζουν και καλό μεροκάματο» με αυτές τις τιμές;
3. Γιατί αυτοί που γνώριζαν δεν ενημέρωναν σωστά ότι οι όροι του διαγωνισμού δεν αλλάζουν και δεν μπορούν να προστεθούν χρήματα στον υπάρχον εγκεκριμένο διαγωνισμό; Και αν έρθει πρόσθετη χρηματοδότηση, θα πρέπει να δοθεί με άλλες διαδικασίες;
4. Γιατί αυτοί που ήταν υπεύθυνοι για την διενέργεια του διαγωνισμού μετά τις 4/5/2015, ημερομηνία του πρώτου άγονου διαγωνισμού δεν προέβηκαν λόγω του κατεπείγοντος σε απευθείας ανάθεση, ώστε να γίνει τον Ιούνιο ο πρώτος ψεκασμός αλλά επικαλούμενοι γραφειοκρατικές διαδικασίες, φτάσαμε δύο μήνες μετά 6/7/2015 για την διενέργεια του δεύτερου ψεκασμού με αποτέλεσμα να επιστραφούν πάλι χρήματα πίσω στο Υπουργείο;
5. Για τις περικοπές πόρων ύψους 1,5 εκατ. ευρώ που υπήρξαν σε Ηράκλειο και Χανιά, ποιός ενημέρωσε για ποιο λόγο έγινε, ποιούς τομείς αφορούσε και ποιός ευθύνεται για αυτή τη τεράστια μείωση; Εφόσον έγινε αυτή η περικοπή και πάλι συμμετέχουμε, πώς «βγαίνουμε» οικονομοτεχνικά; Αναρωτιούνται οι παραγωγοί, γινόταν «πάρτυ» τα προηγούμενα χρόνια με την δακοκτονία;
Η αποτελεσματική εφαρμογή της δακοκτονίας αποτελεί εδώ και χρόνια ένα ζήτημα που «ταλαιπωρεί» τους παραγωγούς ελαιολάδου όλης της χώρας και φυσικά της περιοχής μας. Κάθε χρόνο παρουσιάζονται στη διαδικασία εφαρμογής της δακοκτονίας πολλά και σοβαρά π