حفیظ الله صمدی

حفیظ الله صمدی امروز فرصتی است برای جبران دیروز و ساختن فردا

کرم و عفو تورب خطاپوش تویی عبد خطاکار، منممستحق عفو تویی مستحق نار، منملطف و کرم بین که دمد بوی گل از پیرهنمگرچه تو خود ...
22/11/2025

کرم و عفو تو
رب خطاپوش تویی عبد خطاکار، منم
مستحق عفو تویی مستحق نار، منم

لطف و کرم بین که دمد بوی گل از پیرهنم
گرچه تو خود با خبری خارتر از خار، منم

گرچه سیه گشته رویم عفو تو داد آبرویم
آن که گناهش شده با عفو تو تکرار، منم

آن که مرا دست تهی دید و پذیرفت تویی
آن که ز لطف و کرمت آمده سرشار منم

آن که رها سازدم از دام خطا کیست؟ تویی
آن که به زنجیر خطا گشته گرفتار، منم

آن که کند جرم مرا از کرمش عفو، تویی
آن که فقط خوانده تو را داور غفار، منم

گر به جحیمم فکنی یا به بهشتم ببری
بنده عشق علی و عترت اطهار منم

میثمم و مهر علی حک شده بر لوح دلم
خاک، ولی خاک در حیدر کرار منم

07/11/2025

هر کجا آدم است انسان است
رنگ رنگ است،لیک یکسان است
هر که گوید: نژادِ من والاست
در حقیقت هنوز حیوان است

سمع حامد

Keep Up With UsInnovative products, soluions and more :get in touch with us and receive the latest products.
07/10/2024

Keep Up With Us
Innovative products, soluions and more :
get in touch with us and receive the latest products.

حقیقت روز گار ما چه عالی بیان شده!هنگامی که در زندگی اوج میگیری ؛دوستانت می فهمند تو چه کسی بودیاما هنگامی که در زندگی ب...
16/06/2024

حقیقت روز گار ما چه عالی بیان شده!

هنگامی که در زندگی اوج میگیری ؛

دوستانت می فهمند تو چه کسی بودی

اما هنگامی که در زندگی به زمین می خوری ؛

آن وقت تو میفهمی که دوستانت چه کسانی بودند یا هستند

آری گاهی شکست از پیروزی مفیدتر است

قِیل و قالی می شنیدم خانه ام وقت سحرناله ها جانکاه و با هر ناله ای سوز جِگر از جوانان مَحلّه یک نفر دیدم به جِدبِیرَقی ا...
20/05/2024

قِیل و قالی می شنیدم خانه ام وقت سحر
ناله ها جانکاه و با هر ناله ای سوز جِگر

از جوانان مَحلّه یک نفر دیدم به جِد
بِیرَقی از جِنس ماتم می برد بالای دَر

بَهر دِلجویی شدم نزدیک تر دادم سلام
نَه جوابم داد و نَه کرد اعتنایی مُختصَر

دیگری از بَستگانم بود و گفتم هِی فُلان
گو چرا آخر بِدین جا گشته جمعی نوحه گر

پاسخ من گریه های بی اَمانش بود و بس
گوئیا مثل جوانک این یکی هَم گشته کَر

در تَحیُّر بودم و آزُرده زِین سِرّ مَگو
من چرا باید شوم زِین ماجراها بی خبر

یک شَبه بَر آشنایانم چرا بیگانه ام؟
داد و فریادم شده بَر اهل خانه بی اثر

گشته تابوتی هُوِیدا دست خویشانم ولی
اهل بیتم پا بِرهنه در پِی اش آسیمه سَر

کاروانی اَلغَرض شد عازم شهری خَموش
من غَریبانه یکی زِین کاروانم در سَفر

طبق سُنّت حَلقه ماتم به گِرد گور بود
تا که آن مرحوم گردد عازم مُلکی دِگر

پیش رفتم اَندکی تا بینَمَش مَرحوم را
وای من مَبهوت ماندم از قَضا و از قَدَر

چهره بیرنگی از خود دیدم آنگه روی خاک
می روم جایی که هیچ است اعتبار سیم و زَر

آنکه دستم روزگاری دسته گل ها داده بود
خاک می ریزد به رویم حالیا با چشم تَر

تنگ تر، تاریک تر، گردیده صندوق عمل
دَر قفس گویی فِتاده مرغکی بی بال و پَر

آشنایان یک به یک رفتند و من تنها شدم
هاتِفی گفتا بیا بر خِیر و شَرّ خود نِگر

نامه اَعمالم آندم شد عَیان دَر رو بِرو
کرده و ناکرده ها را دیدم آنجا سَر بِسَر

حُبّ مولایم علی در نامه اَم گردید عَیان
یا علی گفتم همان دَم نور او شد جِلوه گَر

(نادرا) در این عقیده شُبهِه کِی باشد روا
بَر گدای آستانش می کند مولا نَظر

هَر گِدا امّا اگر دستش تُهی شد از عمل
نزد مولایش یقیناً می شود شرمنده تَر

مخاطب اول خودم!بیایید خود مان را امتحان کنیم که از کدام نوع از این درس ها هستیم.ابزار های  ساده جهت شناخت انسان های بزرگ...
13/05/2024

مخاطب اول خودم!
بیایید خود مان را امتحان کنیم که از کدام نوع از این درس ها هستیم.
ابزار های ساده جهت شناخت انسان های بزرگ ،متوسط و کوچک
درس ١
انسان‌های بزرگ زودتر از دیگران سلام می دهند.
انسان‌های متوسط در سلام کردن عجله‌ای ندارند.
انسان‌های کوچک اما منتظرند دیگران به آن‌ها سلام کنند.
درس ٢
انسان‌های بزرگ اول فکر می کنند، بعد حرف می‌زنند.
انسان‌های متوسط اول حرف می‌زنند، بعد فکر می کنند.
انسان‌های کوچک اصلا فکر نمی‌کنند.
درس ٣
انسان‌های بزرگ بدی‌های دیگران را فراموش می کنند.
انسان‌های متوسط خوبی‌های دیگران را فراموش می کنند.انسان‌های کوچک قبول ندارند که چیزی را فراموش می‌کنند.
درس ۴
انسان‌های بزرگ انتقادپذیرند.انسان‌های متوسط انتقاد گریزند.انسان‌های کوچک انتقاد ستیزند.
درس ۵
انسان‌های بزرگ اشتباهات خود را جبران می‌کنند.
انسان‌های متوسط اشتباهات خود را تکرار می‌کنند.
انسان‌های کوچک اصلا قبول ندارند که در زندگی اشتباه می‌کنند.
درس ۶
انسان‌های بزرگ به فکر حفظ جایگاه دیگران هستند.
انسان‌های متوسط فقط به فکر حفظ جایگاه خود هستند.
انسان‌های کوچک به فکر نابودی جایگاه دیگران هستند.
درس ۷
انسان‌های بزرگ دیگران را تمجید می‌کنند.
انسان‌های متوسط دیگران را نظاره می کنند.
انسان‌های کوچک دیگران را مسخره می کنند.
درس ۸
انسان‌های بزرگ دایره رفقات را بزرگ می کنند.
انسان‌های متوسط دایره رفقات را حفظ می‌کنند.
انسان‌های کوچک دایره رفقات را نابود می‌کنند.
درس ۹
انسان‌های بزرگ پول را خرج دیگران می‌کنند .
انسان‌های متوسط پول را خرج خود می‌کنند.
انسان‌های کوچک اما خود را خرج پول می‌کنند.
درس ۱۰
انسان‌های بزرگ وحدت ایجاد می کنند.
انسان‌های متوسط وحدت را حفاظت می کنند.
انسان‌های کوچک نفاق ایجاد می کنند.

همه این انسانها در اطراف ما با ما زندگی می کنند وما هم جز دسته ای از این انسانها هستیم!.

 دختر زودتر راه میرود زودتر به حرف می افتد زودتر به سن تکلیف میرسد اصلا  از همان اول عجله دارد ....بلی هیچوقت برای خودش ...
10/05/2024



دختر
زودتر راه میرود
زودتر به حرف می افتد
زودتر به سن تکلیف میرسد
اصلا از همان اول عجله دارد ....
بلی هیچوقت برای خودش وقت ندارد...
حتی بازی هایش رنگ و بوی جان بخشیدن دارد...
رنگ و بوی ابراز عشق و محبت...
چنان معصومانه گودی هایش را در آغوش میفشارد؛
گویی سالهاست طعم شیرین مادری را چشیده است...
آری ... دختر بودن یعنی همیشه عجله داشتن برای رساندن محبت به دستان دیگران... یعنی وقف کردن بند بند ساقه وجود برای رشد کردن نهال عاطفه...

دختر که باشی مهربانی ات دست خودت نیست ....
خوب میشوی حتی با آنان که چندان با تو خوب نبوده اند... دل رحم میشوی حتی در مقابل آنهایی که چندان رحمی به تو نداشته اند....

دختر که باشی زود میرنجی، زود میبخشی، زود میگریی، زود میخندی ....
چون سرشار از احساسی....

اگر دختر نبود، تمام گودیگکهای جهان بی مادر میشدند...

🌹 روزت مبارک دخترم🌹

معبودم !از ته قلبم درخواست میکنم ، هرگز مگذار آلوده به غرور شوم ، غرور مرا تباه میکند و اگر گرفتار شدم،قبل از شکست هوشیا...
03/05/2024

معبودم !
از ته قلبم درخواست میکنم ، هرگز مگذار آلوده به غرور شوم ، غرور مرا تباه میکند و اگر گرفتار شدم،قبل از شکست هوشیارم کن ....
اگر به کذب نزدیک شدم، قبل از رسوا شدن بیدارم کن و اگر از دوست داشتن بیزار شدم به عشق هوشیارم کن ...

مدام با خودمان زمزمه کنیم
اللّهم اجْعَل عَواقِبَ اُمورِنا خَیْرا...
خداوندا
آخــر و عاقبتِ کارهای ما را ختم به خیر گردان

١- اللَّهُمَّ إِنَّكَ عَفُوٌّ تُحِبُّ الْعَفْوَ فَاعْفُ عَنِّي
٢- اللَّهُمَّ حَاسِبْنِي حِسَابَاً يَسِيرَاً
٣- يَا مُقَلِّبَ القُلُوبِ ثَبِّت قَلْبِي عَلَى دِينِكَ
٤- اللهُم إرزقني توبةً نصوحا قبل الموت
٥- اللهم إني أسألك حسن الخاتمة
٦- اللَّهُمَّ إِنِّي أَعُوذُ بِكَ مِنَ الْبَرَصِ، وَالْجُنُونِ، وَالْجُذَامِ، وَمِنْ سَيِّئِ الأَسْقَامِ
٧- اللَّهمَّ إنِّي أعوذُ بكَ مِن المَأثمِ والمَغرمِ
٨- اللَّهُمَّ اغْفِرْ لِي، وَارْحَمْنِي، وَاهْدِنِي، وَعَافِنِي، وَارْزُقْنِي
٩- اللَّهُمَّ إنِّي أَعُوذُ بِكَ مِن عَذَابِ جَهَنَّمَ، وَمِنْ عَذَابِ القَبْرِ، وَمِنْ فِتْنَةِ المَحْيَا وَالْمَمَاتِ، وَمِنْ شَرِّ فِتْنَةِ المَسِيحِ الدَّجَّالِ
١٠- اللَّهُمَّ رَبَّ النَّاسِ أَذْهِبْ الْبَاسَ اشْفِهِ وَأَنْتَ الشَّافِي لَا شِفَاءَ إِلَّا شِفَاؤُكَ شِفَاءً لَا يُغَادِرُ ‏ ‏سَقَمًا
١١- اللهم اشف مرضانا ، وارحم موتانا ، وعاف مبتلانا ، وفك أسرانا ، واجبر كسرانا
١٢- اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ عِلْمًا نَافِعًا، وَرِزْقًا طَيِّبًا، وَعَمَلًا مُتَقَبَّلًا
١٣- رَبِّ لَا تَذَرْنِي فَرْدًا وَأَنتَ خَيْرُ الْوَارِثِينَ
١٤- لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ
١٥- رَبَّي أَنِّي مَسَّنِيَ الضُّرُّ وَأَنتَ أَرْحَمُ الرَّاحِمِينَ
١٦- اللَّهُمَّ أَعِنِّي عَلَى ذِكْرِكَ، وَشُكْرِكَ، وَحُسْنِ عِبَادَتِكَ
١٧-اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ الْجَنَّةَ وَأَعُوذُ بِكَ مِنَ النَّارِ
١٨- اللَّهُمَّ إِنِّي أَعُوذُ بِكَ مِنَ الْهَمِّ وَالْحَزَنِ، وَالْعَجْزِ وَالْكَسَلِ، وَالْبُخْلِ وَالْجُبْنِ ، وَضَلَعِ الدَّيْنِ، وَغَلَبَةِ الرِّجَالِ
١٩- رَبَّنَا ظَلَمْنَا أَنفُسَنَا وَإِن لَّمْ تَغْفِرْ لَنَا وَتَرْحَمْنَا لَنَكُونَنَّ مِنَ الْخَاسِرِينَ
٢٠- اللَّهُمَّ إنِّي أَسْأَلُك مِنْ فَضْلِكَ وَرَحْمَتِكَ، فَإِنَّهُ لاَ يَمْلِكُهَا إِلاَّ أَنْتَ
٢١-أَللَّهُ أَللَّهُ رَبِّي لَا أُشْرِكُ بِهِ شَيْئًا
٢٢- رَبَّنَا آتِنَا فِي الدُّنْيَا حَسَنَةً وَفِي الْآخِرَةِ حَسَنَةً وَقِنَا عَذَابَ النَّارِ

۲۳-رَبَّنَا اغْفِرْ لِي وَلِوَالِدَيَّ وَلِلْمُؤْمِنِينَ يَوْمَ يَقُومُ الْحِسَابُ

۲۴-رَبَّنَا لَا تَجْعَلْنَا فِتْنَةً لِلْقَوْمِ الظَّالِمِينَ وَنَجِّنَا بِرَحْمَتِكَ مِنَ الْقَوْمِ الْكَافِرِينَ

۲۵-رَبَّنَا اصْرِفْ عَنَّا عَذَابَ جَهَنَّمَ إِنَّ عَذَابَهَا كَانَ غَرَامًا إِنَّهَا سَاءَتْ مُسْتَقَرًّا وَمُقَامًا

کهن دیارا، دیار یارا، به عزم رفتن، دل از تو كندم،ولی ندانم اگر گریزم، كجا گریزم وگر بمانم كجا بمانم؟نه پای رفتن، نه تاب ...
30/04/2024

کهن دیارا، دیار یارا، به عزم رفتن، دل از تو كندم،
ولی ندانم اگر گریزم، كجا گریزم وگر بمانم كجا بمانم؟

نه پای رفتن، نه تاب ماندن، چگونه گویم، درخت خشكی
عجب نباشد اگر تبرزن طمع ببندد به استخوانم

در این جهنم گل بهشتی چگونه روید؟ چگونه بوید؟
من ای بهاران، ز ابر نیسان، چه بهره گیرم كه خود خزانم

صدای حق را سكوت باطل در آن دل شب چنان فرو كوفت
كه تا قیامت در این مصیبت گلو فشارد غم زمانم

كبوتران را به گاه رفتن سر نشستن به بام من نیست
كه تا پیامی به خط جانان زپای آنان فروستانم

سفینه ی دل نشسته در گل، چراغ ساحل نمی درخشد
در این سیاهی سپیده ای نیست كه چشم حسرت در او نشانم

الا خدایا! گره گشایا! به چاره جویی مرا مدد كن
بود كه بر خود دری گشایم، غم درون را برون كشانم

چنان سراپا شب سیه را به چنگ ودندان در آورم پوست
كه صبح عریان به خون نشیند برآستانم، برآستانم

كهن دیارا، دیار یارا، به عزم رفتن دل از تو كندم
ولی جز آن جا وطن گزیدن نمی توانم، نمی توانم…

Address

Kabul Afshar
Afshar

Alerts

Be the first to know and let us send you an email when حفیظ الله صمدی posts news and promotions. Your email address will not be used for any other purpose, and you can unsubscribe at any time.

Contact The Organization

Send a message to حفیظ الله صمدی:

Share