نبض الشارع

نبض الشارع Contact information, map and directions, contact form, opening hours, services, ratings, photos, videos and announcements from نبض الشارع, Zagazig.

🌛🌝🌜🌛🌞🌜🌛🤣🌜
02/03/2026

🌛🌝🌜🌛🌞🌜🌛🤣🌜

26/02/2026

"إذا سقط الرجل في بيته، سقط البيت كله…
وإذا سقط البيت، استباحه القاضي والداني.
قوة الرجال هي الحصن للأرض والعرض، وليست قوة النساء.
فاحفظوها جيدًا: الرجال حماة الأرض والعرض." 💪🏽🛡️

بمناسبة برامج رمضان اللي كلها تقريبا بتعتمد انها تفضح الضيف وتكشف اسراره او نعمل فيه مقلب وصريخ وزعيق من الكل وربنا يسام...
24/02/2026

بمناسبة برامج رمضان اللي كلها تقريبا بتعتمد انها تفضح الضيف وتكشف اسراره او نعمل فيه مقلب وصريخ وزعيق من الكل وربنا يسامحك يا رامز .. واي وسيلة تجيب مشاهدات وكدا.. فخليني أخدك جولة في برامج زمان في رمضان..

- طارق علام.. "كلام من دهب"، واحد من اوئل البرامج اللي نزلت بالكاميرا الشارع.. وكان بيسأل الناس اسئلة والجائزة جنيه دهب.. وكان تتر البرنامج حلو قوي .. ومعلق في ودن الناس لغاية دلوقتي..
كان الكلام من فضة .. دلوقتي اصبح دهب.
خليك معانا اليوم دا.. هتلاقي عجب العجب..

كلمات محمد فضل (اعتقد هو مؤلف فيلم زكي شان وأنا بضيع يا وديع)، وتلحين وغناء رياض الهمشري..

كان طارق علام بيسأل أسئلة زي .. كلام ست عاقر ممكن بنتها تخلف؟ الميل فيه كام متر؟، كان من أمنياتي إني أقابل طارق علام ويسألني واكسب الجنيه الدهب.. مع اني لما تفتح ذهني على طارق علام كان الجنيه الدهب سعره اي كلام يعني .. بس اللي اكتشفته اني مش عايز الجنيه .. عايز الحالة اللي كان بيعملها طارق .. اللي بيخش على اي حد يقوله كانه يعرفه من 20 سنة .. ازيك يا محمد عامل ايه .. ويسلم عليه بعشم جامد .. دخلة بتفك الضيف وتخليه يحس انه مع قريبه مع انهم في الشارع يعني..

نجاح البرنامج معتمد على طارق علام.. اللي حاول يعمل البرنامج تاني على المحور ... بس محدش حس بيه.. لان لا الناس هي الناس ولا الزمن هو الزمن.. وكمان البرنامج تم تسييسه.

- برنامج اسمه بدون مونتاج.. وكانت بتقدمه الجميلة دينا رامز.. البرنامج كانت فكرته انهم يعرضوا الماتريال بتاع كواليس المسلسلات اثناء التصوير اللي بيغلطوا فيها الممثلين ويضحكوا.. ودي كانت مادة حلوة تشوف فيها الممثلين على طبيعتهم.. البرنامج نجح وكمل كذا سنة وبالظبط 9 سنين.. وحطوا في سنة من السنين مسابقة كانت الاشهر وقتها .. وبالمناسبة دينا رامز تبقى مرات طارق علام.

أنا لسه فاكر البرنامج وضحكة حسن فايق اللي بيحطوها في الفواصل.. وحركة دينا رامز بايدها كانها مقص مع غمزة العين.. وفاكر اكتر حلقات البرنامج .. حلقات مسلسل وانت عامل ايه هنيدي وعلاء ولي الدين وهالة فاخر وصلاح عبد الله وعلاء مرسي.. دينا قالت ان سنترال شارع شبرا كان بيقع من كتر الضغط على المكالمات ودا كان بيعملها مشاكل .. فيخلي التلفزيون يوقف البرنامج علشان ضغط المكالمات.

برنامج زي حوار صريح جدا مع منى الحسيني واللي التتر بتاعه كان بيقول حوار صريح جدا جدا.. كلام مريح جدا جدا.. ان قلت متخافش.. وان خفت متقولشي بس المهم تقول رأيك من غير تجريح .. التتر كان غناء علي حميدة الله يرحمه.. اللي كان في قمة تألقه بعد لولاكي.. والشريط دا كسر الدنيا حرفيا.. وحاولوا يستغلوه ويعملوا فيلم اسمه لولاكي .. بطولته مع معالي زايد.. وعايز اقولك ان ابطال الفيلم نفسهم مشافهوش... مبارك كان في خطاب والناس طالبوه بخفض الاسعار.. فهو قالهم بتشتروا شريط علي حمودة وبتشتكوا من الاسعار.. دا يمكن يديك فكرة الالبوم كان ناجح ازاي..

- برنامج "يا تليفزيون يا".. من تقديم رسام الكاريكتير رمسيس.. واللي كان بيرسم الضيف بشكل كاريكتير ويعلق عليها.. فاكر حلقات كتير من البرنامج زي حلقة عيلة سميرة وخيرية أحمد.. ومحمد العربي ومراته هناء ثروت قبل ما يعتزلوا..

- برنامج "هذا المساء" .. من تقديم سمير صبري الله يرحمه .. وكان سمير صبري بيعمل كل حاجة في الوقت دا..

بمناسبة هذا المساء .. كان فيه فقرة بتيجي في التلفزيون زمان اسمها اين تذهب هذا المساء ايام ما كانت الناس رايقة وعندها وقت تذهب في المساء .. وبيقولك افضل العروض المسرحية والسينمات والفعاليات.. وكان في اعلان كمان كانت امنية حياتي يتقال اسمي فيه.. كان اسمه اضف الى مكتبتك هذا الكتاب الجديد.. وكان بيعلن على اشهر الكتب.. فاكر صوت الست المميز اللي بتعلن عن الكتاب.

كمان كان فيه برنامج الكامير الحفية لاسماعيل يسري وفؤاد المهندس.. وبعدين ابراهيم نصر واتفخ البلالين يا نجاتي علشان عيد الميلاد.. وكشكها ما تعرضهاش.. وابراهيم نصر نقل المقالب حتة تانية.. واللي بنسبة كبيرة كانت مقالب متفبركة.. لكذا سبب .. اولا مكانش فيه الامكانيات اللي تظهر الصوت والصورة دي وقتها.. وثانيا لان فيه ناس كتير بعدها ظهورا ككومبارس.. وابراهيم نصر منفاش دا ومأكدوش.. بل قال لو هي متفبركة فانا شاطر اني مخليتش حد يحس بحاحة..

برنامج جزيرة الأرقام لسعاد نصر.. ومن غير كلام لحسن مصطفى ... وتلاتة في تلاتة لتلات مذيعات منهم مفيدة شيحة هي اللي فاكرها وفي واحدة شعرها قصير مش فاكر اسمها الحقيقة رغم اني كنت بحبها..

مسلسل بكار ساعة الفطار وكارتون ظاظا وجرجير اللي عاملين زي نجوم السينما أحمد رمزي ورشدي أباظة .. ومسلسل وانت عامل ايه من بطولة علاء ولي الدين وهنيدي وصلاح عبد الله وعلاء مرسي وهالة فاخر.. وانت عامل ايه مبسوط ولا ايه الدنيا لذيذة معاك.. بتضحك ولا ايه..

وكان فيه برنامج لامير كرارة اسمه مين بيقول الحق.. ودا قدمت منه نسخة دوللي شاهين من وحاشته كان يكرهك في قول الحق..

ومقالب حسين الامام.. وقال ايه على الهوا.. قاله اه على الهواء.. وبوجي وطمطم وفوازير عمو فؤاد.. وعمو فؤاد في اجازة .. ما تدوروش عليه.

وكان فيه برنامج لذيذ جدا .. اسمه مذيع رغم انفه.. كان فكرته انهم بيجيبوا
نجم في كل حلقة ويبقى هو المذيع ويختار هو الضيف اللي بيحاوره.. وفاكر فريد شوقي راح عمل حوار من امتع الحوارات مع فاطمة رشدي اقدم ممثلة في مصر.. علشان يرفع من معنوياتها.. فهي ماتت بعد الحوار علطول.
والبرنامج اتأجل واتذاع بعد وفاة فريد شوقي واللي قدمت الحلقة رانيا بنته.. ابقوا شوفوا الحلقة سحر..

كان تتر البرنامج حلو قوي .. انا لست مذيعا يا اخواتي.. ولا جاي مرتب حواراتي.. (محمد الحلو وريهام عبد الحكيم)..

وانتوا فاكرين إيه ؟

الزمالك وحكام مصر قصه عشق مستند غير مستغرب حب الزمالك للحكام المصريين الذين يتم احتوائه فى اغلب المباريات والبطولات وبعد...
23/02/2026

الزمالك وحكام مصر قصه عشق مستند
غير مستغرب حب الزمالك للحكام المصريين الذين يتم احتوائه فى اغلب المباريات والبطولات

وبعد الازمه الشهريه التى طالب بها الاهلي حكام أجانب ورفض الزمالك الأمر وطلب بتواجد بسيونى بسيونى

تقرا التاريخ ستجد أن فى 2014
الزمالك طالب بحكام مصريين فى دوره رباعيه لتحديد بطل الدورى

فى 2019 سموحه فى نهائي كاس مصر ارسل شيك لطلب حكام أجانب ولكن تم رفضه وطلع ثروت سويلم وقال مينفعش لان المستشار عايز بطوله وعايز حكم مصرى لان فى مشاكل فى الزمالك وعايز يطلع ببطوله وخسر سموحه طبعا

الزمالك عاشق للحكام المصريين بالمستندات 👇

افرحو بـِ رمضان وهنّوا بعض واصنعوا البهجة، بلاش جوّ مش حاسين..قال تعالى: " وَمَن يُعَظِّمْ شَعَائِرَ اللَّهِ فَإِنَّهَا ...
13/02/2026

افرحو بـِ رمضان وهنّوا بعض واصنعوا البهجة،
بلاش جوّ مش حاسين..

قال تعالى:
" وَمَن يُعَظِّمْ شَعَائِرَ اللَّهِ فَإِنَّهَا مِن تَقْوَى الْقُلُوبِ "

ڪل عامٍ وأنتم بخير وفى سلام ورضى من الرحمن..♡')

حسبي الله ونعم الوكيل ادخلوا على ستوري الفيس واعملوا سيرش في الموسيقى واكتبوا (يا نبي سلام عليك) هيطلعلكم المقطع اللي ان...
29/01/2026

حسبي الله ونعم الوكيل
ادخلوا على ستوري الفيس واعملوا سيرش في الموسيقى واكتبوا (يا نبي سلام عليك) هيطلعلكم المقطع اللي انا عامله عليه دايره ده اضغطوا ع الثلاث نقاط اللي جنبه واعملوا إبلاغ عليه ضروري.

🔴 موجود بطة رمضان فبريكه  قسط على 3شهور والتسليم ليلة رمضانالاوراق المطلوبة 📃أصل البطاقة  ومفردات مرتبصورتين خلفية بيضهل...
26/01/2026

🔴 موجود بطة رمضان فبريكه قسط على 3شهور والتسليم ليلة رمضان
الاوراق المطلوبة 📃
أصل البطاقة
ومفردات مرتب
صورتين خلفية بيضه
للعلم/ لازم وجود ضامن 😅

خالد الغندور 𝟏𝟕 / 𝟖 / 𝟐𝟎𝟐𝟑 🎙️الأهلي بيمثل نفسهخالد الغندور 𝟏𝟐 / 𝟏𝟐 / 𝟐𝟎𝟐𝟓 🎙️بيراميدز بيمثل مصر #ملحوظهالأهلي ڪان هيلاعب ...
14/12/2025

خالد الغندور 𝟏𝟕 / 𝟖 / 𝟐𝟎𝟐𝟑 🎙️الأهلي بيمثل نفسه
خالد الغندور 𝟏𝟐 / 𝟏𝟐 / 𝟐𝟎𝟐𝟓 🎙️بيراميدز بيمثل مصر
#ملحوظه
الأهلي ڪان هيلاعب فلامينجو البرازيلي فـ الانترڪونتينتال
بيراميدز لاعب نفس الفريق فلامينجو فـ الانترڪونتيننتال

النادي ده لا بيدفع مستحقات لعيبة سابقةولا بيدفع مستحقات الفريق الحاليولا بيدفع مستحقات مدربينولا بيدفع للأندية فلوسهاولا...
14/12/2025

النادي ده لا بيدفع مستحقات لعيبة سابقة

ولا بيدفع مستحقات الفريق الحالي

ولا بيدفع مستحقات مدربين

ولا بيدفع للأندية فلوسها

ولا بيسدد المديونيات لاتحاد الكورة

ولا بيسدد مديونيات استاد القاهرة

ولا بيسدد مديونيات الكهرباء

ولا بيلتزم باتفاقه على ارض اكتوبر بقاله ربع قرن

وبيلم مبلغ يقرب من مليار جنيه بشكل غير شرعي على حس الارض

وفي الآخر هتلاقي القطيع بيعيطوا في كل مكان ويقولوا مظلومين والله وبنحارب قارة ومبنصرفش واحنا نادي شريف والمال الحلال اهو وسيبولنا الارض وفوقها 2 مليار جنيه عشان نعرف ننافس 😂😂😂😂

آلُلَُّـہِــم❣️صٍَلُِّ ۆَﺳَ̭͠ـــلُِّم❣️ۆَبَْآرِگّْ علُﮯ❣️نَْبِْيَِّنَْـــآ مُحٍمَّدِ ۆِعلُﮯأّلَُـﮧِ ۆِصٌٍحٌٍبِْـﮧِ أّجٍِ...
23/11/2025

آلُلَُّـہِــم❣️صٍَلُِّ ۆَﺳَ̭͠ـــلُِّم❣️ۆَبَْآرِگّْ علُﮯ❣️نَْبِْيَِّنَْـــآ مُحٍمَّدِ ۆِعلُﮯأّلَُـﮧِ ۆِصٌٍحٌٍبِْـﮧِ أّجٍِمَعٌيَِّنْﷺِ'أّلََلََـﮬ̲̌ﮧَـمًﷺْ💮♡صّـََلََِّﷺوٌََسِـََـــلََِّـمً💮♡وٌََبًََأّرَِك
ْ💮♡عٌََلَََىَ سِـيِّدٍنِأّ ﷺ💮♡مًـَُحًَـمًـََّــــــدٍٍَﷺْ 💮♡وٌِعلى أّلََهّ وٌِصّـٌحًٌبًِهّ أّجّـِمًَعٌٌيِِّّنِﷺِ'

20/11/2025



فعلوا الهاشتاج ده ياشباب عشان كل واحد يعرف حجمه واللي يتطاول علي الاهلي يستحمل اللي يجراله













مكنتش حابب أعلق على موضوع زوجة عبد الله رشدي.. رغم مرور عليّ عشرات المنشورات سواء منها هي شخصيا أو ناس بتشير وظايطة في ا...
11/11/2025

مكنتش حابب أعلق على موضوع زوجة عبد الله رشدي.. رغم مرور عليّ عشرات المنشورات سواء منها هي شخصيا أو ناس بتشير وظايطة في الظيطة.
لكن الحقيقة أنا مش لاقي ليها أي مبرر خالص في اللي بتعمله!
الست بتقول في واحدة اتهمتني في عرضي ودخلت وراها تانية وتالتة.
تمام.. أنا مش مكذبك (مع إن في ناس مكذبينها عادي وطالبوها لو صادقة تظهرهم وتقاضيهم) طب ما تبلكيهم.. هما من بقية أهلك؟
أهلك وأهله وأصحابك وأصحابه والجيران والستة والستين كلهم عارفين إنك مراته. إيه مشكلتك مش فاهم؟ شهادة ميلاد بنتك باسمه ومشكورة روحتي نشرتيها مش فاهم ليه! والراجل كان حاضر ولادتك في المستشفى!
من البداية بنص كلامك انتي كان في اتفاق مسبق بعدم إشهار زواجه منك عالميديا.. وده مش لعلة شخصية معاكي؛ لكن لأن ده اتجاهه.. في حياته ما عرض شيء يتصل بحياته الشخصية أصلا.
أنا نفسي سمعت مذيعة في لقاء تلفزيوني بتسأله عن أولاده.. وسؤال عادي، لكنه امتنع عن الإجابة. حقه. وسيادتك على دراية بكل ده.
طالعة تهيىني الراجل، وتغلطي فيه، واتهمتيه في عرضه. اتهام صريح في عرضه وإنه متعدد العلاقا.ت!
عشان واحدة نكرة اتهمتك في عرضىك تتهمي أبو بنتك في عرضه؟!
ده لو افترضت إنه رجل عاهىر داعىر لا يحق ليكي نشر ده.. لا يحق شرعا ولا عرفا ولا عقلا.
شرعا مش معاكي 4 شهود.
عرفا مفيش بنت أصول تعمل كده في زوجها أو حتى اللي كان زوجها.
عقلا ده أبو بنتك. يمسها ما يمسه!
أنا مش بدافع عن عبد الله رشدي بحد ذاته.. أي حد مكانه مكنتش هغير موقفي.
لا وتقولك مراته الأولى الله يرحمها كانت أصيلة فعلا زي ما قال عنها (دمرها نفسيا إنه وصفها بده في تُربتها) لأنه كان بيضىربها ويهيىنها وتستحمله.. معلش عرفتي منين؟ هي من قبرها بعتتلك مسج يعني تحذرك؟ ولو عارفه من قبل زواجك منه اتجوزتيه ليه؟ ولو عرفتي بعد هتفرق لك في إيه بما إنه محترم معاكي ومضر.بكيىش ولا هانىك أصلك ذكرتي فيه العبر كلها إلا إنه مد إيده عليكي فلو عمل كده مكنتيش هتخبي علينا. فليه تضربي أنتي تحت الحزام وتجيبي سيرة أم عياله بما يسوءه ويسوأها في قبرها ويسوء أبنائه منها!
الأستاذة من خلال ما فهمته من كتاباتها هي لا ما كُتِب عنها كانت عاوزه يتقال مرات عبد الله رشدي راحت مرات عبد الله رشدي جت!
الأستاذة من مهاويس الميديا والشو أصلا لدرجة متصورة فيديو وهي داخلة تولد وراقدة على ضهرها وبتشاور للكاميرا وللجماهير السحيقة لأنها بنفسها ناشرة الفيديو.. أنا مش فاهم واحد بذكاء عبد الله رشدي إيه وقعه الواقعة المقنىدلة دي.. والله دمي اتحىرق له!
والراجل عنده ثبات انفعالي أحسده عليه.. عمالة تشىتمه، وتقىذفه، وتقل أدبها عليه، وانتقلت من التلميح للتصريح وهو صاااااااامت!
لم تتقي الله فيه، ولا في ابنته، ولا راعت أن الرجل شخصية عامة له ملايين المتربصين بدون مبالغة!
تااااني عشان النسىويات اللي عندهم أي امرأة على حق وأي رجل مخطئ.. مش بدافع عنه، لو ليها حق عنده ففي ألف طريقة تاخده بيها غير قلة الأدب والتلقيح والرمي في الأعراض!
طب ماتخلعيه مثلا !!( ولا لو خلعتيه هتطلعي من مولد بلا حمص )
بس كده.🤷🏼🤷🏼

Address

Zagazig

Website

Alerts

Be the first to know and let us send you an email when نبض الشارع posts news and promotions. Your email address will not be used for any other purpose, and you can unsubscribe at any time.

Share